Sprężyny, amortyzatory.

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

goralpm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr wrz 27, 2017 19:40

Sprężyny, amortyzatory.

Post autor: goralpm » śr wrz 27, 2017 19:47

Witam.
W moim goflfie mk6, występują z tyłu stuki, podczas jazdy na wyboistej drodze, jak również na progach.
Przy przejeździe przez progi z prędkośią ok. 30 km/h (raczej niżej) czasem -nie zawsze- jest stuk, jak by nie było ani spręzyn ani amortyzatorów.
Czy to może oznaczać wymianę amortyzatorów czy sprężyn czy też może jednego i drugiego.
Pojazd ma ok. 118k przebiegu.
Jakie ewentualnie amrtyzatory założyć i jakie sprężyny. Czy przy okazji wymiany amrotyzatorów warto od razu wymienić spręzyny?
Dodam, że nie mam pojęcia o przybliżonym koszcie takiej wymiany, więc też był bym wdzięczny za mniej więcej przedstawinie kosztów robocizny i materiałów.
Dzięki serdeczne, pozdrawiam!



ziutol94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw sie 10, 2017 21:50

Sprężyny, amortyzatory.

Post autor: ziutol94 » śr wrz 27, 2017 22:39

Polecam pojechać do stacji diagnostycznej w której robisz przegląd, jeśli to porządna stacja to pozwolą Ci za to wjechać na szarpaki czy jak to się zwie i w komputerku wyjdzie % tłumienia tylnych amortyzatorów. Jeśli wyjdzie bodajże poniżej 60% to amorki do wymiany. Lecz sądząc po opisie wymiana amortyzatorów jest raczej pewniakiem :) Odnośnie sprężyn, większość ludzi powie Ci, że jeśli nie są pęknięte to nie ma potrzeby wymiany, tak mi mówił nawet gość ze sklepu z częściami, lecz z doświadczenia (niewielkiego ale jednak) wiem, iż warto wymieniać sprężyny, jednak materiał z czasem męczy się i tracą one swoje właściwości :) Po tych zabiegach od razu poczujesz różnicę nie tylko w odgłosach ale też w prowadzeniu pojazdu, dużo fajniej tył będzie trzymał się na zakrętach.

Co do kosztów... Amortyzatory do najtańszych nie należą, myślę że powinieneś zakładać minimum 200zł za sztukę, plus minimum 100zł za sztukę sprężyny. Do tego robocizna... dlatego najpierw polecam jechać na stację diagnostyczną i upewnić się co do przyczyny, na stacji na której robisz przeglądy nie powinni mieć problemów by zrobić to za darmo. W większości stacji całe zawieszenie za darmo Ci przejrzą jeśli jesteś ich klientem, przynajmniej tak jest w Łodzi :)

PS. Sprawdź może wpierw czy nie lata nic luźnego w bagażniku, czasem zdarza się, iż to jest przyczyną dziwnych dźwięków :D



goralpm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr wrz 27, 2017 19:40

Re: Sprężyny, amortyzatory.

Post autor: goralpm » czw wrz 28, 2017 15:51

DEzięki.
A możesz mniej więcej przedstawić jakie amortyzatory kupić, czy między producen tami są aż takie różnce, że niektóre kosztują 200 a niekóre 400 zł?
To samo ze sprężynami.
Pozdrawiam.

ps. przeglądam jeden ze sklepów, i nie bardzo mogę się dopatrzeć.
Jak rozpoznać, czy ja mam sportowe zawieszenie, do trudnych warunków dorgowych itp. Czy na tabliczce znamionwej pojazdu jest to w jakiś sposób zakodowane?
Czy to po prostu są tylko specjalne amortyzatory do takich przeznaczeń?



ziutol94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw sie 10, 2017 21:50

Sprężyny, amortyzatory.

Post autor: ziutol94 » pt wrz 29, 2017 19:42

Generalnie ponoć między amortyzatorami tańszymi a droższymi różnica nie tkwi w jakości amortyzowania czy tłumienia, lecz w wytrzymałości. Teoretycznie czym więcej wydasz, tym więcej sezonów przejedziesz, ale to musisz już poczytać opinię użytkowników o konkretnych modelach.

Niestety nie powiem Ci jak sprawdzić jaki rodzaj zawieszenia masz aktualnie zamontowany, w golfie 3 zawieszenie dzieli się po prostu na wysokie i niskie :D

PS. Przy wymianie amortyzatorów ze sprężynami polecam wymienić od razu odboje i osłony, to także elementy które ulegają eksploatacji, a polepszają ogólną trwałość pozostałych wymienionych elementów.



goralpm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr wrz 27, 2017 19:40

Re: Sprężyny, amortyzatory.

Post autor: goralpm » pt paź 06, 2017 13:48

Byłem na stacji diagnostycznej, i stwierdzono, że amortyzatory są w porządku i nie wymagają wymiany. Jak i spreżyny (jedna tylna, zaczyna korodować, ale jest sprawa, nie ma pęknięć czy innych wizualnych uszkodzeń).
Hmmm...

Muszę widać szukać dalej przyczyn stuków z tyłu.



ziutol94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw sie 10, 2017 21:50

Sprężyny, amortyzatory.

Post autor: ziutol94 » sob paź 07, 2017 21:35

Kompletnie nic nie znalazł w zawieszeniu z tyłu?? W takim razie może problem leży gdzie indziej... Mało prawdopodobne w stosunkowo nowym aucie, lecz sprawdź może czy klapa bagażnika nie ma luzów, tzn gdy jest zamknięta spróbuj ją dość dynamicznie podociskać z zewnątrz, może to ona "wali" na wybojach. Spróbuj także wyjąć wszystko, ale to wszystko z bagażnika i sprawdź czy problem dalej występuje, czasem zdarza się, że gaśnica, zapas, lewarek czy cokolwiek innego powoduje niefajne hałasy, chociaż w Twoim przypadku jest to mało prawdopodobne.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Sprężyny, amortyzatory.

Post autor: marcin7x5 » ndz paź 08, 2017 20:54

Zrób próbę przejazdu z wymontowanymi amorkami. Nawet super firmy i nowe potrafią stukać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości