Zróbmy cos mocnego z mojego Golfa 1.6 PN

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Zróbmy cos mocnego z mojego Golfa 1.6 PN

Post autor: Marszall » śr wrz 05, 2007 16:29

Witam.

Zaświtał mi w głowie taki chytry plan żeby wsadzić do mojego golfa jakąś mocniejsza jednostkę bo 70 KM już dawno przestało mi starczać. Na poczatku myślałem o KR ale po pierwsze koszty takiego silnika są dość duże a pozatym jast mnustwo przeróbek (koszty koszty)łącznie z wydechem-nie mam wystarczajacej wiedzy więc zrezygnowałem.
Chcąc ciąć koszty pomyślałem poprostu o wsadzeniu wału + tłoków od RP lub PF żeby powiększyć pojemność i do tego jakiś wałek od ADY albo PF/PB. Ale że autem jeżdze na codzień nie mogę zostawic go na dłuższe rozebraie.

Wymyśliłem więc że kupie silnik wyremontuje go i obrobie w garażu i jak wszystko będzie skończone to dopiero wsadze.
zastanawiam się nad RP albo PF bo jak bedzie RP to i tak wsadze mu wałek od PF :satan:niewiem tylko czym jeszcze się te silniki różnią:/

jakoże VW robił silniki 1.6 do 1.8 nieznacznie sie rużniące pomyslałem że potrzebyny mi bedzie sam blok i głowica :bigok: reszta zostaje bez zmian łącznie z systemem zasilania jakim jest kolektor od PN a na nim gaxnik Webera. Narazie bez zmian ze wzgklędu na brak elektroniki. w razie czego założyłbym mu digifanta ale to z czasem.

I teraz wielkie pytanie do znawców czy jednak ten Blok i głowica podejdzie do mojego osprzętu??

Chciałbym zostawić od swiojego takie elementy:
-pompa wody
-aparat zapłonowy
-alternator
-kolektor ssący
-gaźnik
-skrzynia biegów (chyba 4T)
-chłodnica

chyba tyle.

Prosze was o wypowiedzi z czym moge mieć problem?? Bo nie wiem czy warto się wogole brać??

POZDRAWIAM :okej:
Ostatnio zmieniony śr wrz 05, 2007 16:38 przez Marszall, łącznie zmieniany 1 raz.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr wrz 05, 2007 18:37

Aparat, wał korbowy, tłoki i wydech do wymiany, reszta zostaje, choć pasuje przykryć to głowicą z monowtrysku z MkIII



Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » śr wrz 05, 2007 19:06

Marszall pisze:zastanawiam się nad RP albo PF bo jak bedzie RP to i tak wsadze mu wałek od PF :satan:niewiem tylko czym jeszcze się te silniki różnią:/
a no tym się różnią,że PF masz na wielopunkcie,a RP na jednopunkcie :bigok: pewnie jest coś jeszcze


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » czw wrz 06, 2007 17:41

andrew19_86 pisze:
Marszall pisze:zastanawiam się nad RP albo PF bo jak bedzie RP to i tak wsadze mu wałek od PF :satan:niewiem tylko czym jeszcze się te silniki różnią:/
a no tym się różnią,że PF masz na wielopunkcie,a RP na jednopunkcie :bigok: pewnie jest coś jeszcze
tego akurat nie musisz mi mówić bo sam to wiem a ja i tak wsadze mu gaźnik:P

chodzi mi bardziej o to czy konstrukcja głowicy jest inna przez to właśnie że jeden to wielopunkt a drugi mono.

[ Dodano: 06 Wrz 2007 17:44 ]
toffic pisze:Aparat, wał korbowy, tłoki i wydech do wymiany, reszta zostaje, choć pasuje przykryć to głowicą z monowtrysku z MkIII
Myślałem bardziej o podmiance całego bloku z głowicą (sam słupek)reszta osprzętu oprócz wydechy z PN
Dlaczego aparat zapłonowy trzeba zmienić???
Bo jest sterowany podciśnieniowio???


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw wrz 06, 2007 23:37

Bo ma inną charakterystyke



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pt wrz 07, 2007 12:13

To znaczy że jak podłacze aparat od PN to nie bedzie chodził??
zaznaczam że silnik ma byc na gaźniku.

Może wiecie jeszcze czy wałki rozrządu od PF i od ADY się czymś różnią??

[ Dodano: 07 Wrz 2007 12:34 ]
I takie jeszcze jedno zagadnienie mnie nurtuje -czy do głowicy od PF podejdzie kolektor od PN/RP (z tego co wiem to są takie same) bo patrząc po cześciach katalogowych uszczelka od PF i PN pod kolektor jest taka sama więc powinno się to wszystko zgrać.
Nie wiem tylko czy PF miał grzany wodą kolektor??
Ostatnio zmieniony pt wrz 07, 2007 12:51 przez Marszall, łącznie zmieniany 1 raz.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt wrz 07, 2007 22:56

Ni emiał i uszczelka do PFa jest inna niż do PNa. Ja proponuje głowice z monopunktu z MkIII i wałek z 2.0 8V. Na aparacie z 1.6 bedzie chodził ale stukowo



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » sob wrz 08, 2007 09:11

toffic pisze:Ni emiał i uszczelka do PFa jest inna niż do PNa.
No muszę się temu dokładniej przyjżeć bo troche Ci nie wierze - masz może zdjęcia głowicy ze zdjętym kolektorem??
toffic pisze:Ja proponuje głowice z monopunktu z MkIII i wałek z 2.0 8V.
to wsumie na to samo wyjdzie co głowica od RP'ka a wałek i tak od ADY

PS. widziałem że miałeś kiedyś taki na handel, masz go jeszcze-jak cenisz??


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob wrz 08, 2007 13:15

Marszall pisze:to wsumie na to samo wyjdzie co głowica od RP'ka a wałek i tak od ADY
Nie to samo
No muszę się temu dokładniej przyjżeć bo troche Ci nie wierze
Trudno



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » sob wrz 08, 2007 13:27

Wiesz troche zielony jestem w tym temacie.
A możesz mi powiedziec czym się głowice od II i III mono różnią??
Dlaczego od III będzie lepsza??


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » sob wrz 08, 2007 18:31

Już było o tym swapie z 1.6 na 1.8 poszukaj a znajdziesz. Silnik najlepiej cały jakbyś miał PB/PF . kolektor juz pisano we wczesniejszych tematach ze bez problemu pasuje tylko mała przeróbka jest. Poszukaj rozbitego mk2 GTI 8v i bierz z niego cały silnik najlpeiej. Swap to niejest taka prosta sprawa.



Awatar użytkownika
BMBL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz maja 29, 2005 09:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: BMBL » sob wrz 08, 2007 23:33

podłącze się do tematu...
Na allegro ostatnio po wpisaniu " rajd* " wyskakuje golf.
Opis aukcji:

Opis
Rok produkcji 1987
Pojemność silnika [w cm3] 1600
Moc silnika [w KM] 150

Skrzynia biegów Manualna
Rodzaj paliwa Benzyna



" AUTO PRZYGOTOWANE DO JAZDY,NIE ZAREJESTROWANE , SILNIK ŚWIEŻO PO REMONCIE UDEKUMENTOWANY,poduszki od silnika sport . KLATKA ZAŁ,J ,ZAWIECH NA GWINCIE H&R,GŁOWICA OD 1.8 16V. 2 GAŻNIKI DELORTO40, SZPERA , PŁYTA POD SILNIK. SPRZEDAJE NA ALU ALE NIE TYCH CO NA ZDJECIACH, KLOCKI PRZOD FERRODO ,TYL DRUGA OS NA TARCZACH, SĄ DO NIEGO ZDERZAKI,ZAMIAST SZYB PLEXI,LEKKA MASKA, druga krotka skrzynia (cos nie tak z 2 biegiem) INFO 602298011 GAŻNIKI USTAWIONE I WYREGULOWANE 02.09- auto startuje w AB-CUP"

Foto
Obrazek
Obrazek
ponoc 150 kucy

Jak? Co? :|



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » ndz wrz 09, 2007 08:59

BMBL, jest napisane ze ma załozona głowice od 16v ...wiec to niejst zwykłe 1.6 tylko gruntownie przerobione. Jka juz jest 16v to 1.6 z takim czymć ma coś koło 110-120KM wiec do 150 już jest z górki.
Tutaj odnośnik do tematu gdzie jest wiele rzeczy os wpiae głowicy 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=119462



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pn wrz 10, 2007 08:07

Cosar 33GT pisze:kolektor juz pisano we wczesniejszych tematach ze bez problemu pasuje tylko mała przeróbka jest.
Co to dokładnie za przepóbka??

[ Dodano: 10 Wrz 2007 09:11 ]
Pewnie chodzi o wywiercenie otworu w głowicy na grzanie wodą kolektora,

Ale chłopaki troche mi motacie-jedni mówią że kolektora od PN nie podłącze do głowicy od PF drudzy że da rade:/.
sam naocznie nie widziałem tej głowicy ze zdjętym kolektorem więc jeśliby miał ktoś foto to bardzo bym prosił.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości