Golf IV 1.8t budowa KJS proszę o opinie i pomoc

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Golf IV 1.8t budowa KJS proszę o opinie i pomoc

Post autor: pironet » ndz gru 11, 2016 15:50

Witam.Posiadam Golfa IV z silnikiem 1.8t z audi tt o oznaczeniu ARY.Silnik pokazał 187 koni a auta uzywam w KJSach.Problem polega na tym że auto jest zbudowane na bazie tdi 130km i nie wiem jaka skrzynia jest ale ma za długie biegi a w szczególności dwójka.Do tego auto strzasznie zrywa trakcję i myslę nad zainstalowaniem napędów 4motion.Mam trochę pytań.
Co proponujecie za skrzynię z krótkimi przełożeniami?
Czy macie jakieś informacje o szperach do tego auta?
Czy ktoś budował klatkę do tego auta?
CZy ktoś dokładał może napędy 4motion i czy jest opcja aby były spięte na stałe?
Proszę o wszelkie sugestie i materiały.Będę systematycznie pisał o rozbudowie i efektach.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Golf IV 1.8t budowa KJS proszę o opinie i pomoc

Post autor: kkkacper » ndz gru 11, 2016 16:25

pironet, a pofatygowales sie, zeby poszukac info w necie?

Przelozenia musisz sobie sam w kalkulatorach policzyc, bo skoro i tak chcesz skrzynie rozbierac to wartoby bylo zestopniowac ja idealnie tak jak chcesz.. przelozenia skrzyn znajdziesz w necie i bedzie mogl sobie wyliczyc co i jak.. pewnie skrzynia z benzyna bedzie wchodzila w gre, bo te z diesla zawsze sa dlugie..

Szpery sa dostepne, wiec nie bardzo wiem o co pytanie.. od tanich OBX, ktore ponoc do niczego sie nie nadaja no i potem Quaife, Peloquin, ktorych ceny sa dosc zaporowe.. szpery w haldexa robia tylko te drogie firmy..

Pytanie z klatka pomijam..

Co to spiecia to masz pare opcji.. jakie blaszki w haldexa itp itd.. chociaz ja bym szedl w opcje sterownika, ktorym % ustalasz spiecie.. tak czy owak max spiecie to 50/50, ale nie jestem przekonany co tylny naped powie na takie latanie po zakretach na pelnym spieciu.. zapytaj uzytkowanika "golfiarz1" wiem, ze Mariusz gdzies tam na jakies pojezdzawki jezdzil..


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Golf IV 1.8t budowa KJS proszę o opinie i pomoc

Post autor: pironet » ndz gru 11, 2016 16:57

Witaj.Co do przeglądania to tyle co znalazłem to doczytałem.Co do spięcia to doszedłem do etapu że podobno haldex w 4motion nie może zbytnio jeżdzić non stop spięty bo pompa siada (jest to właśnie ta która spina).
Co do skrzyni właśnie to powiem szczerze ze będzie to pierwsza moja skrzynia do poskładania od zera i przydały by się jakieś podpowiedzi co do np bazy skrzyni jak i dawców.
co do szpery to słyszałem o jakiś Ruskich szperach.Ma ktoś może jakieś namiary na strony ?
Wiem że auto z tym silnikiem to trochę strzał w kolano bo jeżdzę w klasach z subarynami itp ale nie jest najgorzej,trzeba tylko jakoś mądrze przenieść napęd.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Golf IV 1.8t budowa KJS proszę o opinie i pomoc

Post autor: kkkacper » ndz gru 11, 2016 17:39

pironet, nigdy to jakos szczegolnie jezdzic nie bedzie niestety, ale mozesz probowac.. co do skrzyn tk mowilem.. znajdz sobie gear ratio itp poszczegolnych skrzyn 02M i do dziela.. ruskie szpery pierwsze slysze xD


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Golf IV 1.8t budowa KJS proszę o opinie i pomoc

Post autor: pironet » ndz gru 11, 2016 20:31

znalazłem dość ciekawą stronę ale niestety po angielsku i nie wszystko rozumiem ,jest tam opisane jak spiąć mocniej fabryczny dyferencjał.
http://www.brokevw.com/index.htm
Ruskie szpery np http://www.val-racing.ru/catalog/samobl ... xia_nubira
wychodzi dość tanio
Wiem że nigdy nie będzie jeżdzić ale gdyby udała się przeróbka na 4motion i nie sypało by się to co rajd to był bym zadowolony.efekty przyjdą same,lubię vw kocham golfy i dobrze mi się tym lata po odcinkach.Może syncro dało by się jakoś zaadoptować?
znalazłem wszystkie przełożenia vw http://chomikuj.pl/szkielo82/Motoryzacj ... 108422.xls
oraz stronę z kalkulatorem http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
jak by komuś się przydało


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Golf IV 1.8t budowa KJS proszę o opinie i pomoc

Post autor: kkkacper » ndz gru 11, 2016 21:17

Syncro odpada


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Golf IV 1.8t budowa KJS proszę o opinie i pomoc

Post autor: pironet » pn gru 12, 2016 21:34

Czy ktoś może dysponuje specyfikacją skrzyni FZQ FML ERR ?


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Golf IV 1.8t budowa KJS proszę o opinie i pomoc

Post autor: golfiarz1 » wt gru 13, 2016 09:19

Kup inna bude z byle jakim silnikiem 4 motion wstaw klatke silnik jaki masz lub zloz mocniejszy bo na 4x4 to już powinno być ze 300 km do haldexa wkładasz sterownik od jadzwina spinasz go jak chcesz do staru 50 na 50 dalej ja u siebie miałem poustawiane ze odejmowal tyl procentowo od 70km/godz a przy 130 był rozpięty calkiem ma zabezpieczenie termiczne by się nieprzegrzalo nic ma wejcie ze możesz zawracać na recznym bo rozpina wtedy tyl jak zaciągasz i na początku bez szpery możesz latac bez problemu


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Golf IV 1.8t budowa KJS proszę o opinie i pomoc

Post autor: pironet » wt gru 13, 2016 21:39

jakie koszty takiego sterownika ? orientacyjnie ?szukam całej budy ale ciężko coś w przyzwoitej cenie.Taniej chyba wyjdzie kupienie skrzyni całego tyłu i mostu.Z założeniem nie powinno być problemu.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Golf IV 1.8t budowa KJS proszę o opinie i pomoc

Post autor: golfiarz1 » wt gru 13, 2016 23:17

sterownik 1000 zl takie cos
http://autoracing.pl/p/2162/29855/stero ... onika.html" onclick="window.open(this.href);return false;
szukaj anglika w dieslu


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości