[mk4] Tuleje wahacza - przod

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Tuleje wahacza - przod

Postprzez dexter7d » Wt lip 31, 2012 17:30

Hej.

Musze wymienic tuleje z przodu z lewej strony jednak mechanik odradza wymiane tylko jednej. Mowi ze lepiej te tuleje wymienic dwie I z lewej I prawej bo padnie druga szybciej . I ze moze sciagac.
Jak to jest ?
"What if you found a portal to a parallel universe?"
dexter7d
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sie 30, 2011 20:47
Online: 19h 14m
Auto: VW Golf 4 TDI SE 100
Silnik: ATD

Tuleje wahacza - przod

Postprzez italiano_83 » Wt lip 31, 2012 19:09

Wymień komplet jak radzi mechanik, a nie łataj, komplet dobrych firmowo tulei nie jest aż tak drogi.
italiano_83
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Online: 200d 21h 18m
Pomógł: 704
Auto: Golf IV TDI ALH ++
Silnik: 1.9TDI

Tuleje wahacza - przod

Postprzez art_2008_a_ » Śr sie 01, 2012 13:35

dexter7d napisał(a):Mowi ze lepiej te tuleje wymienic dwie I z lewej I prawej bo padnie druga szybciej . I ze moze sciagac


a druga w jakim jest stanie ?

bo myślę, że mechanior chce zarobić i tyle

sam wiele takich tulejek już wymieniałem i nie ma reguły, czasem z jednej strony wymieniłem a druga żyła dalej i przeżywała tą pierwszą wymienioną, czasem padnie czasem nie. I druga nic nie ma do zużycia pierwszej...

wiadomo, zawsze znajdą się eksperci aby wymienić pół auta "na wszelki wypadek"

:chytry:
art_2008_a_
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
 
Dołączył(a): Cz lip 09, 2009 15:18
Lokalizacja: WOT
Online: 26d 15h 20m
Pomógł: 117
Auto: golf IV
Silnik: akl

Tuleje wahacza - przod

Postprzez Shmatan » Śr sie 01, 2012 14:12

Na pewno wymieniając jedną tuleje wymień też drugą na tym wahaczu (żeby uniknąć później rozbierania) - co do wymiany stronami to mi też mechanik tak zalecał (i tak zrobiłem), ale wszystko zależy od stanu. Bardzo prawdopodobne jest że druga jest też mocno zużyta
Obrazek

Z braku czasu NIE udzielam porad na PW
Shmatan
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 79d 20h 25m
Pomógł: 169
Auto: Mk4
Silnik: ALH+

Tuleje wahacza - przod

Postprzez italiano_83 » Śr sie 01, 2012 19:19

art_2008_a_ napisał(a):wiadomo, zawsze znajdą się eksperci aby wymienić pół auta "na wszelki wypadek"

Tu nie chodzi o wymianę na wszelki wypadek, ale o zdrowy rozsądek, amortyzatory też się wymienia parami, sprężyny, heble, drążki kierownicze, nawet żarówki w reflektorach powinno się wymieniać parami jak się jedna spali... dlaczego, a ze względu na eksploatacyjne zużycie, żarówka zużywa się w miarę pracy- świeci coraz słabiej :bajer: I potem jest mix jedna świeci lepiej od drugiej. Fakt, można łatać i tez będzie to działało.. tylko nasuwa się pytanie po co kupować auto kiedy nie stać na jego utrzymanie :bajer: Tak samo robią jak jedziesz na naprawę gwarancyjną, a przecież w tym wypadku nie mają raczej interesu w tym aby wymieniać z dwóch stron kiedy wystarczyła by jedna..

Wszystko się zużywa, a miksowanie nowego ze stary zawsze wyjedzie na gorsze temu pierwszemu...
italiano_83
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Online: 200d 21h 18m
Pomógł: 704
Auto: Golf IV TDI ALH ++
Silnik: 1.9TDI

Re: Tuleje wahacza - przod

Postprzez dexter7d » Śr sie 01, 2012 19:39

Shmatan napisał(a):Na pewno wymieniając jedną tuleje wymień też drugą na tym wahaczu (żeby uniknąć później rozbierania) - co do wymiany stronami to mi też mechanik tak zalecał (i tak zrobiłem), ale wszystko zależy od stanu. Bardzo prawdopodobne jest że druga jest też mocno zużyta


ale to sie teraz w takim razie pojawia pytanie...
mialem na mysli po jednej tulei z obu stron a tu pada sugestia zeby wymienic po dwie (na jednym wahaczu ) ??
"What if you found a portal to a parallel universe?"
dexter7d
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sie 30, 2011 20:47
Online: 19h 14m
Auto: VW Golf 4 TDI SE 100
Silnik: ATD

Tuleje wahacza - przod

Postprzez art_2008_a_ » Śr sie 01, 2012 21:25

italiano_83 napisał(a): amortyzatory też się wymienia parami, sprężyny, heble, drążki kierownicze, nawet żarówki w reflektorach powinno się wymieniać parami jak się jedna spali...



ok.. racja, komplet argumentów mnie przekonał, że ma to jakiś sens :D

bo latać po mechanikach kosztuje a jak już graty na wierzchu to w sumie jedna robota..

ja patrzyłem na to inaczej bo sam dłubie w aucie więc wyciągnięcie wahacza to chwila.. :pub:

dexter7d napisał(a):mialem na mysli po jednej tulei z obu stron a tu pada sugestia zeby wymienic po dwie (na jednym wahaczu ) ??


sam zdecyduj czy inwestujesz w auto i nie oszczędzasz $$ czy robisz to co niezbędne teraz i ryzykujesz, że nie długo ( ale nie wiadomo kiedy) znów wyciąganie wahacza i wyciskanie drugiej tulei. Zależy też od podejścia.. to jak dwie szkoły - otwocka i falenicka :D
art_2008_a_
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
 
Dołączył(a): Cz lip 09, 2009 15:18
Lokalizacja: WOT
Online: 26d 15h 20m
Pomógł: 117
Auto: golf IV
Silnik: akl

Tuleje wahacza - przod

Postprzez J.B.S. » Cz sie 02, 2012 20:12

Jesli z jednej strony tuleja jest dobra to po co ja wymieniać.Jesli juz wymień kpl. na wahaczu który będziesz wyjmował i tyle.Pod warunkiem że druga strona jest dobra.
Pierwsze słysze ze by końcówki i drążki wymieniac parami.
Kupię pół sierpy pod szeroki zderzak do mk II,lub jetty A2 .
Mk II by J.B.S.
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom
Online: 24d 1h 31m
Pomógł: 95

Tuleje wahacza - przod

Postprzez italiano_83 » Cz sie 02, 2012 21:23

J.B.S. napisał(a):Pierwsze słysze ze by końcówki i drążki wymieniac parami.

Końcówki drążków kierowniczych wymienia się parami :bajer: Tak samo ja powinno się wymieniać parami tuleje w belce tylnej, tuleje na wahaczach przednich/tylnych ...
Przecież to wszystko ma wpływ na poprawne ustawienie geometrii przedniej "osi" :bajer: W Mk4 zbieżność ustawia się na 00 ... a potem wyrastają tematy, że coś trzeszczy w zawiasie, stuka, zdziera wewnętrzną/zewnętrzną stronę opony itp/itd.
Na czym jak na czym, ale oszczędzać na elementach które decydują o bezpiecznym prowadzeniu auta :blush:
italiano_83
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Online: 200d 21h 18m
Pomógł: 704
Auto: Golf IV TDI ALH ++
Silnik: 1.9TDI

Tuleje wahacza - przod

Postprzez sidewind76 » Pt sie 03, 2012 12:29

czasami ludzie chcą na siłę oszczędzać a potem dziwią się że za chwilkę trzeba znów coś poprawiać
Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)
Online: 26d 16h 51m
Pomógł: 16
Auto: Golf mk4
Silnik: AJM




Powrót do Podwozie i zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,