[all VW, Inny] konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Postprzez Bruno77 » N sie 01, 2010 11:57

jak w temacie co było by lepsze baranek z APP czy blachogum (bitex) ?? a może coś innego
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=338716&p=4409474#p4409474
Bruno77
vag-podkarpacie.pl
vag-podkarpacie.pl
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 10, 2006 13:27
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 7d 58m
Pomógł: 30
Auto: mk3 Variant
Silnik: AFN

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Postprzez prezesik25 » N sie 01, 2010 16:14

Ja łatki w podłodze smarowałem bitexem, ale możesz wydać trochę więcej kasy i kupić specjalny baranek. U mnie do tej pory ori konserwacja trzyma się bardzo mocno podłogi i jest coś jak dętka, którą ciężko urwać.
Obrazek
Obrazek
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Online: 1d 22h 33m
Pomógł: 495
Auto: MK3 i Fiat Stilo
Silnik: 1.9JTD

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Postprzez Marcin TDI » N sie 01, 2010 20:08

ja konserwuję bitexem zawsze podwozie. ale żeby to dobrze zrobić to najlepiej sobie umyj podwozie płynem do naczyń żeby odtłuścić podłogę i dopiero pózniej konserwuj. ten butex zły nie jest bo nie zasycha na kamień po dłuższym czasie
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Online: 17d 9h 50m
Pomógł: 55
Auto: passat b5
Silnik: afn

Re: konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Postprzez Xabingo » N sie 01, 2010 23:07

Bruno77 napisał(a):jak w temacie co było by lepsze baranek z APP czy blachogum (bitex) ?? a może coś innego


Baranek jest lepszy moim zdaniem. Blachogumu nie polecam, ja konserwuje Bitgumem. Bitgum jest rzadki, także ja smaruje raz i na następny dzień świecę żarówką i smaruje miejsca w których widać, że nie ma bitgumu. Blachogumem można np.zasmarować jakiś otwór, bo jest prawie jak plastelina.
Ja najpierw myję dokładnie szczotką miejsca które będę konserwował (ciepła woda + płyn do mycia). Następnie wycieram to suchą szmatką i czekam aż wyschnie, później myję to benzyną i kładę bitgum. Oczywiście rdzę usuwam.
Ja zakonserwowałem wszystkie nadkola i płytę podłogową pod zbiornikiem paliwa, później będę konserwował resztę podłogi. Warto też zdjąć przednie błotniki i tam zakonserwować wszystko, trzeba zwracać uwagę, żeby nie zalepić jakiegoś ważnego otworu. Np.w progach odpływów nie można zalepić. Bitgum nakładam pędzlem. On nie wyschnie porządnie, musisz trochę pojeździć samochodem to wtedy nie będzie już taki lepki i brudzący.

Używałem też trochę takiego baranka: http://allegro.pl/item1155429373_no_1_b ... ml#gallery
Stosowałem go w miejscach gdzie coś się przykręca (bo element nie przylepi się do tego baranka jak do bitgumu)
MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Online: 2d 7h 52m
Pomógł: 30
Auto: GOLF MK2 JETTA II US
Silnik: RP PF

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Postprzez Paweł Marek » N sie 01, 2010 23:49

Baranek nie jest do podwozia, on twardnieje na kamień prawie na progi w dolnej części można zapodać. U mnie się sprawdził dobrze na podłogę Boll ale napewno inne tego typu środki też są dobre.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 23d 22h 53m
Pomógł: 2720
Auto: Vento
Silnik: 2E

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Postprzez Lucki » Pn sie 02, 2010 01:00

Ja zapaćkałem u siebie dwa moje golfy takim środkiem http://www.tradetec.pl/product_info.php?cPath=9&products_id=798&osCsid=3ac7c74d90d0d846f0764172e9eaa5a3 było to ok 2 lata temu i do dzisiaj nic nie zeszło, nic nie odpadło :)
Do profili zamkniętych tez kupiłem środek w tej firmie http://www.tradetec.pl/product_info.php?cPath=9&products_id=835&osCsid=3ac7c74d90d0d846f0764172e9eaa5a3

Jeśli chodzi o technikę jakiej użyłem to tak: najpierw myjka i wymyłem podwozie, poczekałem 3 godz niech sobie woda wyschnie. Następnie pistoletem przedmuchałem wszystkie szczeliny żeby resztki h2o usunąć. Teraz przyatakowałem pędzlem całe podwozie razem z nadkolami. W czasie kiedy sobie to schło wtłoczyłem pistoletem do konserwacji profili zamkniętych drugi środek w drzwi, klapę, no i progi.
Później pistolet (taki do malowania - nie mylić z lakierowaniem ) i raz jeszcze spryskałem całe podwozie autogumem.

No i to by było na tyle.... :jezor:

Najlepiej zrobić to w upalny dzień, żeby szybko schło :bigok:
-> Elektronika pojazdowa ( naprawa sterowników, abs, esp PINY !)
-> Kodowanie kluczyków
-> Korekty i naprawa liczników samochodowych, maszyn rolniczych, motocykli i wszystkiego co się porusza :-)
-> Usuwanie immo
-> Usuwanie FAP i DPF
-> Strojenie, chiptuning
Zaułek Rogoziński 8A Wrocław tel 793-195-950 kontakt@ecudiag.pl
Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Online: 23d 6h 20m
Pomógł: 85
Auto: Audi
Silnik: 2.7T

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Postprzez Xabingo » Pn sie 02, 2010 18:17

A ja mam takie pytanko. Konserwowałem prawy próg i konserwowałem go BOLLem do profili zamkniętych, ale za tylnym boczkiem dałem trochę bitgumu i on rozlał się po całym progu tak, że teraz tylko jeden otwór jest drożny (ten pierwszy patrząc od przodu samochodu). I tu moje pytanie - po co są w progu te otwory i czy muszą być wszystkie drożne, bo jeśli tak to muszę je przetkać.
MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Online: 2d 7h 52m
Pomógł: 30
Auto: GOLF MK2 JETTA II US
Silnik: RP PF

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Postprzez inż. Mk2_marcin » Wt sie 03, 2010 20:16

a ma ktoś linka lub coś podobnego jak zrobić dobrze konserwacje podwozia?
Obrazek
Obrazek
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków
Online: 65d 20h 41m
Pomógł: 6
Auto: mk2
Silnik: 1V

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Postprzez blacksentinel » N sie 08, 2010 14:32

Ja zrobiłem teraz konserwację progów, drzwi i trudno dostępnych elementów łącznie około 18 litrami preparatu NOXUDOL 750 (preparat do profili zamkniętych). Dobrze że zdąrzyłem jeszcze jak było gorąco bo teraz już trochę zimno jest i za mokro na takie zabiegi ;)
blacksentinel
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr cze 11, 2008 13:27
Lokalizacja: Gubin
Online: 7h 33m
Pomógł: 1
Auto: VW Golf 1.9 SDI
Silnik: AEY

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Postprzez blacksentinel » N sie 08, 2010 14:37

Teraz trzeba się zabrać za podłogę. Zrobię to tak że najpierw wymyję ją. Potem odtluszcze acetonem. A na to NOXUDOL 900. Tylko muszą przyjść gorące dni ;)
Ostatnio edytowano N sie 08, 2010 15:03 przez blacksentinel, łącznie edytowano 1 raz
blacksentinel
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr cze 11, 2008 13:27
Lokalizacja: Gubin
Online: 7h 33m
Pomógł: 1
Auto: VW Golf 1.9 SDI
Silnik: AEY

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Postprzez J.B.S. » N sie 08, 2010 14:59

Jako uzupełnienie baranka pod spodem auta polecam ten środek.
http://moto.allegro.pl/item1166372385_m ... edzel.html
Można też stosować do łączenia blach itd.Osobiście lepszego nie znalazłem.
Czyszczę rdzę do zera maluje dwa razy podkładem i nakładam tą pastę trzyma się jak ori.

Jako wosk do profili zamknietych stosuję to
http://moto.allegro.pl/item1169110084_v ... niete.html
A to na koniec na podwozie lepiej się trzyma i wolniej twardnieje niż bitex
http://moto.allegro.pl/item1177371645_p ... ysafe.html

Dla mnie najlepsze środki :grin:
Kupię pół sierpy pod szeroki zderzak do mk II,lub jetty A2 .
Mk II by J.B.S.
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom
Online: 23d 14h 1m
Pomógł: 95

konserwacja podwozia jaki środek wybrać

Postprzez SZOPENN » Pn wrz 13, 2010 10:34

Trzeba odświerzyć kotleta...


Panowie, poszukuję baranka który byłby elastyczny... w planie wybór między


APP U210 - 2w1 - niby oparty na bazie kauczuku oraz żywic i jest elastyczny, zaś na innym forum ciekawa dyskusja do przeczytania, mimo że piszą że jest na nic ja jednak optowałbym za tym, żeby chociaż spróbować i mieć porównanie do normalnych baranków (które są sztywne i do niczego się nie nadają)

http://lakiernik.info.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0

następny produkt to rozpatrzenia to produkty firmy 3m oraz TEROSON (szczegóły w linku)

Ja się jeszcze zastanawiam nad rozcieńczaniem masy pod pędzel do spawów i natryskiwaniem jej pistoletem UBS... czy ktoś ma jakieś doświadczenia z powyższymi??
SZOPENN
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N gru 07, 2008 10:53
Lokalizacja: Polska
Online: 51d 2h 15m
Pomógł: 1

Następna strona



Powrót do Podwozie i zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Eyk88 i 3 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,