Godles moja zabawka na weekendy :)

Nasze auta - pozostałe nie związane z grupą VAG

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, jhosef, Stalu, VIP

godles
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pt lut 26, 2010 15:50
Lokalizacja: Nadarzyn

Godles moja zabawka na weekendy :)

Post autor: godles » wt wrz 02, 2014 18:46

Jeep kupiony w październiku 2013 roku. Zastąpił Suzuki Vitarę w której na przestrzeni pół roku 2 razy zajeździłem silnik (panweki) i postanowiłem nie bawić się dalej w małe suzuki mimo ze było nam dobrze ze sobą. Zapewne jeszcze kiedyś do siebie wrócimy. Tak więc jeep służy tylko do zabawy w średnim terenie i do zarobku. Poniżej kilka fotek z przebiegu prac jak i kilka fotek z momentu kupna.

Kilka danych

Samochód pochodzi z 1989r. Seryjnie wyposażony w silnik 4.0 rzędowa szóstka na osprzęcie RENIX. Moc 170 koni i 305 niutów przy niecałych 2000 obrotów. Skrzynia automatyczna 4ro biegowa. Reduktor NP242 czyli pełny z tzw full time. W aucie siedzi LPG I generacji na śrubę co w tym przypadku jest plusem (brak elektroniki). Poniżej kilka fotek.

W dniu zakupu


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Jedyna dziurka na całym aucie. Znajduje się na końcówce lewego progu poza tym miejscem jest ok.



Teraz po kilkugodzinnej walce domowymi sposobami (woda z płynem do garów). Moim zdaniem jest zdecydowanie lepiej niż było.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Jeden z pierwszych wyjazdów. Koła 31"

Obrazek

I na błotołajkach (mikołajki dla dzieci z domów dziecka organizowane przez fundację 4X4)


Obrazek

Obrazek

Obrazek



I dalsze modyfikacje większe koło to i większy lift przy okazji wycinanie przedniego błotnika i dopasowywanie oryginalnej nakładki. Jak wiadomo po wycięciu błotnika oryginalne nadkole było zbyt krótkie i ni jak pasowało tak więc zaczeło się....


nowe nadkole z gumy
Obrazek


Nowe stare poszerzenia po modyfikacji

Obrazek

Moja tarcza :)

Obrazek

Mój XJ 3,5" lift i 33"

Obrazek



i zbiorcze foty naszych autek

Obrazek

Obrazek

pierwsze testy i pierwsze przycierki :(

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Z racji że tylny most wył jak głupi trzeba było go wymienić. przy okazji poszedł na szybko do malowania. Odświeżone z tej okazji również jarzma resorów

Obrazek



W takiej konfiguracji jeździ na dziś dzień.

Tutaj jeszcze fotki z terenu z moim kolegą w tle :P

Obrazek

Obrazek


A tak wyglądał tydzień temu czyli najnowsze foto po umyciu. Bez pucowania pastowania itp zabiegów bo i po co? On nie lubi takich zabiegów :)

Obrazek




Ile to kosztuje często mnie ludzie pytają więc uprzedzając poniżej co było robione i ile kosztowało:

Jeep Cherokee XJ

Zakup dojazd itp 3300zł
Koła (felgi założenie opon) 1150zł
swożnie przewody świece szczęki filtr oleju olej do silnika plus most tył 430zł
krzyżaki wału i półosi 200zł
lift 2" 380zł
tulejki amortyzatorów 50zł

pasek klinowy 80zł
parownik omvl 380km 265zł
alternator regeneracja 100zł
palec i kopułka 80zł
regulacja lpg 150
czyszczenie krokowca 0
Wycieraczki przód 30zł
Alternator 50zł
U wojtiego:
Oryginalna puszka plus filtr
Końcówki plus montaż
Podciśnienia i naprawy
Regeneracja rolki paska klinowego
Łącznie 770zł +15zł łożysko rolki fag
CB midland 5001Z 200zł

Anglik dawca 2200zł
Opony 33” i montaż 1600zł

klepanie resorów 250zł
Sprężyny RE 750zł
Amory Skyjacker hydro 600zł
Guma puszka przepustnica panel nawiewu 135zł
Sonda i oringi 270zł

Razem 13020zł

krzyżak półosi lewej plus wału przedniego 200zł
Piasta lewa 155zł
Odboje tył plus montaż 200zł
Halogeny 60zł
Bagażnik dachowy 60zł
Obniżenia wahaczy 600zł
Pasek klinowy po raz drugi 65zł
przeniesienie alternatora 30cm wyżej 0zł
wymiana wiskozy na dwa elektryki 0zł










I to tak z grubsza by było na tyle. Jak znajdę jakieś rozsądne rozwiązanie co do silnika to może pomyslę o jakimś przeszczepie silnika z innego auta. Najchętniej 1.9TDI tylko nie mam od czego podebrać skrzyni aby miała wyjście na wał z tyłu. Najchętniej automat. Nie chcę osiągów tylko zatapialności (ma jeździć nawet pod wodą) i małego spalanie z którego 1.9TDI między innymi słynie. Puki co pali mi 35l lpg w mieście i 20l w trasie. Na seryjnych kołach palił normalnie 11-12l w trasie na małych prędkościach w trasie (benzyny). Gaz też wyregulowany. Spalanie podskoczyło po zrobieniu liftu i zamontowaniu duzego koła.



Awatar użytkownika
Wojtek_1986
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob sty 17, 2009 12:45
Lokalizacja: z prowincj za miastem
Kontakt:

Godles moja zabawka na weekendy :)

Post autor: Wojtek_1986 » śr wrz 03, 2014 19:23

rewelacyjne auto, jedne z lepszych jeepow....
błota po dach!!! :okej:



Awatar użytkownika
martin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 509
Rejestracja: pn mar 07, 2005 23:21
Lokalizacja: bytom
Kontakt:

Godles moja zabawka na weekendy :)

Post autor: martin » czw wrz 04, 2014 19:33

Fajna zabawka widze ze smigasz ostro w terenie a podobno jeepy nie daja rady :jezor:
a jak silnik słyszałem opinie ze 4.0 lubia sie przegrzewac


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=541765&sid=be35971887d6e80c20096a21da032827

Awatar użytkownika
Zybi236
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: sob mar 29, 2008 21:46
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Godles moja zabawka na weekendy :)

Post autor: Zybi236 » pn wrz 22, 2014 18:22

Te 33" ledwo się mieszczą w nadkolach przy wykrzyżach :chytry: Odczuwasz różnicę pomiędzy 31 a 33 calami, gorzej (słabsza dynamikę) na czarnym, lepiej (lepszy prześwit pod mostami)w błocie?
Ja mam 245/75/16 ale myślałem nad zmianą w przyszłości na 235/85/16 lub 265/75/16 (jak wskoczy lift 2 cale).


Mój Ex GTI Edition- RH ZW2, MTS-Technik, Hella Black Magic, H1 Smoked. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=180827

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości