Strona 1 z 3

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

: ndz sie 01, 2010 11:57
autor: Bruno77
jak w temacie co było by lepsze baranek z APP czy blachogum (bitex) ?? a może coś innego

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

: ndz sie 01, 2010 16:14
autor: prezesik25
Ja łatki w podłodze smarowałem bitexem, ale możesz wydać trochę więcej kasy i kupić specjalny baranek. U mnie do tej pory ori konserwacja trzyma się bardzo mocno podłogi i jest coś jak dętka, którą ciężko urwać.

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

: ndz sie 01, 2010 20:08
autor: Marcin TDI
ja konserwuję bitexem zawsze podwozie. ale żeby to dobrze zrobić to najlepiej sobie umyj podwozie płynem do naczyń żeby odtłuścić podłogę i dopiero pózniej konserwuj. ten butex zły nie jest bo nie zasycha na kamień po dłuższym czasie

Re: konserwacja podwozia jaki środek wybrać

: ndz sie 01, 2010 23:07
autor: Xabingo
Bruno77 pisze:jak w temacie co było by lepsze baranek z APP czy blachogum (bitex) ?? a może coś innego
Baranek jest lepszy moim zdaniem. Blachogumu nie polecam, ja konserwuje Bitgumem. Bitgum jest rzadki, także ja smaruje raz i na następny dzień świecę żarówką i smaruje miejsca w których widać, że nie ma bitgumu. Blachogumem można np.zasmarować jakiś otwór, bo jest prawie jak plastelina.
Ja najpierw myję dokładnie szczotką miejsca które będę konserwował (ciepła woda + płyn do mycia). Następnie wycieram to suchą szmatką i czekam aż wyschnie, później myję to benzyną i kładę bitgum. Oczywiście rdzę usuwam.
Ja zakonserwowałem wszystkie nadkola i płytę podłogową pod zbiornikiem paliwa, później będę konserwował resztę podłogi. Warto też zdjąć przednie błotniki i tam zakonserwować wszystko, trzeba zwracać uwagę, żeby nie zalepić jakiegoś ważnego otworu. Np.w progach odpływów nie można zalepić. Bitgum nakładam pędzlem. On nie wyschnie porządnie, musisz trochę pojeździć samochodem to wtedy nie będzie już taki lepki i brudzący.

Używałem też trochę takiego baranka: http://allegro.pl/item1155429373_no_1_b ... ml#gallery" onclick="window.open(this.href);return false;
Stosowałem go w miejscach gdzie coś się przykręca (bo element nie przylepi się do tego baranka jak do bitgumu)

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

: ndz sie 01, 2010 23:49
autor: Paweł Marek
Baranek nie jest do podwozia, on twardnieje na kamień prawie na progi w dolnej części można zapodać. U mnie się sprawdził dobrze na podłogę Boll ale napewno inne tego typu środki też są dobre.

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

: pn sie 02, 2010 01:00
autor: Lucki
Ja zapaćkałem u siebie dwa moje golfy takim środkiem h[url]ttp://www.tradetec.pl/product_info.php?cPath= ... 72e9eaa5a3[/url] było to ok 2 lata temu i do dzisiaj nic nie zeszło, nic nie odpadło :)
Do profili zamkniętych tez kupiłem środek w tej firmie http://www.tradetec.pl/product_info.php ... 72e9eaa5a3

Jeśli chodzi o technikę jakiej użyłem to tak: najpierw myjka i wymyłem podwozie, poczekałem 3 godz niech sobie woda wyschnie. Następnie pistoletem przedmuchałem wszystkie szczeliny żeby resztki h2o usunąć. Teraz przyatakowałem pędzlem całe podwozie razem z nadkolami. W czasie kiedy sobie to schło wtłoczyłem pistoletem do konserwacji profili zamkniętych drugi środek w drzwi, klapę, no i progi.
Później pistolet (taki do malowania - nie mylić z lakierowaniem ) i raz jeszcze spryskałem całe podwozie autogumem.

No i to by było na tyle.... :jezor:

Najlepiej zrobić to w upalny dzień, żeby szybko schło :bigok:

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

: pn sie 02, 2010 18:17
autor: Xabingo
A ja mam takie pytanko. Konserwowałem prawy próg i konserwowałem go BOLLem do profili zamkniętych, ale za tylnym boczkiem dałem trochę bitgumu i on rozlał się po całym progu tak, że teraz tylko jeden otwór jest drożny (ten pierwszy patrząc od przodu samochodu). I tu moje pytanie - po co są w progu te otwory i czy muszą być wszystkie drożne, bo jeśli tak to muszę je przetkać.

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

: wt sie 03, 2010 20:16
autor: inż. Mk2_marcin
a ma ktoś linka lub coś podobnego jak zrobić dobrze konserwacje podwozia?

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

: ndz sie 08, 2010 14:32
autor: blacksentinel
Ja zrobiłem teraz konserwację progów, drzwi i trudno dostępnych elementów łącznie około 18 litrami preparatu NOXUDOL 750 (preparat do profili zamkniętych). Dobrze że zdąrzyłem jeszcze jak było gorąco bo teraz już trochę zimno jest i za mokro na takie zabiegi ;)

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

: ndz sie 08, 2010 14:37
autor: blacksentinel
Teraz trzeba się zabrać za podłogę. Zrobię to tak że najpierw wymyję ją. Potem odtluszcze acetonem. A na to NOXUDOL 900. Tylko muszą przyjść gorące dni ;)

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

: ndz sie 08, 2010 14:59
autor: J.B.S.
Jako uzupełnienie baranka pod spodem auta polecam ten środek.
http://moto.allegro.pl/item1166372385_m ... edzel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Można też stosować do łączenia blach itd.Osobiście lepszego nie znalazłem.
Czyszczę rdzę do zera maluje dwa razy podkładem i nakładam tą pastę trzyma się jak ori.

Jako wosk do profili zamknietych stosuję to
http://moto.allegro.pl/item1169110084_v ... niete.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A to na koniec na podwozie lepiej się trzyma i wolniej twardnieje niż bitex
http://moto.allegro.pl/item1177371645_p ... ysafe.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dla mnie najlepsze środki :grin:

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

: pn wrz 13, 2010 10:34
autor: SZOPENN
Trzeba odświerzyć kotleta...


Panowie, poszukuję baranka który byłby elastyczny... w planie wybór między


APP U210 - 2w1 - niby oparty na bazie kauczuku oraz żywic i jest elastyczny, zaś na innym forum ciekawa dyskusja do przeczytania, mimo że piszą że jest na nic ja jednak optowałbym za tym, żeby chociaż spróbować i mieć porównanie do normalnych baranków (które są sztywne i do niczego się nie nadają)

http://lakiernik.info.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

następny produkt to rozpatrzenia to produkty firmy 3m oraz TEROSON (szczegóły w linku)

Ja się jeszcze zastanawiam nad rozcieńczaniem masy pod pędzel do spawów i natryskiwaniem jej pistoletem UBS... czy ktoś ma jakieś doświadczenia z powyższymi??