[mk4] wymiana sprężyn przednich Golf IV 1.4 16v

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Qto, italiano_83, Michał_1977, VIP

wymiana sprężyn przednich Golf IV 1.4 16v

Postprzez Tosiek24 » Śr paź 13, 2010 13:08

Witam. Proszę o pomoc w temacie wymiany sprężyn.

Jakieś 3 miesiące temu pękła mi lewa, przednia sprężyna. Mój mechanik wymienił obie przednie.....
Od początku zwróciłem uwage, że po wymianie przód jest wyższy o jakieś 2,5cm od tyłu. Mechanik
zapewniał że to kwestia ich nowości i że z czasem auto wróci do normy...
Niestety sytuacja się nie zmienia, a po tym jak sprawdziłem sobie oznakowania sprężyn okazało się, że tył jest oznakowany kolorem zielony zielony, natomiast nowe sprężyny z przodu mają oznakowanie zielony różowy (może pomarańczowy... nie do końca w świetle lampy da się określić kolor...)

Nie znam się na tym więc chciałbym wiedzieć czy mechanik jednak wybrał nieodpowiedni rodzaj sprężyn... a jeśli tak to jakie są prawidłowe??

Słyszałem również opinie, że powinno się wymienić również tył - chodzi o to, że stare, wyrobione z tyłu mogą wpływać negatywnie na zachowanie samochodu na drodze????? po tych 3 miesiącach nic takiego nie stwierdziłem....

Proszę o pomoc.....
Tosiek24
Nowicjusz
Nowicjusz

Online: 0s
Auto: Golf IV
Silnik: 1.4

Postprzez wielblad2 » Śr paź 13, 2010 18:31

z biegiem czasu wróci wszystko do normy ale to nie kwestia 2-3 miechy dla kogoś kto mało jeździ - nic nie powinno się dziać pod warunkiem że były to nówki sztuki .Co do tyłu to sprawa bardzo prosta do wykonania samemu nawet pod blokiem sam robiłem. :okej:
pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.
wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia

Online: 6d 7h 3m
Auto: MK4 1.9 SDI
Silnik: AGP

Postprzez greg » Cz paź 14, 2010 14:36

oryginalnie twój golfik miał sprężyny inne - z przodu mają oznaczenie np 2 zielone paski i 1 niebieski. Założono ci sprężyny od innej wersji silnika lub innego wyposażenia :bigok:
greg