Przygotowanie silnika pod Turbo

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Przygotowanie silnika pod Turbo

Post autor: cyarnz » pn paź 11, 2004 12:16

jezeli ma ktos jakies informacje, najlepiej male FAQ byloby fajnie dowiedziec sie czegos na ten temat.... Wiec zapraszam do udzielania sie :food:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt paź 12, 2004 18:05

Pod tak zwane soft turbo nie trzeba teoretycznie nic robić. Soft turbo nie ma większego ciśnienia doładowania niż 0.6 bara, zalecane jest tylko żeby stopień sprężania nie był wyższy niż 9.0/1. Samochody na wtrysku muszą mieć zmieniony odczyt lambda w kompie, temperature w dolocie, większe ciśnienie paliwa, najlepiej zmienić też wtryski na większe. Jak chcemy większe ciśnienie doładowania (powyżej 0.85) trzeba zmienić tłoki żeby wytrzymały temperature spalin, korbowody gdyż nacisk na nie jest o wiele większy, jeżeli mamy robić szlif pod nowe tłoki warto też rozszlifować blok i wstawić tuleje (większa sztywność bloku), wał możemy zostawić seryjne gdyż i tak jest odkuwany, olej radził bym minimum pół syntetyk ze względu na turbine, chłodnica oleju bo temperatura oleju wzrośnie o jakieś od 10 do 20 stopni, zmienić termostat na taki który się wcześniej otwiera, czujnik wchłodnicy zmienić na taki który włączy wentylator wcześniej, i można zmienić wałek rozrządu pod turbo tylko przy kupnie takiego wałka trzeba powiedzieć że będzie zakładana turbina. Jak przejże dysk napisze więcej. :satan:



Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 23:23
Lokalizacja: Wroc

Post autor: Grzegorz » wt paź 12, 2004 18:23

taz mam pytanie. mam sciro MK II silnik JH (95KM), chlodnica oleju juz jest, termostaty i inne te drobiazgi mam. mam w planie wymienic na digi I od G60, bo KE-jet to chyba nie da rady, ale gdzie podlaczyc smarowanie turbimy. mysialem o takiej soft + :) od 0,6 do 0,8 bara co jeszcze ewentualnie musze zmienic ??
pozdrawiam grzegorz



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt paź 12, 2004 18:45

Jak JH ma sprężanie 9.0/1 to może być takie ciśnienie. Ja smarowanie turbo zrobiłem zamiast czujnika wysokiego ciśnienia oleju czyli tego który jest na wsporniku filtra oleju (trzeba przegwintować). Ja mam chłodnice oleju 3X większą.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw paź 14, 2004 15:24

Generalnie tez mam w planie turbo, ale do 16V. Orientowalem sie w temacie, ale wartosci cisnieni doladowania nie sa mi znane. Generalnie zabieg trudny nie jest, ale wymaga sporo rzezby (przynajmniej przy 16V ktora posiadam w piwnicy) Olej do turbiny bierzemy sobie z czujnika cisnienia oleju tak jak kolega napisal, dodatkowo turbinka powinna miec chlodzenie wodne, wiec przy nagrzewnicy walimy trojniczki (tak jak gazownicy sie z reduktorem wpinaja) Splyw oleju z turbiny robimy do miski olejowej, robiac dziure w misce na jak najwyzszej wysokosci. Dodatkowo trzeba intercoolerek zapodac dla powietrza turbinowego, a z tym to jest klopot juz troche. fajne sa intercoolery z corrado g60, bo tam inter jest maly i miescie sie pod blotnikiem. Ten inter ktory w niektorych golfach g60 byl (duzy na polowe komory silnika) mnie akurat nie interesuje bo mi sie 16V nie zmiesci z takim. Generalnie silnik ktory posiadam przed azturbieniem mial stopien sprezania rzedu 11, wiec odprezamy go ladnie druga uszczelka pod glowica. Do tego dochodzi komplet wezy cisnieniowych do dolotu no ladnych pare zlotych na kolektor wydechowy ktory calkowicie trzeba zrobic od podstaw lub wymienic. Ja mam w planie zakup kolektora od audi s2 (5 garowy jest ale obcinam 5 gar i westgate robie w tym miejscu) Koszt zabawy z modyfikacja komputera bardzo wysoki (rzedy 7 tysiecy zlotych) ale zabawa przednia.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » czw paź 14, 2004 18:30

a nie lepiej kolektor od 1.8T??:>
Pozatym lepiej dorwac cooler z TDI`ka jakiegos 110 czy 150KM taki podluzny i dac go centralnie z przodu robiac miejsce pod zderzakiem:)))



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn paź 18, 2004 10:47

Jak masz wydajny wentylator to zapodaj intercooler ze sprintera i zamocuj go przed chłodnicą.



Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » śr paź 20, 2004 18:29

o widze ze kolego juz total extreme :))). No ba jak robic to robic :bigok:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr paź 20, 2004 19:00

Kupiłem tanio więc założyłem, ale narazie ma krućce pozatykane bo turbinki brak. Digi z g60 już prawie w komplecie.



Awatar użytkownika
juri-gtd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 23:46
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Post autor: juri-gtd » czw paź 21, 2004 08:23

od sprintera IC sie nie miesci miedzu=y podluznice z przodu probowalem zalozyc do swojego TD ale jak ktos chce powalczyc moge odsprzedac


Volkswagen... i chce sie zyc!!! steffan 9,10x14, koni, bixenon, czego wiecej chciec ....sprzedam jettke :(:(:(

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt paź 22, 2004 13:56

Ile za niego??



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt paź 22, 2004 13:58

Aha i wymiary jak można.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt paź 22, 2004 13:58

Aha i wymiary jak można.



Baleog
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sie 26, 2004 10:43
Lokalizacja: Legionowo

do 16v

Post autor: Baleog » czw paź 28, 2004 14:59

do 16v wstawic mozna jeszcze tloki z audi rs2 (kute, na dodatek troche odpreza silnik, pasuja na korby od 1.8 16v) + uszczelka pod glowice od g60, co dodatkowo jescze odprezy silnik
po tym zabiegu sprezanie powinno byc okolo 8,5:1 wiec idealnie pod ciurbo :bigok:


byl GTI 16V powered by LPG
od 30.09.2004 w krainie równych autostrad
Ibiza 6k2 Sport TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości