Strona 1 z 1

Ciśnienie doładowania - turbina garrett

: śr wrz 28, 2005 00:04
autor: zaprzal
Silnik 1.6 TD SB. Da sie w latwy sposob podniesc cisnienie doładowania? Co dokładnie trzeba zrobic?

: śr wrz 28, 2005 00:16
autor: Krzylu
było na forum
opcja szukaj sie kłania

: śr wrz 28, 2005 11:18
autor: zaprzal
Nie znalazłem dokładnego opisu. Do czego sluzy śróba widoczna na zdjęciu? Turbina garrett http://www.well.com/~mosk/Images/TurboS ... THMB50.jpg

: śr wrz 28, 2005 13:07
autor: Trochim
a napewno masz turbine garetta?

w tych silnikach były też montowane kkk.

a to turbo ze zdjęcia to chyba nie od mkII.

: śr wrz 28, 2005 13:15
autor: 1 6 D
Ja też mam SB i turbina jest Garett.

: śr wrz 28, 2005 13:15
autor: zaprzal
Mam garretta i mam taka śróbe jak na zdjeciu. Do czego ona sluzy? Czy moze sluzyc do regulacji cisnienia doladowania?

: czw wrz 29, 2005 12:44
autor: Trochim
więc jak twoje turbo wyglada tak jak na zdjęciu to jeżeli w tym miejscu gdzie zaznaczyłem masz gwint i mozesz regulowac długość tego prętu to możesz tym samym regulować cisnienie przy jakim otwieraz się zawór upustowy spalin, czyli zmniejszać/zwiększać maks ciśnienie doładowania.

: czw wrz 29, 2005 13:53
autor: zaprzal
W którą stronę trzeba kręcić zeby zwiekszyc/zmnieszyc cisnienie? Troche trudno tam podejsc, moze ktos ma patent jak latwo zdjac ta plaska podkladke?

: pt wrz 30, 2005 13:37
autor: Trochim
Jak już sie będziesz bawił w zwiększanie cisnienia doładowania to zaopatrz się w jakiś manometr i kontroluj maks ciśnienie jakie ustawiasz co by nie było za duże dla turba i silnika.

jak się nie mylę to skracając długość tego prętu bedziesz opóźniał otwarcie zaworu upustowego spalin co się wiaze ze zwiększonym cisnieniem doładowania.

: sob paź 01, 2005 02:39
autor: naum
Trochim,
jak się nie mylę to skracając długość tego prętu bedziesz opóźniał otwarcie zaworu upustowego spalin co się wiaze ze zwiększonym cisnieniem doładowania.
Dokładnie tak!
potrzebny klucz 10 i imbus 3. Luzujemy nakrętkę 10-tkę i następnie imbusem obracamy w prawo pręt. Tylko zanim to zrobisz, zmierz ciśnienie doładowania!

Ja mam 1V, ciśnienie zwiększone do 0.9 Bara (4000 obr/min), pompę z "grzybkiem" + kata i muszę powiedzieć, że całkiem nieźle golf wymiata. Tylko nie wiem od jakiej wersji mam pompę?

: sob paź 01, 2005 09:14
autor: zaprzal
Same komplikacje ;) Teraz nakrętka na tym precie okazala sie zapieczona, dla utrudnienia pret obraca sie z nakrętką. Poza tym zawór bezpieczenstwa i tak otwiera sie juz przy 0,9 o tym tez bede musial pomyslec

: czw paź 06, 2005 08:44
autor: 1 6 D
Zawór bezpieczeństwa reguluje się chyba przy pomocy dużego płaskiego śrubokręta.

: pt paź 07, 2005 19:29
autor: zaprzal
Wszystko jest juz wyregulowane :> Swoja droga jakie cisnienie zniesie silnik do jazdy na codzien? Oczywiscie biorac pod uwage to ze pilnuje sie temperatury i stosuje pewne zasady. Czy ktos probowal przerabiac wydech w 1.6 td z jakimis konkretnymi efektami? Chodzi o wieksza srednice rur i odetkany wydech

: sob paź 08, 2005 22:08
autor: 1 6 D
Mi na forum angielskim mówili ze 1 bar na codzień jest ok, bo nie dymi wtedy zbytnio, przy 1.2 pisali że przy ruszaniu spod świateł można zasłony dymne robić.