Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » sob sty 19, 2008 03:37

no ostanio z kolegiem wstawialismy pompe z grzybkiem od 1,9 do 1V, tam podobno były 9mm, autko milo sie zbiera :), trza teraz jeszcze trcohe podkrecic dawke, cisnienie narazie 1 bar :)


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » sob sty 19, 2008 23:35

A ja dziś zacząłem ze znajomym wstawiać VNT do golfinki, ale niestety nie zrobiliśmy dziś wszystkiego. Reszta w poniedziałek :) ... jak dobrze pójdzie :helm:

[ Dodano: 01 Lut 2008 22:28 ]
Ostatno w ramach modyfikacji wstawione zostało nowe turbo VNT gt1749. Żeby spasowało do kolektora wydechowego potrzebna była przejściówka.

Obrazek

Wydech i downpipe zostało również tak jak w serii więc potrzebna była kolejna przejściówka, przykręcana do turbiny na śrubach zamkowych.

Obrazek

Jeśli chodzi o sterowanie zdecydowałem się na rozwiązanie z gruszką ciśnieniową a regulację maksymalnego ciśnienia poprzez sprężynę oporową tuż za gruszką. Twardość sprężyny reguluję nakrętką a to ostatecznie daje mi sterowanie maksymalnym ciśnieniem. Sprężyna jest dość twarda więc początek ładowania ciśnienia tak do 0.5 jest szybki. Potem łopatki w turbinie odchylają się i dynamika wzrostu ciśnienia nico spada.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Coś takiego mi odpowiada bo przy sterowaniu MBC łopatki były zamknięte aż do osiągnięcia maksymalnego ciśnienia, co czasem przy spokojnej jeździe dawało np. 0,8 bara przy 80km/h. Niby spoko ale odczuwalny był wyraźny opór na wydechu i mimo ciśnienia dynamika spadała. Maksymalne ciśnienie mam póki co wysterowane na około 0.9 bara. dodatkowo do układu podłączony jest MBC który upuszcza ciśnienie powyżej maksymalnego. Patent się u mnie sprawdza i praktycznie zawsze mam do dyspozycji 0,4-0,5bara . Próbowałem jeszcze jednego patentu. Rozwiązanie podobne. Ze sprężyną, ale na początku MBC trzymałaby ciśnienie np. 0,4bara a potem ciśnienie szło by na gruszką wysterowaną sprężyną. Jednak okazała się mała klapa, bo mimo wysterowania ciśnienia samą sprężyną na 0,9bara ciśnienie utrzymywało się tylko na takim poziomie jakie wysterowało MBC!! Morał z tego taki że MBC poprzez dziurkę do upuszczania ciśnienia upuszcza całe ciśnienie którym miała być sterowana gruszka. Dlatego wybrałem wariant A :pub:


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » sob lut 02, 2008 02:08

ładnie :) a jak sie teraz zwija?


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob lut 02, 2008 07:49

adam16v, też coś takiego muszę zrobić , . Jeżdzę już na pompie 10mm i ciśnienie dochodzi nawet do 1,5 bara , boje sie że kleknie . Auto teraz ma potenciał mam tylko mały problem z wolnymi obrotami jak przygazuję to potrafi zgasnąć , trzeba ogarnąć i wszystko poustawiać bo potrafi zakopcić i to zdrowo. Ale jest diabeł.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » sob lut 02, 2008 13:17

adam16v, też coś takiego muszę zrobić , . Jeżdzę już na pompie 10mm i ciśnienie dochodzi nawet do 1,5 bara , boje sie że kleknie . Auto teraz ma potenciał mam tylko mały problem z wolnymi obrotami jak przygazuję to potrafi zgasnąć , trzeba ogarnąć i wszystko poustawiać bo potrafi zakopcić i to zdrowo. Ale jest diabeł.
_________________
He he no to ładnie :helm: ale uprzedzam że trochę dziubaniny jest ze spasowaniem wszystkiego.
ładnie a jak sie teraz zwija?
Na poprzednim turbo k14 miałem 8s z haczykiem do setki. Teraz czuć ża auto zbiera się lepiej i po pierwsze jest ciekawsze na niskich obrotach. Dynamika wzrosła. Ale niechcę go katować. Ostatni silnik padł, trzeba było kupić drugi i teraz mam weża w kieszeni (a właściwie w bucie :) ) jak mam go butować :grin:


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob lut 02, 2008 14:06

adam16v pisze:Ostatni silnik padł,
padł Ci silnik 1V , jesli tak to napisz co sie stało.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob lut 02, 2008 14:43

adam16v, ja proponuje jaiś filmik ;)



Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » sob lut 02, 2008 16:33

twardy pisze:
adam16v pisze:Ostatni silnik padł,
padł Ci silnik 1V , jesli tak to napisz co sie stało.
W końcach swej agonii wchłaniał juz 1l oleju na 200km. Diagnoza była taka że pewnie pierścienie, może uszczalniacze w głowicy. Zostawiłem u mechanika auto, a on dzwoni za 2 dni i mówi: " niech pan przyjedzie obejrzeć silnik". Jak się okazało silnik miał grubo zarysowane gładzie cylindrów, tłoki miały ślady tarcia o cylindry, uszczelka była przedmuchana ( o dziwo nie ubywało mi płynu z chłodnicy i nic nie wyciekało z pod uszczelki ). Głowica była popękana pomiędzy gniazdami zaworowymi na każdy cylinder a na dwa cylindry była dodatkowo popękana od gniazd zaworowych do komory spalania. To że były luzy na turbinie i gwizdała to nic takiego. :okej: A pomyśleć że jeździłem na 1.4 bara i deptałem go zdrowo...
Mechanik podliczył że kompletny remont wyniesie jakieś 3.5 tys zł a i tak to nie będzie jak nowe. Więc dałem sobie spokój, kupiłem drugiego 1V, kazałem sobie przełożyć pompę z grzybkiem, a ostatnio zmieniłem w nim turbinę. Nie stać mnie na kolejny remont, wymianę silnika ( potomek w drodze :grin: ) dla tego obchodzę się z golfikiem humanitarnie :chytry:


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » sob lut 02, 2008 16:39

tomogolf2 pisze:wstawialismy pompe z grzybkiem od 1,9 do 1V, tam podobno były 9mm
a w Swoim JR czy tam SB to jaka masz pompe???? :grin:


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » sob lut 02, 2008 19:13

jr to 8mm a sb juz chyba 9mm ale moge sie myslic


Garett T3 ready to aplication :D

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob lut 02, 2008 19:14

a mi sie wydaje ze i Jr i SB mają jednak 8 mm



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » sob lut 02, 2008 20:05

9mm



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » sob lut 02, 2008 20:45

Zoltecek, To_mas, oba maja po 9 mm :green_fuck:


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » sob lut 02, 2008 21:12

pompa z 1V ma 8mm A wersje z JR i z SB 9mm


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości