SWAP SILNIKA z benzyny na TDI 1,9 ASZ do MK3 - da radę ?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

dekoder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 16, 2007 22:54
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

SWAP SILNIKA z benzyny na TDI 1,9 ASZ do MK3 - da radę ?

Post autor: dekoder » ndz mar 21, 2010 00:46

Witam,

Wklejam temat tutaj, bo nie wiem gdzie wkleić takie pomysły, a pytania dotyczą przede wszystkim tematu SPEED :D i frajdy z jazdy.

Zwracam się z kilkoma pytaniami odnośnie ewentualnego SWAP'a silnika - ale nie tylko o silnik chodzi.

Aktualnie mam 1,8 ABS 90KM, w świetnym stanie, nie bierze oleju, mocy nawet mu nie brakuje itd, niedawno zrobiony serwis w tym wymieniono poduchy, komplet sprzęgła, etc, przejechał ponad 217kkm (tyle wskazuje licznik, ale ja w to nie wierzę, sądzę że ma więcej - ale dowodów nie mam :D)

Planowałem początkowo wsadzić mu silniczek o większej mocy i większym Nm - bo frajda z jazdy to Nm :okej: :helm: Rozmawiałem już z kolegami z forum odnośnie kupna silnika VR6 AAA - nawet zarezerwowałem u jednego z kolegów silnik do mojej obecnej golfiny, ale ostatnio mam następujące przemyślenia, które raczej dotyczą nowego projektu (co nie wyklucza modyfikacji obecnej maszynki):

W związku z tym, że przez jakiś czas mój VWóz musi postać u blacharza i lakiernika - jeżdżę FABIĄ RS znajomego z silnikiem diesla 1,9 ASZ 130KM z bardzo fajną 6 biegową skrzynią. I co tu mówić, w tym wózku podoba mi się przede wszystkim: silnik i jego praca, praca sprzęgła, krótka i szybka skrzynia biegów, lekko utwardzone zawieszenie, fotele doskonale trzymające podczas pokonywania ostrych zakrętów, sposób reagowania samochodu na ruchy kierownicą i w końcu to jak klei się do naszych polskich dróg oraz wrażenia jakie daje 130KM i 310Nm w budzie o wadze 1,2 tony :D a to jeszcze przed modyfikacją :D bo bez dużych kosztów można jeszcze z tego silnika wyciągnąć 155KM, a w kolejnych etapach 180KM i więcej.

Jakkolwiek wykończenie samochodu daje możliwość narzekania w porównaniu z golfem - wszędzie plastik i to baaardzo tandetny, do tego samochód jest dość wysoki, strasznie szerokie słupki z przodu utrudniają szybkie decyzje podczas jazdy i komfortową pozycję w przypadku ruszania na skrzyżowaniach i przed przejściami, szerokie słupki (wręcz ściany) z tyłu strasznie ograniczają pole widzenia - na prawdę ma się wrażenie, że czegoś się nie widzi ... stąd czasami występuje chwila zawahania, a ta kosztuje utratę pozycji lidera :satan: albo utratą okazji :panna: a może się skończyć u blacharza ... :ass:

Dobra, bo się rozgadałem, nie chodzi o opisywanie wad i zalet Fabii RS, chodzi o to, że planuję - nie od razu nie na już, ale w niedługim całkiem czasie zbudować sobie, na podstawie golfa mk3 - (raczej 5D) samochodziku który dawał by mi podobną frajdę z jazdy i miałby:

- zmienione zawieszenie na wzór tego z RS - obniżenie 15-20mm, amortyzatory gazowo olejowe bilsteina lub sachsa (inne to przesada cenowa do samochodu cywilnego).
- usztywnienie zawieszenia i podwozia - czyli rozpórki, stabilizatory, bramki, krzyż pod podwoziem :P
- poprawa układu kierowniczego wraz ze wspomaganiem - najlepiej zastosowanie czegoś jak w RS lub wspomaganie nowszego typu mk4 GTI ?
- hamulce z GTI/VR6 lub najlepiej fabii RS z odpowiednio dostrojonymi czasami reakcji ABS i ESP dla podwozia GOLFA (więc albo ori z GOLFA, albo adaptowany z RS - nie wiem jeszcze czy są tam duże różnice - bo RS to podwozie POLO)
- wydech z kwasówki tzw dożywotni- robiony u znajomego na zamówienie od a do z :D
- styling wizualny - ale tak aby zachować jak najwięcej z GOLFA mk3 :D
- wsadzenie silnika 1,9 TDI ASZ - o mocy 130-155KM ze skrzynią z RS (jeszcze nie wiem czy jest to jakaś specjalna skrzynia czy standardowa dla tego silnika ale jest szybka :D).

I teraz - główne pytania:

1. Czy ktoś już wkładał do mk3 silnik ASZ 1,9 TDI z turbo i skrzynią ? Jakie są problemy, zmieści się, jakie przeróbki ? na pewno łapy itd ... co więcej ?
2. Co sądzicie o moich planach ? możliwe ? nie możliwe ? tylko nie piszcie że muszę mieć ileś tam kilo złota - nie pytam ile mnie to będzie kosztowało, pytam o sensowność i wykonalność
3. Może ktoś już próbował wrzucić np. maglownice z np mk4 do mk3 ? są szanse ? czy są duże problemy ? chodzi mi o możliwość elektronicznej regulacji siły wspomagania ! A może jakieś inne propozycje ?


A może po prostu kupić w miarę zdrową budę mk3, odrestaurować, wzmocnić rozpórkami i stabilizatorami, wrzucić zawias z vr6 lub jeżeli to możliwe z RS lub Cupry ?, wrzucić nowszego typu maglownicę z GTI/VR6/R32, RS lub Cupry ostatni wypust, ABS/ESP z vr6, tylnią belkę ze stabilizatorem, zawieszenie na sprężynach -20 (jak GTI/VR6) i do tego sachsa lub bilsteina olejowo gazowego o standardowym skoku (może z regulowaną twardością), i do tego silnik 1,9 TDI ze skrzynią krótką 6 biegową z RS, chiptuning do 155KM i 330 NM, dorobić pro wydech, dolot, włożyć większy niż w RS IC, wnętrze z mk3 z fotelami Recaro, AIRBAGI, i do tego tuning wizualny :D

Nie wiem, to jest zestaw moich pomysłów, a z tego co wiem i wstępne oględziny mówią że takie plany są możliwe :D

Postaram się to usystematyzować:

1. jaki układ zawieszenia do budy mk3 zastosować - z jakiej wersji, może z jakiegoś innego samochodu ? koniecznie utwardzone i troszkę obniżone - te -20mm jest chyba optymalnym działaniem na polskie drogi i warszawskie krawężniki !

2. jaki system hamulców ? moim zdaniem wystarczające było by 280mm przód i standardowy (do 239mm max) tył ? z jakiego wozu, starczy z mk3 VR6 lub GTI a może z Seata ? instalacja ABS/ESP jest podyktowana dawcą hamulców, nie chcę się chyba bawić w adaptację map ABS/ESP dla tarcz i zacisków innych niż te do których ktoś te mapy przygotował

3. jaki układ wspomagania kierownicy zastosować, czy wystarczy coś z ostatniego wypustu GTI mk3 ? Corrado ? Jetta ? Vento ? a może faktycznie z golfa GTI/R32 mk4 lub polo GT mk4 ? zwłaszcza jeżeli chciałbym móc zmieniać siłę wspomagania - dla jazdy po mieście, dla jazdy w trasie itd ;) wiem że była opcja regulacji mechanicznej, ale to mnie raczej nie bawi ;/

4. Jak dużo zmian wymaga zamocowanie i przeniesienie napędu z ASZ 1,9 TDI w mk3 ? Na pewno trzeba zebrać trochę rzeczy: skrzynia, silnik, osprzęt silnika, komputer, wiązki, wyposażenie, zbiornik na ON, pompę, licznik, manetkę do mfa z licznika itd, dźwignię skrzyni biegów z linkami ... zapewne też półosie itd ?

Chętnie podyskutuję o temacie :D

Aha - Adminów, jeżeli nie pasuje temat do miejsca zamieszczenia, proszę o przeniesienie ;)
Ostatnio zmieniony ndz mar 21, 2010 11:23 przez dekoder, łącznie zmieniany 1 raz.


Przemek
-----------------------------
SZUKAM:
zdesi przód i tył z GTI w idealnym stanie, BBS 20jahre lub podobne 15-16", Foteli RECARO do mojego MK3 5D - najchętniej grzane, Climatronica z mk3 lub mk4 (części lub zestaw)

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » ndz mar 21, 2010 11:20

ja to nie wiem czy z choinki spadłeś czy piszesz pod wpływem, ale mniejsza o to,
ile tematów w dziale speed przeczytałeś?
zadaj sobie trochę trudu i przejrzy pare tematów wstecz, sam wklejałem link o hamulcach, a o silniku asz w mk3 jest chyba wzystko. jak umiesz używać szukajki to znajdziesz co najmniej 2 swapy asz do mk3 opisywane na bieżąco

[ Dodano: Nie 21 Mar, 2010 ]
zobacz tu http://lmgtfy.com/?q=swap+asz+site%3Aht ... .vwgolf.pl



dekoder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 16, 2007 22:54
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: dekoder » ndz mar 21, 2010 11:37

morfeusz86r pisze:ja to nie wiem czy z choinki spadłeś czy piszesz pod wpływem, ale mniejsza o to,
ile tematów w dziale speed przeczytałeś?
zadaj sobie trochę trudu i przejrzy pare tematów wstecz, sam wklejałem link o hamulcach, a o silniku asz w mk3 jest chyba wzystko. jak umiesz używać szukajki to znajdziesz co najmniej 2 swapy asz do mk3 opisywane na bieżąco

[ Dodano: Nie 21 Mar, 2010 ]
zobacz tu http://lmgtfy.com/?q=swap+asz+site%3Aht ... .vwgolf.pl
przeczytałem kilkadziesiąt opisów SWAP'ów, ASZ nie znalazłem, może dlatego, że nie miałem cierpliwości przy którejś kolejnej stronie opisów ... więc skoro ktoś pisze że są, to już zabieram się za dalsze szukanie ...

co do hamulców - jestem ciągle w trakcie czytania różnych opisów ... ale oprócz tysięcy pytań o przekładki bębnów itd, nie ma nic w stylu: wymagania techniczne, obliczenia sił, etc etc ...

I zanim znów wyskoczysz - ze skądś się urwałem, lub ze piszę pod wpływem *choć piszę pod wpływem pomysłu i potrzeby wiedzy* to weź pod uwagę, że dziennie dochodzi olbrzymia liczba wpisów i postów !!! i nie sposób do wszystkiego dotrzeć, a szukajka jest niestety moim zdaniem kiepska ... bo z niej korzystam na co dzień i niestety czasami wolę ręcznie przejrzeć temat niż szukać w dziwnych wynikach - i żeby wyprzedzić kolejne zarzuty że nie potrafię korzystać z szukajki - nie wiem czym kieruje się forumowa szukajka, ale na pewno nie jest to silnik indeksujący szukający pary słów na podstawie dołączeń i wykluczeń, jak powinna to robić dobra wyszukiwarka na tak dużym zasobie wiedzy - często łatwiej jest znaleźć coś na forum poprzez wyszukiwarkę google ! może warto więc skorzystać z tego mechanizmu i nie jechać po wszystkich którzy o coś pytają, zwłaszcza gdy pytania są skumulowane i chodzi o holistyczne spojrzenie na problem ...

[ Dodano: 21 Mar 2010 10:52 ]
Przejrzałem tematy z linku które mi podesłałeś, same pytania i pomysły - na tym samym poziomie co moje gdybania, niby ktoś tam kończy taki SWAP - ale to nadal nic mi nie mówi, potwierdza tylko moje przypuszczenia i założenia, ale nie rozwiązuje tego o co pytam - czyli porównanie co było by sprawniejsze, skuteczniejsze, ile jest pracy itd ...

Ale dzięki za odpowiedź i link !

Poszło pomógł !

Temat dalej aktualny !


Przemek
-----------------------------
SZUKAM:
zdesi przód i tył z GTI w idealnym stanie, BBS 20jahre lub podobne 15-16", Foteli RECARO do mojego MK3 5D - najchętniej grzane, Climatronica z mk3 lub mk4 (części lub zestaw)

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » ndz mar 21, 2010 14:52




dekoder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 16, 2007 22:54
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: dekoder » ndz mar 21, 2010 19:02

morfeusz86r pisze:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=292680&start=0
tu masz pierwszy lepszy link w którym kolega opisuje swap asz do mk3.
na 99% jak zadasz mu konkretne pytanie to ci odpowie

[ Dodano: Nie 21 Mar, 2010 ]
tu masz opisane skrzynie 6 b
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
tu hamulce
http://forum.skodaclub.pl/tuning-mechan ... t1964.html
co jeszcze potrzebujesz?

[ Dodano: Nie 21 Mar, 2010 ]
tu masz kilka tematów do poczytania
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219187&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=253951&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=271002

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=248115

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=238611

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=248702

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=218320&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188449
wielki jesteś :prayer: :prayer: :prayer: morfeusz86r

Dzięki za pomoc :)


Przemek
-----------------------------
SZUKAM:
zdesi przód i tył z GTI w idealnym stanie, BBS 20jahre lub podobne 15-16", Foteli RECARO do mojego MK3 5D - najchętniej grzane, Climatronica z mk3 lub mk4 (części lub zestaw)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości