Swap z 1,6 ABU na 1,6 TD z MK2 PROBLEM Z LICZNIKIEM

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Swap z 1,6 ABU na 1,6 TD z MK2 PROBLEM Z LICZNIKIEM

Post autor: passatgl5 » śr wrz 29, 2010 06:18

Zazwyczaj wszyscy zmieniaja na silnik mocniejszy ja chcialbym zmienic na oszczedniejszy, jedyna porada jaka znalazłem to z NZ na 1,6 d. Pytanie moje brzmi czy bez wiekszych przeróbek da sie wsadzic 1,6 TD z MK2 w bude MK3 z silnikiem ABU? Mialbym caly komplet do przeróbki... wrecz całą dwójke w dieslu. Czy trzeba przerzucac zwrotnice czy te z ABU podejdą? Czy chłodnica z MK2 podejdzie w pas od mk3? Jak wyglada montaz silnika jezeli chodzi o łapy, poduszki itp.? Kolejna sprawa impulsator w skrzyni biegów co z nim? jak wiadomo MK3 ma predkość na kabelki a MK2 na linke, czy stanowi to jakis problem? Zegary mialbym od mk3 1,9D... Poprosze o jakies porady wskazówki w kwestii swapa. dzieki.
Ostatnio zmieniony sob lis 27, 2010 14:08 przez passatgl5, łącznie zmieniany 2 razy.


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

tovdi1
I'm Darek
Posty: 2188
Rejestracja: czw gru 24, 2009 10:58
Lokalizacja: WSC

Swap z 1,6 ABU na 1,6 TD z MK2

Post autor: tovdi1 » śr wrz 29, 2010 15:22

passatgl5 pisze:Czy trzeba przerzucac zwrotnice czy te z ABU podejdą? Czy chłodnica z MK2 podejdzie w pas od mk3? Jak wyglada montaz silnika jezeli chodzi o łapy, poduszki itp.?
zwrotnice według mie powinny pasować
chłodnice możesz zostawić od mk3, o ile się nie mylę to jest tylko pół litra większy układ chłodzenia w dieslu, więc raczej wydoła
łapy też powinny pasować



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Swap z 1,6 ABU na 1,6 TD z MK2

Post autor: marcinas1983 » czw wrz 30, 2010 07:38

tovdi1 pisze:łapy też powinny pasować
Nie będzie pasować tylna bo w mk2 w inny sposób jest mocowana do poduszki (na 3 śruby) niż w mk3, nie wiem jak będzie wyglądać kwestia przedniej co opiera się na belkę, ale też inaczej jest tam rozwiązana poduszka niż w mk2. Chłodnica z mk3 w 1.6 ABU ma po drugiej stronie wyjścia niż ta z mk2 TD, do tego o ile w mk2 chłodnice możesz zmieniać jak się Tobie podoba bo są do tego przygotowane otwory to w mk3 wiązać się to będzie ze zmianą pasa przedniego. Półosie też nie będą pasować od TD z mk2 będą za krótkie od mk3 też mogą się różnić długością. Do zmiany będzie też mechanizm zmiany biegów. W mk2 jeśli jest na nowej skrzynce bezpieczników jak mk3 wyciągniesz bez problemu instalację silnika, ale w mk3 trzeba będzie już ciąć oryginalna wiązkę. I jeszcze masa drobiazgów, które wyjdą w praniu. Ogólnie ja bym sobie odpuścił i albo kupił dawcę mk3 w dieslu do przekładki, albo zagazował swoje obecne auto. I masz je tak jak fabryka wypuściła i do tego ekonomiczne.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Swap z 1,6 ABU na 1,6 TD z MK2

Post autor: gracek1906 » czw wrz 30, 2010 21:49

Przednia łapa nie zapasuje, chłodnica też nie i raczej nie założysz wiekszej bez zmiany pasa przedniego, półośki muszą być od mk3 1.8-2.0 lub mk3 1.6 na pełnym wtrysku aks aft i chyba aee. Wybierak z biegów to ta sama sytuacja jak przy półośkach. Co do impulsatora to samo co przy półośkach tylko prawdopodobnie licznik będzie ci przekłamywał bo w mk3 licznik jest przypasowany do danej skrzyni.



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Swap z 1,6 ABU na 1,6 TD z MK2

Post autor: passatgl5 » pt lis 19, 2010 19:36

Mam taki problem a mianowicie chodzi o dlugosci półosi a konkretnie o lewą strone. Lewa pólos od MK2 jest za krótka to zrozumiałe, od MK3 ABU jest za długa to tez zrozumiałe ale dlaczego od MK3 Diesla jest za krotka? Od mk3 1,8 tez jest za krótka... o co biega jaka poloske mozna tam zastosowac dodam ze od MK2 1,3 tez jest za krótka (ma taka sama długosc jak te od mk3 1,9d i 1,8). Od mk3 1,9d ma 46 cm, od ABU ma 49 a tam spasuje tylko 47-48 cm... pomozcie jest taka polośka dostepna w takim wymiarze??? Z czego by podeszła? Dodam ze passat B3 i B4 ma takie same jak mk3 i jestem w kropce... Wszystko poszło gładko a ta je... półośka pie... plebiscyt! Czy trzeba ta polos skracac i wyrownowazac??


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Swap z 1,6 ABU na 1,6 TD z MK2 PROBLEM

Post autor: gracek1906 » pt lis 19, 2010 21:26

Ta z mk3 1.9d ma zapasować no chyba że coś na poduszkach źle siedzi. Powiedz jaką dałeś półoś z prawej strony?



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Swap z 1,6 ABU na 1,6 TD z MK2 PROBLEM

Post autor: passatgl5 » pt lis 19, 2010 21:56

Bylo probowane na rozne sposoby na poduszkach i nic. Z prawej str. jest polos od ABU najprawdopodobniej musialbym jeszcze kolegi zapytac ktory to przekłada ale z mk2 bylaby za krotka a mialem tylko te dwie wiec jest od ABU.


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Swap z 1,6 ABU na 1,6 TD z MK2 PROBLEM

Post autor: gracek1906 » sob lis 20, 2010 15:01

Nie może tak być, wiem na własnym przykładzie. Wczęniej miałem 1.6 ABU i założyłem 1.8 wraz ze skrzynią i było tak. Prawa półoś z abu jest za krótka a lewa za długa. założyłem z golfa 3 1.8 i spasowało idealnie. wiesz teraz o co chodzi?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Swap z 1,6 ABU na 1,6 TD z MK2 PROBLEM

Post autor: marcinas1983 » sob lis 20, 2010 15:40

Jak przekładałem do mk2 1.6 TD a wcześniej miałem NZ'ta to przełożyłem obie półośki z diesla. Jak mi strzelił przegub w lewej półośce od diesla to chciałem zapodać od NZ'ta bo wizualnie była podobna... jak się okazało różnica była z 1 lub 2 cm... dlatego według mnie passatgl5, powinien założyć obie półośki od mk3 1.9D u musi wszystko grać.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Swap z 1,6 ABU na 1,6 TD z MK2 PROBLEM

Post autor: gracek1906 » sob lis 20, 2010 17:12

Nie musi być dokładnie z mk3 19D bo1.8 ma tej samej długości, tak samo 1.6 gt i ważne żeby nie było tak jak u ciebie że jedna z abu czyli z innego rodzaju skrzyń a druga z diesla



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Swap z 1,6 ABU na 1,6 TD z MK2 PROBLEM

Post autor: passatgl5 » sob lis 20, 2010 18:26

Generalnie rzecz biorąc to jakim cudem prawa półoś ma wpływ na lewą? Przeciez montujac dluzsza polos prawą, nie przsuwamy wszystkiego w lewo bo to siedzi sztywnona poduszkach przeciez :kac: ....


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Swap z 1,6 ABU na 1,6 TD z MK2 PROBLEM

Post autor: gracek1906 » ndz lis 21, 2010 00:48

A zdziwił byś sie bo zakładając obie półośki do silnika 1.8 mk3 z mk3 1.6 ABU miałem drgania podczas jazdy i to nie małe poza tym koło pasowe ocierało przy przyspieszaniu na 1 biegu o nadkole. Silnik wcale sztywno nie siedzi ma balansować na poduszkach.



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Swap z 1,6 ABU na 1,6 TD z MK2 PROBLEM

Post autor: passatgl5 » pt lis 26, 2010 14:52

Półośki z 1,8 ABS spasowały na styk.... ale jest inny problem. Skrzynie biegów nie napedza slimaka impulsatora do predkosciomierza. Jak sie nim zakreci za pomoca wiertarki to predkosc sie pokazuje na liczniku. Po wkreceniu do skrzyni nie rusza. Da sie z tym cos zrobic? Podejrzewam ze predkosciomierz w MK2 z ktorego jest ten silnik tez nie dzialal. Czesc wchodzaca do skrzyni jest identyczna w impulsatorze z mk3 jak i w ślimaku z MK2 wiec podejrzewam ze to wina skrzyni... moze sie myle?

mały apdejt: kilometry nalicza a predkoci nie pokazuje... WTF? To oznacza ze impulsator sie kreci w skrzyni czy jak?


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Swap z 1,6 ABU na 1,6 TD z MK2 PROBLEM Z LICZNIKIEM

Post autor: passatgl5 » ndz gru 05, 2010 01:37

Dla potomnych:

Z ABU zostało:
Kołyska, hamulce, zwrotnice, łożyska, piasty amortyzatory wahacze, bak (wyrwac trzeba zwężke), chłodnica i przedni pas, poduszki silnika, zbiornik cieczy chłodzacej, czujniki temperatur i cisnien

Z mk2 potrzeba:
Silnik z osprzetem, skrzynia biegów z patykami, kpl. Wydech który trzeba przerobic i dostosowac do podłogi mk3, instalacje swiec zarowych, obudowa filtra powietrza z dolotem, jezeli chcesz miec wspomaganie trzeba dodatkowy pasek i podwójne kółko na pompe wody, osłone termiczna sciany grodziowej, przeguby wew. Trza nabic na polosie od mk3 1,8

Z mk3 1,9 D potrzeba:
Plastikowy króciec wodny z głowicy, kpl. Panelik ssania i linke ssania z rączką, czujnik poziomu paliwa ze smokiem zasysającym, filtra paliwa i linie paliwowe, impulsator skrzyni biegów, zegary

Z mk3 1,9 TD potrzenba:
Łapa tylna prawa silnika z wycieciem na powrót oleju z turbiny

Z mk3 1,8 benz. Potrzeba:
Łape przednia silnika, półosie z przegubami (pasuja w piasty od ABU)

Dorobic/przerobić trzeba:
Linki (gaz, sprzeglo, ssanie), weze od chłodnicy, cala istalacje el. pod maską, dorobic trzeba wiazke kontrolki cisnienia oleju

Usunac trzeba:
Komputer, cewke, filtr paliwa i mnóstwo kabli

Narazie tyle pamietam jezeli cos sobie przypomne to dam znać. Auto jeżdzi bardzo fajnie bez problemowo i pali ok. 5 litrów czyli cel zostal osiagniety. Pozostała jeszcze kometyka. Dzieki wszsytkim za pomoc i sluze rowniez pomoca przy podobnych operacjach :pub:
Obrazek
Dawca i tak to wygladalo w trakcie prac :-) :
Obrazek Obrazek Obrazek


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości