Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku

Post autor: mssg1 » pt wrz 21, 2012 08:46

Witam.

Chciałem się dowiedzieć jak reguluje się kąt wtrysku dla silnika ATD ? Jest on na pompowtryskach. Z tego co znalazłem w Internecie silniki na samych wtryskach reguluje się przesuwając delikatnie poluzowana pompę. A dla pompowtryskiwaczy ? Ponoć robi to ECU. Czyli co po wymianie rozrządu nie muszę się martwić kątem bo ECU go automatycznie ustawi ? Wiem mniej więcej jak go sprawdzić VAG-iem, ale jak ustawić i czy w ogóle się ustawia ?


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2806
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku

Post autor: waski1 » pt wrz 21, 2012 08:51

mssg1 pisze: ale jak ustawić i czy w ogóle się ustawia ?
Brak regulacji.
mssg1 pisze:Ponoć robi to ECU.
O to to.



Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku

Post autor: mssg1 » pt wrz 21, 2012 09:55

Czyli co ? Zmieniam rozrząd wykorzystując blokady, dbam o dobry naciąg paska i już ? Przekręcam kluczyk i będzie idealnie ? :pub:


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku

Post autor: Sztomel » pt wrz 21, 2012 10:19

Po wymianie paska rozrządu należy sprawdzić wartość kąta synchronizacji wchodząc w 01 Engine, 08 Meas. Blocks a następnie wybrać grupę 004 i spojrzeć w ostatnią kolumnę po prawej. Optymalnie wartość kąta synchronizacji ma być najbliższa wskazaniu "0,0" a jak się ją koryguje - tak samo jak wartość kąta wtrysku dla silników z pompą wtryskową regulowaną na kole pasowym. Tu masz foto z opisem : http://forum.vw-passat.pl/threads/50261 ... i-PD/page2" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Awatar użytkownika
mssg1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob sie 18, 2012 12:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Bora - silnik ATD - regulacja kąta wtrysku

Post autor: mssg1 » pt wrz 21, 2012 11:03

Czyli tak naprawdę powinienem spytać o kąt synchronizacji ?

Sztomel powiedz mi jeszcze proszę jakie wartości z VAG-a powinienem spisać przed przystąpieniem do wymiany w celu sprawdzenia po wymianie i dokonaniu konfrontacji ?

Czy poluzowanie tych 3 śrub i ruszanie osia nie spowoduje rozregulowania wartości ? Czy na czas ruszania używa się blokady do tego koła jak w przy wymianie rozrządu ?


VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości