Generalny remont zawieszenia

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pderk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob wrz 12, 2015 22:38

Generalny remont zawieszenia

Post autor: pderk » pt lut 26, 2016 21:04

Witam
Zastanawiam się nad generalnym remontem zawieszenia w moim mk4, ma już przejechane 300tys i jak przesiądę się do autka z przebiegiem niecałe 100tys to jest ogromna różnica.
Proszę o podpowiedz co w zawieszeniu było by do wymiany aby przywrócić komfort jazdy bez żadnych stuków i innych niepotrzebnych dźwięków. Mam tu na myśli, tuleje metalowo gumowe, gumy, stworznie itp



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1175
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Generalny remont zawieszenia

Post autor: piotrek233 » pt lut 26, 2016 23:42

Najlepiej podjedz na stacje diagnostyczna i powiedzą CI co trzeba wymienić.
No chyba że chcesz za jednym razem wszytko wymienić, oczywiście wszytko po stronie lewej i prawej czyli sworzeń wahacza, drążek kierowniczy z końcówką drążka,tuleje wahacza przednia i tylna, łącznik stabilizatora, poduszka/obejma stabilizatora(radzę kupić oryginał w ASO bo zamienniki po chwili piszczą), amortyzatory i od razu wymienić poduszkę amortyzatora wraz z łożyskiem. W tylnym zawieszeniu tuleje belki.



BORYS22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 466
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 22:56
Lokalizacja: krzeszowice (reszta świata)
Kontakt:

Generalny remont zawieszenia

Post autor: BORYS22 » pt lut 26, 2016 23:44

pderk, moja rada i u mnie w golfie zastosowane i zrób to samo a wiec :
bolączką golfa bywają SIMERBLOKI w wahaczach co sprawia jeżeli są oberwane że samochód lubi np pływać po drodze a co za tym idzie ci... się jezdzi;p one w golfach mają naciecie i trzeba je wprasowywać według znaczków na wahaczach ble ble ble i co najlepsze nie są pełne zalane gumą tylko w połowie ale że heh Polak potrafi to z sąsiadem wpadliśmy na pomysł żeby może założyć z audi i co pach są pełne i takie same a po założeniu efekt : nie buja i sztywniejsze zawieszenie a kłopotliwe wymiany ich poszły do lamusa bo się nie obrywają ;p

zdj podglądowe
z GOLFA
Obrazek

Z AUDI A3 / S3
http://archiwum.allegro.pl/oferta/tulej ... 29896.html" onclick="window.open(this.href);return false;

zakładaj i nie przejmuj się niczym a na pewno będziesz zadowolony a w moim golfie już kilka lat jezdzi na tym z S3


Golf III 1.8 benz z LPG
Passat B5 1.9 TDI AFN
obecnie VW GOLF 4 variant 1.9 tdi ALH

VOLKSWAGEN Golf IV variant . BORYS

pderk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob wrz 12, 2015 22:38

Re: Generalny remont zawieszenia

Post autor: pderk » sob lut 27, 2016 18:17

Wielkie dzięki za pomoc, najpewniej wymienię wszystko bo autko ma już swój przebieg :)
Dzięki za radę z tą tuleją od Audi S3



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1175
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Generalny remont zawieszenia

Post autor: piotrek233 » sob lut 27, 2016 18:44

Te pełne tuleje występowały w audi TT/S3/R32

jak będziesz wymieniał elementy zawiedzenia kup najlepiej Lemfordera



pderk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob wrz 12, 2015 22:38

Generalny remont zawieszenia

Post autor: pderk » sob lut 27, 2016 19:39

Ok ;)
Mam pytanko odnośnie tuleji wahacza z audi to mogę kupić na tył i przód do mojego mk4?
Tuleję tylnej belki wymieniam na taką samą z mk4 czy też jest jakiś myk? ;)



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1175
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Generalny remont zawieszenia

Post autor: piotrek233 » ndz lut 28, 2016 12:01

Nie zakładasz tylko tuleje pełną tzn dużą z TT/S3/R32, małą tuleje wahacza zostaje "seryjna"

Tuleje tylnej belki jest taka sama. Jest tylko kilka rozmiarów upewnij się jaki rozmiar masz na aucie.



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Generalny remont zawieszenia

Post autor: Kavior » wt mar 01, 2016 20:45

Szkoda, ze nikt nie pisze ze zauwazalnie spada komfort na pelnej tulei z s3. Mam takie u siebie od wielu lat i teraz bede zmienial na puste.



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1175
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Generalny remont zawieszenia

Post autor: piotrek233 » wt mar 01, 2016 21:39

Komfort to pojęcie względne.. Ojciec jeździ na tulejach s3 na seryjnym zawieszeniu. seryjne amory, seryjne sprężyny i balony na 15stkach i różnic nie odczuwa. Ale kolego masz też racje, pewnie komfort w jakimś stopniu się zmienia, - za to auto pewniej się prowadzi i takie tuleje są prawie nie zniszczalne. Coś za coś. Ja latam teraz na gwincie, tuleje s3 opony balony 15. Dla mnie się jeździ bardzo przyjemnie. W lecie szerokie 18 naciągi na profilu 40. Tuleje mają 4 albo więcej lat i są w stanie bdb.

Uważam, że na seryjnym zawieszeniu, felgach i oponach, zmiana w komforcie jest niezauważalna.



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Generalny remont zawieszenia

Post autor: Kavior » śr mar 02, 2016 15:06

Odnośnie trwałości mogę dodać, że tuleje od s3 mam od 8 lat i mają się dobrze:)



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Generalny remont zawieszenia

Post autor: przemlin » czw mar 03, 2016 22:18

ja mam 3 lata te tuleje i sa ok,komfort troche , minimalnie!! spada, natomiast komfort nie tylko zależy od tych tulejek ale tez od sprezyn amorów , jak masz je w kiepskim stanie to bedzie duża różnica w komforcie na pełnych tulejeach. Jak nie jezdzisz po jakis masakrycznych drogach to zakładaj pełne tuleje smiało.



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Generalny remont zawieszenia

Post autor: Kavior » pt mar 04, 2016 09:45

Ja u siebie mam nowe amory sachs, swieze sprezyny z aso, nowe sworznie, galki, laczniki i gumy stabilizatora a kazda nierownosc poprzeczna to walniecie. Na 100% to z przedniej osi halas.



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Generalny remont zawieszenia

Post autor: przemlin » sob mar 12, 2016 20:37

Mie wiem czy to ma znaczenie ale te tuleje pełne z tt czy s3 btyły stosowane fabrycznie w troszke innych wahaczach, tt miało inne wachacze niz golf 4, wystarczy wpisać w google wahacze od tt . Ten wahacz , wyglada na to , że przy wahaczu z tt jest wiekszy kąt wyprzedzenia swożnia zwrotnicy. Kavior , a gumki sanek wymieniałęś??? :hmm: Napewno masz wszystkie gumy w zawiasie wymienione?? :hmm: :hmm:



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Generalny remont zawieszenia

Post autor: Kavior » pt mar 25, 2016 13:16

przemlin pisze:Kavior , a gumki sanek wymieniałęś??? :hmm: Napewno masz wszystkie gumy w zawiasie wymienione?? :hmm: :hmm:
Wszystkie gumy nowe, jedynie na sankach nie zmieniałem. Myślałem o nich ale nie ukrywam, że nie pale się do zrzucania sanek. Już w jednym aucie robiłem to bez kanału :rotfl: Dzisiaj jadąc dokładnie obserwowałem i pokonując poprzeczne nierówności mam wrażenie jakby podbijało całą budę do góry. Najeżdżając na nierówność jednym kołem jest to samo. Jeszcze chodzi mi po głowie poduszka skrzyni biegów.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości