filtr stozkowy a co z stara puszka?(dolotem cieplego powiet)

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: italiano_83, toffic, bugalon, VIP

filtr stozkowy a co z stara puszka?(dolotem cieplego powiet)

Postprzez Duber » So kwi 15, 2006 18:51

witam chce zalozyc filtr z strumiennica dolotowa weglarskiego ale niewiem co zrobic z doprowadzeniem cieplego powietrza co sie znajduje w orginalnej skrzynce (otwierane na podcisnienie)wywalic to?i do czego te otwierane cieple powietrze?ssanie?
Obrazek Obrazek
Duber
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW
Online: 156d 22h 57m
Pomógł: 922
Silnik: 16V

Postprzez Adrian1980 » So kwi 15, 2006 23:30

ja u siebie to wywalilem...
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr kwi 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Online: 13h 15m
Pomógł: 57
Auto: Audi A6 C5 1.9 TDI
Silnik: AVF

Postprzez Duber » N kwi 16, 2006 12:37

Adrian1980, i wszystko chodzi ok? na ssaniu tez jest dobrze?
Obrazek Obrazek
Duber
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW
Online: 156d 22h 57m
Pomógł: 922
Silnik: 16V

Postprzez speeder » N kwi 16, 2006 15:35

witaj!! ja zalozylem sportowy kolektor wydechowy i tez mialem z tym problem, bo jak narazie to mam seryjna skrzynke, ale chlopaki mi doradzili zeby zatkac ta dziure, bo to jest po to zeby jak najszybciej dogrzac silnik po zapaleniu (jak byl zimny) wiec to chyba jakiejs super waznej roli nie odgrywa:)
pozdrawiam:D

aha a doradz sie weglarskiego to on ci dorobi wszystko pod dany silnik (i z tego co mi pisal) to uwzgledni nawet wezyki podcisnienia ktore po zalozeniu stozka zostana wolne:)
moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)
speeder
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lut 12, 2005 21:02
Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
Online: 10d 17h 22m
Pomógł: 12

Postprzez Pinhead » N kwi 16, 2006 16:25

Rure od ciepłego powietrza mozesz zdjąć całkowicie a otwór przy kolektorze zostawić niezaślepiony. Za to musisz zaślepić wężyk podciśnieniowy co sterował klapką, jak go nie zaślepisz to będzie łapał lewe powietrze do cylindrów.
=-Pinhead-= Mój RP'ek
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lis 21, 2004 00:44
Lokalizacja: Kraków Dawna Stolica Polaków
Online: 0s
Pomógł: 142

Postprzez skuri » N kwi 16, 2006 23:43

Podepne sie.Ja tez mam odlaczone podawanie cieplego powietrza, orientuje sie ktos moze gdzie jest wezyk podciśnieniowy co steruje klapką w silniku 1.6PN?????
skuri
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N gru 05, 2004 01:11
Lokalizacja: Gdańsk-Uk
Online: 14m
Pomógł: 20

Postprzez Orzel666 » Wt kwi 18, 2006 15:14

Zapomnijcie o dolotach od węglarskiego i strumienicach bo to syf.
W czterosuwie większe znaczenie ma wydech.
A najlepiej to zastosować doładowanie dynamiczne do gaźnika.
W ferrari doładowanie dynamiczne stosują a strumienicy nikt tam nie widział.
Tutaj coś więcej o tym
Gdyby bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach.
Orzel666
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr wrz 21, 2005 11:08
Lokalizacja: Polska
Online: 0s
Pomógł: 8

Postprzez silent_rob » Śr kwi 19, 2006 21:43

cieple powietrze tylko do szybszego nagrzania silnika , to nie jest mus i mozna wywalic . co do strumienicy rozwazylbym czy wspolczynnik cena/efekty jest OK :D bo co do dolotu to wiem tyle ze wszystko musi byc doswiadczalnie opracowane , jesli strumienica , to inne zachowanie slupa powietrza w dolocie i tu juz cos z dlugoscia trzeba byloby zmienic, jak wyzej kolega wspomnial doladowanie dynamiczne jest ok tylko to tez trzeba stosowac z glowa zeby nie przedobrzyc i zeby autka nie przygotowac do normalnej pracy tylko an wysokich obrotach :] a z doladowaniem dynamicnzym to trzeba grzebac przy walku ewentualnie kolku rozrzadu. Przede wszystkim cena i plany bo jesli chce sie jakas wieksza moc uzyskac to czy nie taniej lub w tej smej cenie wyjdzie swap na cos mocniejszego ?? ja wiem tyle ze "cuda" za 200-300 zl nie dodaja nic poza siadomoscia ze cos sie wsadzilo w auto , a efekty to czasami sprawa urojen spowodowanych wysrubowanymi efektami jakie podaja producenci :]

moze nie kazdy sie ze mna zgodzi ale polecam stozek na poczatek i naprawde dobra jego zabudowe tak aby lapal zimne powietrze i byl odizolowany od ciepla silnik , u siebie tak ejszcze nie ma male planuje na lato odseparowac go od temperatury silnika :] zimne powietrze zawsze mile widziane w silniku :]
Obrazek
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Online: 15h 59m
Pomógł: 41
Auto: Ibiza 6J
Silnik: JEST

Postprzez Duber » Pt kwi 21, 2006 01:03

ale jak sie nudzicie poczytajcie na stronie weglarskiego o strumienncach dolotowych.
Obrazek Obrazek
Duber
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW
Online: 156d 22h 57m
Pomógł: 922
Silnik: 16V

Postprzez sas_gti » So kwi 22, 2006 12:43

piotr2, no każdy swoje chwali , to Cie chyba nie dziwi???

[ Dodano: Sob Kwi 22, 2006 12:47 ]
a inna sprawa wygląda tak że komuś kto nie wie (np Ty) co to jest ta rura idąca od kolektora wydechowego do puszki i do czego ona służy , można wcisnać prawie każdy kit , jeśli sie go poda w odpowiedniej formie, i odpowienio uzbroi w teorię...sory jesli Cie uraziłem no ale taka prawda, jak sie ktos nie zna za bardzo to we wszytko moze uwierzyć , szczególnie jak podpisuje sie pod tym inż....
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Online: 9d 7h 23m
Pomógł: 640
Auto: mk2
Silnik: ABF

Postprzez Duber » So kwi 22, 2006 12:53

kolektor wydechowy puszka? cos pomieszales a troche zdrowia przy samochodach juz stracilem
Obrazek Obrazek
Duber
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW
Online: 156d 22h 57m
Pomógł: 922
Silnik: 16V

Postprzez sas_gti » So kwi 22, 2006 13:04

to chyba szkoda twojego zrowia, bo nic sie nie nauczyleś, ta rura z ciepłym powietrzem idzie do puszki z filtrem powietrza od kolektora wydechowego, jest luźno na niego nasadzona, nie ma połączenia ze spalinami, chodzi tylko o zaczerpniecie ciepła przy starcie zimnego silnika, potem klapa w puszcze sie przestawia i odcina ten dopływ......

Chyba jeszcze troche musisz "pooglądac" silnik, i potracic zdrowia :bajer:
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Online: 9d 7h 23m
Pomógł: 640
Auto: mk2
Silnik: ABF

Postprzez Duber » So kwi 22, 2006 13:09

ja wiem co to za rura tylko zadalem pytanie czy mozna ja wywalic bez szwanku dla silnika
Obrazek Obrazek
Duber
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW
Online: 156d 22h 57m
Pomógł: 922
Silnik: 16V

Postprzez sas_gti » So kwi 22, 2006 13:10

co wiecej to z tego co słyszałem 90% ciepła w silniku pochodzi od spalania mieszanki wiec logiczne jest że to kolektor wydechowy nagrzeje sie jako pierwszym, od gorących spalin....wiec jesli trzeba brac ciepłe powietrze skądś , podczas gdy silnik jest zimny to tylko stamtąd.......radze sie jeszcze troche poedukowac....pozdrawiam :pub:

piotr2 napisał(a):ja wiem co to za rura tylko zadalem pytanie czy mozna ja wywalic bez szwanku dla silnika

czyżby?

[ Dodano: Sob Kwi 22, 2006 13:11 ]
piotr2 napisał(a):kolektor wydechowy puszka? cos pomieszales


A tu o co Ci chodziło w taki mrazie?? taraz zmieniasz temat.....jakbyś wiedział jak to dziala to byś sam wiedział ze mozna , a jak nie wiesz to i w dolot od węglarskiego uwierzysz hahaha
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Online: 9d 7h 23m
Pomógł: 640
Auto: mk2
Silnik: ABF

Następna strona



Powrót do Speed

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,