SWAP Vento 1,8 silnik ABS na KR 1,8 16v

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

motokos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pn paź 19, 2009 20:43
Lokalizacja: kędzierzyn koźle
Kontakt:

SWAP Vento 1,8 silnik ABS na KR 1,8 16v

Post autor: motokos » pt maja 27, 2011 17:26

witam kolegów

chce zrobić SWAP Vento z 1,8 silnik ABS na KR 1,8 16v

dostałem za 600zł z wysyłka już ponad rok temu silniczek z osprzętem ( bez skrzyni i koła zamachowego, sprzęgła )

aktualnie go rozebrałem, wymieniam uszczelki, pierścienie itp i zbieram się do złożenia

pytanko, jak wygląda z instalacja? coś trzeba "drutować" ?

co z skrzynia? może zostać z ABS-a?

dziękuje za odpowiedzi :)


Każdy dzień przynosi zmiany :)

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

SWAP Vento 1,8 silnik ABS na KR 1,8 16v

Post autor: imperfectCell » sob maja 28, 2011 02:44

Skrzynia moze zostac. Przewal kolo zamahowe z ABSa i najlepiej jakbys zakupil nowe sprzeglo pod to od razu



motokos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pn paź 19, 2009 20:43
Lokalizacja: kędzierzyn koźle
Kontakt:

SWAP Vento 1,8 silnik ABS na KR 1,8 16v

Post autor: motokos » sob maja 28, 2011 13:42

sprzęgło standardowe do ABS-a da radę?

pytanko

czy muszę planować głowicę? uszczelka pod głowica miedzy 3 i 4 cylindrem była pęknieta....


Każdy dzień przynosi zmiany :)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

SWAP Vento 1,8 silnik ABS na KR 1,8 16v

Post autor: bugalon » pn maja 30, 2011 16:11

jak uszczelka byla pęknięta to musisz splanować nie dość że głowicę to i wyrównać blok (jeśli oczywiscie są na nim ślady)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

SWAP Vento 1,8 silnik ABS na KR 1,8 16v

Post autor: imperfectCell » pn maja 30, 2011 19:47

jezeli zapodasz nowe sprzeglo to powinno pozyc wystarczajaco dlugo o ile bedziesz sie z nim obchodzil w miare



motokos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pn paź 19, 2009 20:43
Lokalizacja: kędzierzyn koźle
Kontakt:

SWAP Vento 1,8 silnik ABS na KR 1,8 16v

Post autor: motokos » ndz cze 05, 2011 22:57

głowica po szlifie, dotarłem zawory, wymienione uszczelniacze, ale pęknięta szpilka wałka;/ udało się ją wykręcić nieinwazyjnie ale gdzie ją kupić? ASO? ma ktoś ETKE by sprawdzić kod OE części?


Każdy dzień przynosi zmiany :)

Awatar użytkownika
socpaw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: śr paź 29, 2008 23:57
Lokalizacja: Małopolska

SWAP Vento 1,8 silnik ABS na KR 1,8 16v

Post autor: socpaw » wt lis 22, 2011 22:35

numer: 030 103 397A M7x45
nie wiem gdzie, mam takie śruby ale nie chce mi się z jedna lecieć na poczte, nie potrzebujesz kupić coś jeszcze?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: SWAP Vento 1,8 silnik ABS na KR 1,8 16v

Post autor: bugalon » śr lis 23, 2011 00:45

Mam do Ciebie takie pytanie za 100 punktów. Jak myslisz - czy kolega czekał cierpliwie na Twoją odpowiedź niemal przez pół roku, czy poskladal to już dawno temu?
socpaw pisze:numer: 030 103 397A M7x45
nie wiem gdzie, mam takie śruby ale nie chce mi się z jedna lecieć na poczte, nie potrzebujesz kupić coś jeszcze?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

motokos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pn paź 19, 2009 20:43
Lokalizacja: kędzierzyn koźle
Kontakt:

SWAP Vento 1,8 silnik ABS na KR 1,8 16v

Post autor: motokos » śr sty 25, 2012 19:11

witajcie koledzy.
nie było mnie tu kawał czasu....
Głowica uzbrojona (nowe uszczelniacze, zawory dotarte, splanowana głowica)
Jutro zabieram sie za piaskowanie bloku i innych elementów.

Czy ma ktoś pomysł na zmontowanie instalacji elektrycznej?? Może jakiś schemat??

pozdrawiam

ps.
wrzuce fotki jak już go pomaluje ;)


Każdy dzień przynosi zmiany :)

motokos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pn paź 19, 2009 20:43
Lokalizacja: kędzierzyn koźle
Kontakt:

SWAP Vento 1,8 silnik ABS na KR 1,8 16v

Post autor: motokos » śr sty 25, 2012 19:38

Malował ktoś już silnik??


Każdy dzień przynosi zmiany :)

Awatar użytkownika
Pikus139
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt sty 13, 2009 21:39
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

SWAP Vento 1,8 silnik ABS na KR 1,8 16v

Post autor: Pikus139 » czw sty 26, 2012 19:45

http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html" onclick="window.open(this.href);return false; to CI pomorze.od 89 do 99 czy jakos tak skrzynki byly takie sme.
i eszcze opis po polsku.
WTYK/PIN------KOLOR----FUNKCJA
.........................................................................................................
• A1/1.......j/n.........światło mijania lewe
• A1/2.......n/b........kierunkowskaz przedni-lewy
• A1/4.......g/n........pozycyjne przednie-lewe
• A1/5.......r...........zas. wyłącznika went chł.
• A1/6.......b/n.......światło drogowe lewe
• A1/7.......n/j........zas. sygnału
• A1/8.......m/n......masa sygnału dźwiękowego
• A2/1.....................D+
• A2/2.......g/r.........pozycyjne tylne-prawe
• A2/3.......j.............światlo mijania prawe
• A2/4.......n/ve.......kierunkowskaz przedni-prawy
• A2/6.....................ECU pin 9
• A2/7.......b............światło drogowe prawe
• A2/8.......g/j..........reflektory przeciwmg. przednie
• C/1.........bl/m.......czujnik płynu hamulcowego
• C/2.........ve/r........pompka spryskiwacza 42
• C/7.........m/bl.......pompka spryskiwacza 42 pin H
• C/8.........bl/r.........czujnik temperatury płynu chł. 26
• D/1........................alternator pin D+
• D/3........................wyj. z bezp. F4
• D/4........................wyj. z głównego włączn. św. pin 56
• D/5..........n/r.........włącznik lampki ośw. schowka
• D/6........................ECU pin 9
• D/7........................wyj. z bezp. F5
• D/9........................wyj. z bezp. 14 (15)
• D/11........n/b.........sterownik centralnego zamka - zas. z zapł.
• E/1........................licznik pin T28/18 (lampka ham.)
• E/3..........r/n.........wyjście wyłącznika STOP 94
• E/4..........r/j..........zasilanie wyłącznika STOP94 pin 30
• F/1..........r/n.........włączanie rozrusznika
• F/3..........bl...........alternator (D+)
• F/4..........m...........masa przetwornika prędkości (pin 3)
• F/5........................styk 50 stacyjki
• F/6..........n/r..........zasilanie wył. św. cofania
• F/7..........n/bl........wyjście wył. św.cofania
• F/8.........................masa (31)
• F/9.........................ECU pin 9
• G1/2........m/b........czujnik temp. zewnętrznej
• G1/3........r/j...........sterowanie przekaźnika gniazda 12*
• G1/4........n............zasilanie cewki zapłonowej 35
• G1/5.......m/b........masa skrzynki bezpieczników
• G1/6.......m/r.........ECU masa (31) pin 12
• G1/8.......b/li.........zasilanie wtryskiwacza paliwa 16
• G1/11.....b/bl........sygnał z przetwornika prędkości (pin 2)
• G1/12.....ve/bl......ECU pin9
• G2/1.......ve/n.......czujnik temp. oleju23
• G2/2.......b/r.........czujnik temp. zewnętrznej15
• G2/3.......j/r...........czujnik temp. płynu chł.22
• G2/4.......n/b.........wyjście zasilania z bezp.15
• G2/8.....................wyjście z przekaźnika gniazda 12* 1
• G2/9.....................stały + (30)
• G2/10......j............czujnik ciśnienia oleju 25’’
• G2/11.......b/n........czujnik ciśnienia oleju 25’
• H1/1........r/n.........styk 50 stacyjki
• H1/2........r............styk 30 stacyjki
• H1/3........n/j.........styk X stacyjki
• H1/4........n...........styk 15 stacyjki
• H1/5........n/b........wyłącznik świateł awaryjnych pin 15a
• H1/6........m..........masa wył. sygnału i wyłącznika wycieraczek
• H1/8........ve/r.......wyłącznik wycieraczek pin T
• H1/9........ve/b......wyłącznik wycieraczek pin H
• H1/10......g...........styk P stacyjki pin P
• H2/1........m/bl.......wyłącznik sygnału - z cewki przekaźnika
• H2/2........g/r.........wyłącznik świateł POSTOJOWYCH pin PP
• H2/3........g/n........wyłącznik świateł POSTOJOWYCH pin PL
• H2/4........n/ve.......wyłącznik kierunkowskazów pin R
• H2/5........g............wyłącznik świateł POSTOJOWYCH pin P
• H2/6........n/b.........wyłącznik kierunkowskazów pin L
• H2/8.......n/b/ve....wyłącznik świateł awaryjnych pin 49
• J/1..........b............przełącznik reflektorów pin 56a
• J/2..........b/n.........przełącznik reflektorówpin 56
• J/3..........j..............przełącznik reflektorów pin 56b
• J/4..........r/j...........przełącznik reflektorów pin 30
• J/5.........ve..........wyłącznik wycieraczek pin 53
• J/6.........m/n........wyłacznik wycieraczek pin J
• J/7.........n/g.........zasilanie silnika wyc. szyby przedniej39
• J/8.........b/j..........wyłącznik świateł awaryjnych pin 49
• J/9.........ve/n.......wyłącznik wycieraczek pin 53e
• J/10.......ve/j........wyłącznik wycieraczek pin 53b
• K/1.........n/b........kierunkowskaz tylny-lewy
• K/2.........g/r.........pozycyjne przednie-prawe58 p-p
• K/3.........g/n........pozycyjne tylne-lewe
• K/4.........n/r.........wyjscie do lamp STOP
• K/...........g/ve......oświetlenie tablicy rejestracyjnej
• K/6.........n/j.........silnik wycieraczki tylnej pin 53a
• K/7.........n/ve......kierunkowskaz tylny-prawy
• K/8.........n/b........lampy cofania
• K/9.........ve/n......silnik wycieraczki tylnej pin 53
• K10........g/b........tylne światło przeciwmg.
• L/1..........m..........masa włącznika hamulca ręcznego
• L/5..........r/b.........lampka oświetlenia bagażnika (zas.30)
• L/6..........m/j........wyłącznik hamulca ręcznego 27 !ham.
• L/7..........r/n.........zas. centralnego zamka, zapalniczka, ośw. kabiny
• M/1.........m...........masa pompy paliwa 30-masa
• M/2.........r/j...........zasilanie pompy paliwa do 30
• M/5.......................wyjście z bezp. F16 (15)
• M/6.......................masa
• M/3.........li/n..........czujnik poziomu paliwa
• P/1..........b/j..........włącznik główny świateł pin 83a
• P/2..........n/j..........zasilanie włącznika ogrz. szyby
• P/6..........g/b.........włącznik główny świateł pin 83b
• Q/2.........n/r..........zas. przełącznika dmuchawy 60 zas.
• Q/3.........r/b..........radio
• Q/4........................wyjście z bezp. F16
• Q/5........................wyjście z bezp F21
• R/1.........n/j...........włącznik główny świateł pin X
• R/2.........g/n...........włącznik główny swiateł58 pin 58L
• R/3.........................wyjście z bezp. F3
• R/4.........g/ve........włącznik główny świateł pin 58
• R/5.........r..............włącznik główny świateł pin 30
• R/6.........g/r...........włącznik główny świateł pin 58R
• R/7.........g/bl.........włącznik główny świateł pin 86
• R/8.........n.............włącznik główny świateł pin 31
• R/9.........b/n..........włącznik główny świateł pin 56
• S/1.........n/g..........włącznik wycieraczek pin 53a
• S/3.........m............silnik wycieraczki szyby przedniej pin 31
• S/4.........ve/n........silnik wycieraczki szyby przedniej pin 53e
• S/5.........ve/j.........silnik wycieraczki szyby przedniej pin 53b
• T/1........................ ECU pin 9
• U1/1.......n/b..........licznik pin 28/17
• U1/2.......li.............licznik pin 28/19
• U1/3.......j..............licznik pin 28/8
• U1/4.......n.............licznik pin 28/13
• U1/5.......r/b..........licznik pin 28/29
• U1/6.......ve...........licznik pin 28/10
• U1/7.......bl/b.........licznik pin 28/1
• U1/10.....m.............licznik pin 28/23 masa
• U1/11.....b..............licznik pin 28/27
• U1/12.....bl.............licznik pin 28/21
• U2/2.......................licznik pin 28/7 (radio-sygnał prędkości)
• U2/4.......n..............licznik pin 28/15
• U2/5.......r/b............licznik pin 28/2
• U2/7.......bl/b..........licznik pin 28/25
• U2/8.......ve/b.........licznik pin 28/6
• U2/9.......j/r.............licznik pin 28/23
• U2/10.....m.............licznik pin 28/18
• U2/11.....r...............licznik pin 28/11 (30)
• U2/12.....bl.............licznik pin 28/16 (D+)
• U2/13.....m/b..........licznik pin 28/5
• U2/14.....g..............licznik pin 28/4
• V/1.........r/b............MFA z pin 28/15 licznika
• V/2.........m/b..........masa MFA
• V/3.........bl/j...........MFA z pin 28/6 licznika
• V/4.........j/r.............z pin 28/4 do 14
• W/1........................radio (sygnał prędkości)
• W/3........................wyjście z bezp. F5
• W/4........................wyjście z wyłącznika STOP
• X1..........................styk 50 stacyjki
• X/3.........................licznik pin 28/18
• X/4.........................wyjście z bezp. F16
• Y/3.........r..............zasilanie skrzynki z akumulatora
• Z/1.........................wyjście z przekaźnika gniazda 12*
*- w gnieździe 12 może być przekaźnik pompy paliwa (benz.) lub świec żarowych (diesel)

Skróty kolorów:
b – biały,
bl – niebieski,
g – szary,
j – żółty,
m – brązowy,
n – czarny,
r – czerwony,
ve – zielony,
vi – fioletowy.


[IMG]http://images78.fotosik.pl/597/c4dd2f708090b045m.jpg[/IMG]

motokos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pn paź 19, 2009 20:43
Lokalizacja: kędzierzyn koźle
Kontakt:

SWAP Vento 1,8 silnik ABS na KR 1,8 16v

Post autor: motokos » pt sty 27, 2012 12:22

Przy SWAPIE chyba modzi się tylko w stykach sterownika, a nie w aucie, przynajmniej mi sie tak wydaje. Jak to jest?? może ktoś już zmieniał elektryke??


Każdy dzień przynosi zmiany :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości