Golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: marcinas1983 » pt lut 08, 2013 00:19

vw-maniak92, u mnie jest tak...

Obrazek

vw-maniak92 pisze: a co bys chcial usłyszeć innego hehe :bajer:
Chodzi mi o to, że mogłeś wyłączyć radio gdy kręciłeś film bo przez to kiepsko słychać dźwięk silnika.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
vw-maniak92
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 610
Rejestracja: śr lut 17, 2010 15:57
Lokalizacja: Szczecin/ Łobez
Kontakt:

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: vw-maniak92 » sob lut 09, 2013 01:57

marcinas1983 pisze:Chodzi mi o to, że mogłeś wyłączyć radio gdy kręciłeś film bo przez to kiepsko słychać dźwięk silnika.
marcinas1983, no wiem ale chodzilo o krecenie obrotomierza a nie dzwiek silnika nastepnym razem bede mial na uwadze :bajer: :bigok: a jezeli chodzi o twoje zdjecie to wskazowke mam znacznie nizej



arwam

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: arwam » sob lut 09, 2013 19:32

można też koło od alternatora założyć z 2.5TDI i już nie oszukuje :)
na jedynce nie powiem bo nie wiem, dwójka około 80km/h trójka 110-120km/h czwórka około 150km/h a potem do końca to juz na piątce

na piątce przy 100km/h powinno być około 2500-2600rpm



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: EnejVW » sob lut 09, 2013 20:15

arwam, ale od r5 czy z v6 bo tam już jest wolnobieżka, rozumiem że koło po prostu musi być większe niż ori w AAZ czy np w 1Z



arwam

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: arwam » ndz lut 10, 2013 01:25

z R5.
tam nie masz wolnobieżnych alternatorów tylko znacznie większe koła na wale korbowym, jakbyś dał kółko od 1.9 do 2.5 to gdzieś czy 4500rpm silnika zaczęłoby prostować wirnik :)



Awatar użytkownika
vw-maniak92
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 610
Rejestracja: śr lut 17, 2010 15:57
Lokalizacja: Szczecin/ Łobez
Kontakt:

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: vw-maniak92 » ndz lut 10, 2013 21:18

arwam pisze:na jedynce nie powiem bo nie wiem, dwójka około 80km/h trójka 110-120km/h czwórka około 150km/h a potem do końca to juz na piątce
ale to chyba mowisz o max obrotach takie predkosci? :chytry:
arwam pisze:można też koło od alternatora założyć z 2.5TDI i już nie oszukuje :)
tez dobrze wiedziec ale najwazniejsze ze wiem ile ma na 100km/h.. :bigok: bede mial troche czasu to rozloze licznik i pobawie sie tym potencjometrem i zobacze wtedy. Samo to ze wskazowka cofnieta jest ponizej zera to juz przeklamuje ale jeszcze trzeba kalibrowac.. Pytam Bo troche mnie przerazala ta wskazowka przy 130 to juz prawie czerwone pole mialem :grrr: a nie chcem silnika zajezdzic i tak krecilem go do max 3500rpm



arwam

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: arwam » pn lut 11, 2013 00:13

AAZ spokojnie okolice 5000rpm wytrzymuje pod warunkiem że tylko krótkotrwale a nie ganiasz cały czas po autostradzie z gazem w podłodze



Awatar użytkownika
vw-maniak92
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 610
Rejestracja: śr lut 17, 2010 15:57
Lokalizacja: Szczecin/ Łobez
Kontakt:

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: vw-maniak92 » pn lut 11, 2013 18:31

nie no normalnie staram sie jezdzic max do 130 i to przy wyprzedzaniu a nie lubie miec non stop pedału w podłodze.. Także pozostaje mi ustawic tylko ten obrotomierz



Awatar użytkownika
Dansli
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
Lokalizacja: Wisła
Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: Dansli » pt lut 15, 2013 21:19

ten filmik co zamieściłeś to na 100% jest przekłamanie.
przy skrzynce 4T koła 195/50 15' na piątym biegu masz ok. 3000- 3100 obr/min przy prędkości 120 km/h


Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
vw-maniak92
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 610
Rejestracja: śr lut 17, 2010 15:57
Lokalizacja: Szczecin/ Łobez
Kontakt:

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: vw-maniak92 » sob lut 16, 2013 20:45

Dansli pisze:przy skrzynce 4T koła 195/50 15' na piątym biegu masz ok. 3000- 3100 obr/min przy prędkości 120 km/h
ale mowisz o obrotach rzecz jasna?? Bo to filmik byl krecony na detkach 185/60/14.. Czyli wychodzi przeklamanie spore obrotomierza.. bo ostatnio go przegonilem na obrotach do konca to wskazowka zatrzymala sie na koncu czerwonego pola a obroty jeszcze szły takze musze wyciagnac licznik i go wykalibrowac :bigok:



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: EnejVW » sob kwie 19, 2014 17:22

Witam, trochę odgrzeję temat ale, niedawno wpadłem na pewien pomysł z związku z częstymi swapami w mkII, mianowicie chciałbym założyć dodatkowy potencjometr na wyjściu "W" z alternatora, aby nie było trzeba wyciągać i rozbierać licznika. Tylko teraz zachodzi pytanie jaki potencjometr spełniłby swoje zadanie? i czy wogule coś takiego byłoby możliwe? Jeśli nie potencjometr to może jakiś opornik np?



arwam

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: arwam » sob kwie 19, 2014 22:12

nic to nie zmieni bo licznik zlicza częśtotliwość impulsów z alternatora, a nie sugeruje się ich napięciem.
nie chcesz próc licznika zmień kółko pasowe na większe od altka



Awatar użytkownika
Dansli
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
Lokalizacja: Wisła
Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: Dansli » śr maja 14, 2014 18:08

jedyne co mi przychodzi do głowy to zastosować jakiś dzielnik częstotliwości ale kalibrować byś musiał jakąś metoda prób i błędów i nie wiem czy też by to zdało egzamin....


Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

golf II 1.9 td AAZ skrzynia 4T

Post autor: Q_mac » sob maja 17, 2014 22:07

Nie wiem jakbyś chciał taki dzielnik wykonać. Byłoby to bardziej skomplikowane i czasochłonne niż zabawa z zegarami. Ja trafiłem z kalibracją za pierwszym razem. Pomyliłem się może o jakieś 50-100 obr dla 2000 rpm.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości