Mk2 1,6td swap wyposażenia z mk3 2.0gti

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

look1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lip 18, 2011 21:24

Mk2 1,6td swap wyposażenia z mk3 2.0gti

Post autor: look1990 » pn lip 18, 2011 21:42

Mam zamiar zamontować do mk2 1,6td kompletny wózek przedni i tylny z mk3 2,0gti z abs-em,hamulcami(przód tarcze went,tył tarcze),piastami, no po prostu z wszystko a dodatkowo z przodu wspomaganie wraz z całym układem kierowniczym z mk3. I teraz mam pytanie: czy to wszystko pasuje na mocowania? Czy trzeba przełożyć też pompę hamulcową z mk3?Czy da się zamontować regulowaną kolumnę kierowniczą z mk3? Oprócz tego mam zamiar przełożyć:el.szyby,lusterka,klimę,central zamek. Na koniec golfik dostanie szerokie zderzaki i lotkę na tylną klapę.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Mk2 1,6td swap wyposażenia z mk3 2.0gti

Post autor: rysiektr » wt lip 19, 2011 21:59

jak się popieści to się zmieści :grin: belka z mk3 GTI jest minimalnie szersza od tej od zwykłego, tak samo zestaw sanki i wahacze z mk3 gti będzie szerszy niż z mk2, co za tym idzie jak masz jakieś szerokie koła to mogą się nie zmieścić w nadkolach... kwestię taką ze mk3 GTI ma rozstaw 5x100 a mk2 4x100 pomijam bo zmieniasz piasty tarcze i po sprawie. Gorzej że będziesz msusiał z czegoś dobrać półosie żeby połączyć skrzynie z TD z przegubami z mk3 GTI - tutaj też zależy czy zastosujesz wachacze z mk3 czy mk2 będziesz musiał dobrać długość półosi. ABS też można przełożyć bez większego problemu, tylko oczywiście nowe przewody trzeba będzie dać pompę z serwem mk3 z absem i jeszcze inne gadżety bo w gti jest podciśnienie a td nadciśnienie i trzeba to pogodzić ze sobą , ogarnąć elektrykę.... el.szyby z mk3 bez rzeźby nie pasują, tak samo jak klima bo jest troszkę inny piec ale wszystko da się zrobić :grin:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

look1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lip 18, 2011 21:24

Re: Mk2 1,6td swap wyposażenia z mk3 2.0gti

Post autor: look1990 » wt lip 19, 2011 23:18

rysiektr pisze:jak się popieści to się zmieści :grin: belka z mk3 GTI jest minimalnie szersza od tej od zwykłego, tak samo zestaw sanki i wahacze z mk3 gti będzie szerszy niż z mk2, co za tym idzie jak masz jakieś szerokie koła to mogą się nie zmieścić w nadkolach... kwestię taką ze mk3 GTI ma rozstaw 5x100 a mk2 4x100 pomijam bo zmieniasz piasty tarcze i po sprawie. Gorzej że będziesz msusiał z czegoś dobrać półosie żeby połączyć skrzynie z TD z przegubami z mk3 GTI - tutaj też zależy czy zastosujesz wachacze z mk3 czy mk2 będziesz musiał dobrać długość półosi. ABS też można przełożyć bez większego problemu, tylko oczywiście nowe przewody trzeba będzie dać pompę z serwem mk3 z absem i jeszcze inne gadżety bo w gti jest podciśnienie a td nadciśnienie i trzeba to pogodzić ze sobą , ogarnąć elektrykę.... el.szyby z mk3 bez rzeźby nie pasują, tak samo jak klima bo jest troszkę inny piec ale wszystko da się zrobić :grin:
A czy da się tak przełożyć z mk3 układ jezdny, aby nic nie przerabiać(tzn coś z mk3, a coś z mk2 połączone w komplet)? Jaka była myśl mówiąc, że el.szyby z mk3 bez rzeźby nie pasują? Zbyt dużo miejsca zajmują czy jest problem z umieszczeniem włączników?



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Mk2 1,6td swap wyposażenia z mk3 2.0gti

Post autor: imperfectCell » wt lip 19, 2011 23:20

a ja sie chyba nie do konca zgodze z przedmowca w paru kwestiach. Podstawowa sprawa to taka ze po zamontowaniu piast z 4x100 na zwrotnice z golfa III GTI nie znajdzie pod to zadnej tarczy pasujacej! Dlaczego? Poniewaz tarcze od GTI sa plyciej osadzone na piascie niz tarcze 280mm 4x100 pochodzace z golfa g60/Ibi 16v/Toledo AFN. Wiec kolego albo zmieniasz rozstaw na 5x100 albo zmieniasz zwrotnice z GTI na te z wersji GT ktore mialy heble 256mm. Przewalasz jarzmo i zacisk do tego duza tarcza 4x100 i wsio dziala. Co do tylu to rzeczywiscie tylko wymiana tarczy bo tam ona robi za piaste. Jezeli chodzi o polosie to sprawa rowniez banalna przewalasz polosie z GTI do swojego tyle ze zamieniasz przeguby wewnetrzne na te z mk2 i tyle. CO do reszty mysle ze tez da sie zrobic ale dokladnych wskazowek CI nie udziele musialbym sam przysiasc i przestudiowac. Pozdro



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Mk2 1,6td swap wyposażenia z mk3 2.0gti

Post autor: rysiektr » śr lip 20, 2011 09:44

imperfectCell, rzeczywiście masz rację - mój błąd, nie wziąłem pod uwagę zwrotnic
look1990 pisze:Jaka była myśl mówiąc, że el.szyby z mk3 bez rzeźby nie pasują? Zbyt dużo miejsca zajmują czy jest problem z umieszczeniem włączników?
taka, że nie będą Ci pasowały prowadnice z linkami, będziesz musiał rzeźbić, włączniki też będziesz musiał sobie jakoś wkomponować


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

look1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lip 18, 2011 21:24

Re: Mk2 1,6td swap wyposażenia z mk3 2.0gti

Post autor: look1990 » sob lip 23, 2011 21:57

rysiektr pisze:imperfectCell, rzeczywiście masz rację - mój błąd, nie wziąłem pod uwagę zwrotnic
look1990 pisze:Jaka była myśl mówiąc, że el.szyby z mk3 bez rzeźby nie pasują? Zbyt dużo miejsca zajmują czy jest problem z umieszczeniem włączników?
taka, że nie będą Ci pasowały prowadnice z linkami, będziesz musiał rzeźbić, włączniki też będziesz musiał sobie jakoś wkomponować
To w takim razie szybciej podejdą el.Szyby od polo lub innego małego auta?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Mk2 1,6td swap wyposażenia z mk3 2.0gti

Post autor: rysiektr » sob lip 23, 2011 22:33

najprościej jest na przód zapodać mechanizmy od seicento


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

look1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lip 18, 2011 21:24

Mk2 1,6td swap wyposażenia z mk3 2.0gti

Post autor: look1990 » pn sie 01, 2011 23:48

Dzięki za sugestie ;) W moich stronach vw golf ma ogromne wzięcie niezależnie od generacji. Nawet jeśli co nieco wymontuję z niego, to przy cenie zakupu mk3 2,0 gti z lpg w full opcji za 2500zł poniosę stratę co najwyżej ok 500zł, a komis będzie się cieszył, że ma czym handlować ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości