Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn lut 19, 2018 22:04

logiac pisze: ...Panowie, ponawiam pytanie.
ogolnie ta ilośc oleju co na zdjęciu to bym olał i głowy sobie nie zawracał. Jak ci silnik nie zjada nie wiadomo ile, pracuje normalnie, to szkoda nad tym myślec.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » pn lut 19, 2018 23:49

sebekgolf pisze:
logiac pisze: ...Panowie, ponawiam pytanie.
ogolnie ta ilośc oleju co na zdjęciu to bym olał i głowy sobie nie zawracał. Jak ci silnik nie zjada nie wiadomo ile, pracuje normalnie, to szkoda nad tym myślec.
Ogólnie nic się nie dzieje, ale dwie rzeczy mnie martwią. Pierwsza to taka, że po zakupie auta wymieniłem świece i kable zapłonowe, bo poprzednie już były zużyte i gdy auto jest zasilane gazem czasem szarpnie na luzie, oraz jest jedno dwa szarpnięcia, gdy przełączę z benzyny na gaz. Czy problemem może być instalacja gazowa. Auto mam krótko, a z tego co wiem, to auto nie było na regulacji gazu gdzieś 2 lata. Druga sprawa, jak wybierałem golfika, to jechałem golfem z tym samym silnikiem też na gazie i miałem wrażenie, że przyśpieszał żwawiej jak mój egzemplarz.



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn lut 19, 2018 23:53

Zamówienie na brakujące części już poszło. Wczoraj zamontowałem sobie ori podłokietnik i mam pytanie czy da się go przesunąć do przodu? Bo w chwili obecnej jak mam obie ręce na kierownicy, to nie ma szansy, żeby położyć prawy łokieć na podłokietniku.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » wt lut 20, 2018 00:23

niestety, regulacja jest tylko góra-dół



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1663
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Silnik: AHF

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » wt lut 20, 2018 00:27

kewinpol, jak masz obydwie ręce na kieroqnicy to jak chcesz o podłokietnik się oprzeć :los2: ? Tak jak kolega Qto pisze, góra - dół i otwieranie - zamykanie.
Ostatnio zmieniony wt lut 20, 2018 00:47 przez G0 Karcio, łącznie zmieniany 1 raz.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » wt lut 20, 2018 00:44

Normalnie - właśnie po to jest podłokietnik ;) Ale to zależy ile kto ma wzrostu. Moja żona jak przyjedzie fotelem do kierownicy to też podłokietnik jej z tyłu zostaje. A no i zależy jak kto kierę trzyma :)

Przypomni ktoś jakie max tarcze wejdą pod felgi 15 i 16 cali?



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1663
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Silnik: AHF

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » wt lut 20, 2018 00:52

lwlw, pod felgi 15" 232mm - 288mm, pod felgi 16" min.312mm, pod felgi 17" min.334mm . Mowa o tarczach z Golfa IV/Bory.
Ostatnio zmieniony wt lut 20, 2018 19:36 przez G0 Karcio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: cinek2004 » wt lut 20, 2018 03:50

Jako, że mój xenon przestał świecić tak jak powinien myślę nad wrzuceniem Koito Bi-Led. Tylko wydaje mi się, że soczewka w Koito jest trochę większa niż w ori xenonie AL.
Czy ktoś, kto malował lampy zmierzył przypadkiem średnicę soczewki i mógłby podzielić się tą informacją?
Obrazek



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » wt lut 20, 2018 16:31

Średnicę możesz powiększyć, żaden to problem ale miejsca pomiędzy obudowa soczewki a tylem lampy nie zwiekszysz. Chciałem dać swoje do przeróbki na bi xenon. Nikt nie chciał robić bo soczewki są za długie a lampa krótka.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: cinek2004 » wt lut 20, 2018 16:35

Ale wtedy bez malowania się nie obejdzie, a nie chciałem czarnego środka robić. Soczewka z LEDem powinna się zmieścić, odchodzi miejsce na zapłonnik.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt lut 20, 2018 17:08

logiac pisze:
sebekgolf pisze:
logiac pisze: ...Panowie, ponawiam pytanie.
ogolnie ta ilośc oleju co na zdjęciu to bym olał i głowy sobie nie zawracał. Jak ci silnik nie zjada nie wiadomo ile, pracuje normalnie, to szkoda nad tym myślec.
Ogólnie nic się nie dzieje, ale dwie rzeczy mnie martwią. Pierwsza to taka, że po zakupie auta wymieniłem świece i kable zapłonowe, bo poprzednie już były zużyte i gdy auto jest zasilane gazem czasem szarpnie na luzie, oraz jest jedno dwa szarpnięcia, gdy przełączę z benzyny na gaz. Czy problemem może być instalacja gazowa. Auto mam krótko, a z tego co wiem, to auto nie było na regulacji gazu gdzieś 2 lata. Druga sprawa, jak wybierałem golfika, to jechałem golfem z tym samym silnikiem też na gazie i miałem wrażenie, że przyśpieszał żwawiej jak mój egzemplarz.
Wiesz, odpowiedź na to pytanie to jak wróżenie. Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, jeśli nie ma się "pacjenta pod nożem". Przez internet to są bardziej domysły i pomoc na zasadzie "w co warto zaglądnąć, bo może tam jest problem", to takie trochę szukanie po "omacku".

Po pierwsze to moc silnika zależy ( jeśli porównujemy dwa takie same) od ich kondycji. Nie wiadomo w jakim stanie był ten który szedł "żwawiej" jak to nazwałeś, może był po prostu w lepszym stanie, a może po prostu układ zapłonowy i paliwowy działał lepiej ( poprawniej).

Kolejna kwestia to regulacja gazu. Skoro piszesz, że szarpie, to na pewno coś jest nie tak jak być powinno. kolejność powstępowania:

1: doprowadzić układ zapłonowy do idealnego stanu ( może napisz jakie świece włożyłeś, najlepiej symbol, jakie kable )
2: wywala jakieś błędy ( wypadające zapłony ) jak podłączysz interfejs ?
3: doprowadzenie pracy silnika na BENZYNIE do stanu idealnego, dopiero to jest punkt wyjściowy do robienia czegokolwiek z gazem, w innym przypadku nigdy nie będzie tak jak ma być
4: regulacja gazu ( tu koniecznie sprawdzony warsztat, a tych wbrew pozorom jest MAŁO), zacząć od wymiany filtrów ( po dwóch latach mogą być nieźle zawalone), tankowanie na dobrych markowych/sprawdzonych stacjach, niestety ale oszczędzanie 3-5 gr na litrze LPG w ogólnym rozrachunku może kosztować więcej niż tankowanie lepszego paliwa, sprawdzić kondycję instalacji, może kończyć się reduktor ( jak będzie puszczał gaz podciśnieniem to nie ma opcji poprawnego ustawienia instalacji), sprawdzenie wtrysków, mogą być nieco pozaklejane, to samo dysze i wtedy odpowiedniej dawki gazu nie podadzą, a to może doprowadzić w skrajnym wypadku do wypalenia tłoków czy uszczelki pod głowicą.

Nie piszę tego jako teoretyk, tylko praktyk, mam kilka samochodów, w tym jednego diezla. Cała reszta lata na gazie klepiąc grube przebiegi ( nawet okolice 50 tyś km rocznie)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » wt lut 20, 2018 18:33

cinek2004 pisze:Ale wtedy bez malowania się nie obejdzie, a nie chciałem czarnego środka robić. Soczewka z LEDem powinna się zmieścić, odchodzi miejsce na zapłonnik.
Przetwornica jest jednocześnie klapką zasłaniającą bebechy lampy.

Sprawdzając na szybko, te soczewki są przynajmniej 2 razy większe niż te w lampie golfa.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » wt lut 20, 2018 18:49

Wiesz, odpowiedź na to pytanie to jak wróżenie. Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, jeśli nie ma się "pacjenta pod nożem". Przez internet to są bardziej domysły i pomoc na zasadzie "w co warto zaglądnąć, bo może tam jest problem", to takie trochę szukanie po "omacku".

Po pierwsze to moc silnika zależy ( jeśli porównujemy dwa takie same) od ich kondycji. Nie wiadomo w jakim stanie był ten który szedł "żwawiej" jak to nazwałeś, może był po prostu w lepszym stanie, a może po prostu układ zapłonowy i paliwowy działał lepiej ( poprawniej).

Kolejna kwestia to regulacja gazu. Skoro piszesz, że szarpie, to na pewno coś jest nie tak jak być powinno. kolejność powstępowania:

1: doprowadzić układ zapłonowy do idealnego stanu ( może napisz jakie świece włożyłeś, najlepiej symbol, jakie kable )
2: wywala jakieś błędy ( wypadające zapłony ) jak podłączysz interfejs ?
3: doprowadzenie pracy silnika na BENZYNIE do stanu idealnego, dopiero to jest punkt wyjściowy do robienia czegokolwiek z gazem, w innym przypadku nigdy nie będzie tak jak ma być
4: regulacja gazu ( tu koniecznie sprawdzony warsztat, a tych wbrew pozorom jest MAŁO), zacząć od wymiany filtrów ( po dwóch latach mogą być nieźle zawalone), tankowanie na dobrych markowych/sprawdzonych stacjach, niestety ale oszczędzanie 3-5 gr na litrze LPG w ogólnym rozrachunku może kosztować więcej niż tankowanie lepszego paliwa, sprawdzić kondycję instalacji, może kończyć się reduktor ( jak będzie puszczał gaz podciśnieniem to nie ma opcji poprawnego ustawienia instalacji), sprawdzenie wtrysków, mogą być nieco pozaklejane, to samo dysze i wtedy odpowiedniej dawki gazu nie podadzą, a to może doprowadzić w skrajnym wypadku do wypalenia tłoków czy uszczelki pod głowicą.

Nie piszę tego jako teoretyk, tylko praktyk, mam kilka samochodów, w tym jednego diezla. Cała reszta lata na gazie klepiąc grube przebiegi ( nawet okolice 50 tyś km rocznie)
Świece jakie dałem to: Denso k20tt, a kable: beru ZEF1117, z tego co czytałem to są to dobre rzeczy. Jeśli chodzi o regulację gazu, to byłem na jej przeglądzie jeszcze przed wymianą kabli, bo nie wiedziałem w jakim były stanie, ale świece już były nowe. Wtedy tylko wymienili mi filtry, bo regulacja była niemożliwa, gdyż komputer wykazał wypadanie zapłonu. Po tym jak dowiedziałem się o wypadaniu zapłonu wymieniłem kable na nowe i przy okazji przeczyściłem kopułki na cewce. Szarpanie zmniejszyło się prawie do zera, a wcześniej było dość częste. Czekam na interfejs, aby zobaczyć czy teraz mam jakieś błędy.

Przed chwilą z ciekawości byłem zajrzeć pod maskę i zauważyłem, że iskra przeskakuje na świecach, bo widać iskrzenie. Mechanik wymieniał kable, więc są dobrze założone, ale dla pewności jeszcze je docisnąłem, więc to odpada. Kazałem mu też sprawdzić czy nie są uszkodzone i stwierdził, że są dobre. Nie widzi mi się znowu zostawiać auto na cały dzień u mechanika, więc jest jakiś magik z okolic Zabrza, Gliwic, Bytomia, Katowic, który np. przez weekend może zdiagnozować auto, oczywiście nie za free?
Ostatnio zmieniony wt lut 20, 2018 19:49 przez logiac, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: cinek2004 » wt lut 20, 2018 19:20

dany_47 pisze:Przetwornica jest jednocześnie klapką zasłaniającą bebechy lampy.
Co ma przetwornica do rzeczy? Nie dość, że jest na zewnątrz (przymocowana do klapki zasłaniającej bebechy lampy), to i tak wylatuje, bo nie będzie potrzebna. Chyba, że myślisz, że zapłonnik, o którym pisałem wcześniej to przetwornica.

Pomiary na oko też niewiele mi pomagają.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości