Układ hamulcowy

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sebo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw paź 07, 2010 18:07

Układ hamulcowy

Post autor: sebo77 » śr maja 03, 2017 18:11

Witam po sprawdzeniu zbiorniczka zauważyłem ubytek płynu hamulcowego sprawdziłem nigdzie wycieku na ziemi ani przód ani tył zdiołem prawe tylne kolo i okazało sie że osłona pyłowa tłoczka jest pełna płynu hamulcowego,po odchyleniu tej oslony wyciek plyn.pytanie co sie stało skąd tam płyn i co mam zrobic czy wymienic tloczek czy wystarczy tylko wymienic uszczelnienia jak tak to które.



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Układ hamulcowy

Post autor: Steryd126 » śr maja 03, 2017 18:47

Skoro wycieka spod osłony pyłowej,znaczy że poszła uszczelka która znajduje się w środku i przez nią ucieka płyn. Musisz wyjąć tłoczek i ocenić jego stan (czy nie ma wżerów zarysowań itp) . Jesli tłoczek jest OK to wystarczy kupić nowe uszczelki zacisku, poskładać i odpowietrzyć hamulce . Jesli widać uszkodzenia tłoczka kup cały zestaw naprawczy z tłoczkiem (cena około 50-60zł) i wymień wszystko. Nie wiem czy wiesz ale tylne tłoczki są wkręcone a nie wpychane, aby go wyjąć poruszaj na zacisku dźwigienką od ręcznego do momentu aż wyskoczy tłoczek . Przy składaniu po prostu lekko dociskając wkręć go do końca w odwrotnym kierunku (najlepiej mieć do tego zestaw do wciskania i wkręcania zacisku ale czasem pasuje klucz od szlifierki kątowej) . Tylko nie wyrzucaj od razu starego tłoczka gdyż ze starego tłoczka trzeba wyjąć cały środek i przełożyć go do nowego . Cały środek jest zabezpieczony zegerem który trzeba wyjąć , reszta wychodzi lekko tylko uważaj bo jest tam trochę podkładek, wyciągaj delikatnie aby poskładać tak samo . W zestawie jest smar do tłoczków , delikatnie posmaruj uszczelki aby lepiej weszły . po wszystkim również odpowietrzenie konieczne



sebo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw paź 07, 2010 18:07

Układ hamulcowy

Post autor: sebo77 » śr maja 03, 2017 19:53

Czy ta uszczelka o której wspomniałes to taki oring gomowy który osadza sie w sciace zacisku bo jeszcze jest jeden mały oring właśnie w sierodku tloczka po zdieciu segera i wyjeciu.Czy wine za ten wyciek ponosi tylko ten oring w obudowe zacisku czy moze tez ten maly w tłoczku.



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Układ hamulcowy

Post autor: Steryd126 » śr maja 03, 2017 19:55

ten mały w środku tłoczka według mnie nie ma wpływu na ten wyciek



sebo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw paź 07, 2010 18:07

Układ hamulcowy

Post autor: sebo77 » śr maja 03, 2017 20:26

Czyli mam rozumiec ze wystarczy wymiana tego oringu w obudowie zacisku no i oczywiscie gumy anty pyłowej tak wogule to dzieki bardzo a co myslidz o potraktowaniu tloczka papierkiem ściernym.A za co odpowiada ten mały oring w tłoczku.



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Układ hamulcowy

Post autor: Steryd126 » śr maja 03, 2017 20:30

Według mnie to skoro spod osłonki leci to raczej nic innego tam nie ma prawa puszczać . co do papieru ściernego to nie wiem czy to dobry pomysł , chyba że jakiś super drobny papier, co jak co ale tłoczek powinien być gładki bez wyczuwalnych rysek itp.



sebo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw paź 07, 2010 18:07

Układ hamulcowy

Post autor: sebo77 » śr maja 03, 2017 20:37

Mam rozumiec ze po powierzchni tloczka tez przemieszczs sie plyn i ten symering uszczelnia to jak to wogule dziala bo ja myslalem ze pyn jest tylko wewnatrz tloczka.Sory ze tak dopytuje ale chce klocki odrazu wymienic i wiesz koszty rosna.



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Układ hamulcowy

Post autor: Steryd126 » śr maja 03, 2017 20:45

chodzi o to żeby powierzchnia tłoczka nie zniszczyła w krótkim czasie nowej uszczelki , też tak miałem , niby klocki i tarcze a przy okazji tłoczek stał i trzeba go było wymienić i w dodatku utrąciłem przewód hamulcowy , ale skończyło się dobrze. musisz jakoś ogarnąć cieknący płyn bo będzie kapał,pilnuj żeby płyn w zbiorniczku cały czas był , wtedy unikniesz odpowietrzania całego układu. sam regenerowałem zacisk po raz pierwszy ale już ponad 4 miesiące jeżdzę i nic się nie dzieje .



sebo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw paź 07, 2010 18:07

Układ hamulcowy

Post autor: sebo77 » śr maja 03, 2017 20:53

Dzieki za poswiecony czas tylko spróbuje wymienic ten oring mam nadzieje ze bedzie ok jeszcze raz dzieki za pomoc pozdrawiam.



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Układ hamulcowy

Post autor: Steryd126 » śr maja 03, 2017 20:54

spoko.pozdr



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Układ hamulcowy

Post autor: marcin7x5 » czw maja 04, 2017 21:10

Ten mały oring uszczelnia ci tą ośkę aby nie ciekło ci po dźwigni od ręcznego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 27 gości