[mk4] przegrzewanie się silnika 1.6 sr

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, Qto, italiano_83, Haki, VIP

przegrzewanie się silnika 1.6 sr

Postprzez krynty » Pn lip 09, 2012 11:19

Witam Panowie,

Mam problem z przegrzewaniem się silnika.


Około miesiąc temu golfik zaczął mi się przegrzewać.
Mechanicy stwierdzili awarie termostatu, więc wymienili.. Po odpaleniu auta okazało się że istnieje jeszcze jeden problem. Uszkodzona była uszczelka pod głowicą i coś nie tak było ogólnie z głowicą.

Wymontowali, zawieźli do firmy zajmującej się samymi głowicami no i okazało się że głowica jest cała, wyczyscili ją, wymienili uszczelniacze, planowanie no i auto z nową uszczelką zostało złożone... odrazu po złożeniu okazało się że jest coś nie tak ze świecami i kablami bo strasznie szaprał,
Więc je wymieniłem no i wszystko ok..niby...
Przejechałem autem po naprawie ogółem ok 800 km i wczoraj jadąc po ok 30km wskazówka temperatury przeszła 90' i musiałem się zatrzymać temperatura ciągle szła w góre a płyn do chłodnic zaczął uciekać zaworem bezpieczeństwa.
Było to ok 0.5 km od domu więc jak silnik ostygł to wróciłem do domu i odstawiłem auto.

Dziś dolałem płynu, odpaliłem auto przy odkręconym korku od chłodnicy, poczekałem aż silnik osiągnie temperaturę 90' i obserwowałem czy płyn zacznie bulgotać i się podnosić.. nic takiego się nie stało, wyglądało jakby wszystko było ok.
Przejechałem ok 15 km, starałem sie trzymać obroty ponad 3000 ale wskazówka stała na 90' tak jak być powinno.

W czym może być problem?
Czy to awaria czujnika temperatury? Jeżeli tak to powiedzcie mi jak to sprawdzić,
Czy też możliwa jest wersja z pogiętym blokiem silnika.. bo słuchy mnie doszły, że golf ma aluminiowy, no i przy awarii głowicy może wystąpić taka awaria...

Golf IV
1998
1,6 sr
krynty
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn cze 20, 2011 18:38
Online: 5h 11m
Auto: vw golf IV
Silnik: 1.6 sr

przegrzewanie się silnika 1.6 sr

Postprzez Cambel » Śr lip 11, 2012 21:08

kolego jesli twoj golf ma klime, to pod akumulatorem sa dwie sruby na klucz dziesiatke, jesli je odkrecisz to wyciagniesz przekaznik sterowania wentylatorami, wentylator powinien miec dwa stopnie predkosci, ten przekaznik dosc czesto sie psuje nie zalacz wentylatorow albo nie zawsze zalacza, moze byc tez tak ze ktos przed toba lal wode do chlodnicy i masz zapchany uklad albo kanal w glowicy osadem.
Cambel
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr kwi 27, 2011 08:12
Lokalizacja: Września
Online: 21h 26m
Auto: golf IV
Silnik: 1.6SR

Re: przegrzewanie się silnika 1.6 sr

Postprzez krynty » Cz lip 12, 2012 10:33

mam klime,
czyli w ciemno wymieniać ten przekaźnik czy da rade sprawdzić go czy jest sprawny czy nie?
podrzuci ktoś jakieś hasło dzięki, któremu znajde ten przekaźnik na allegro? bo nie mogę sobie poradzić ze znalezieniem tego na allegro..
krynty
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn cze 20, 2011 18:38
Online: 5h 11m
Auto: vw golf IV
Silnik: 1.6 sr

przegrzewanie się silnika 1.6 sr

Postprzez art_2008_a_ » Cz lip 12, 2012 11:43

krynty napisał(a):a płyn do chłodnic zaczął uciekać zaworem bezpieczeństwa.


Wentylatory się nie włączyły

do sprawdzenia najpierw bezpieczniki !!!

i to nie tylko te w skrzynce we wewnątrz a te na akumulatorze - jeden z takich małych trzech odpowiada za wentylatorownię, dopiero później test wiatraków na krótko czy ruszą i wymiana przekaźnika o którym pisał wyżej kolega . Cambel i test czujnika temp

te skrzynki na accu lubią padać ... miałem podobny problem
art_2008_a_
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
 
Dołączył(a): Cz lip 09, 2009 14:18
Lokalizacja: WOT
Online: 27d 2h 5m
Pomógł: 118
Auto: golf IV
Silnik: akl

Re: przegrzewanie się silnika 1.6 sr

Postprzez krynty » Śr lip 18, 2012 21:12

słuchajcie tego...
wiatraki sprawdzone na krótko - śmigają
bezpieczniki na akumulatorze - ok
jadę dzisiaj a on znow się grzeje... żeby zbić temperature ,podkręciłem ogrzewanie na max i nawiewy na max i co? zimne powietrze leci a temperatura rośnie... na około 120 stopniach się zatrzymało i w tym momencie zaczęło ciepłe powietrze leciec w aucie i zbiło temperature...
mechanik wykluczył mi awarie czujnika ponieważ jak temperatura rosła na ponad 90' to powietrze wkońcu z zimnego na nawiewach zmieniało się na ciepłe to zbijało temperature... tak jak opisałem wyżej...

wykluczyli awarię czujnika... stwierdzili pompe wody do sprawdzenia.
Rozrząd wymieniałem około 20 tys temu, pompa była wymianiana na rouville..
Dobrze mnie naprowadzają czy jakieś inne rozwiązanie proponujecie?
Mam starą pompę i zamierzamy ją włożyć i sprawdzić co i jak..

Kolejne pytanie odnośnie płynu chłodniczego.. sprawdzałem u znajomego w identycznym golfie, lecz bez gazu.... po jeździe i odstaniu około 5 minut odkręciłem korek od płynu chłodniczego i tylko małe sytniecię było słychać...

U mnie podnosi sie poziom płynu jak odręcam i trzeba odkręcać na raty bo by mógł płyn wylecieć na zewnątrz...mówię oczywiście o zachowaniu na ciepłym silniku,
na zimnym też przysyczy ale nie aż tyle..


miałem w planach wyjazd na weekend okolo 130 km w jedną stronę ale chyba awaria wyklucza podróż...
Zbijanie temperatury ogrzewaniem chyba nie przykryje problemu, mam rację?
krynty
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn cze 20, 2011 18:38
Online: 5h 11m
Auto: vw golf IV
Silnik: 1.6 sr

przegrzewanie się silnika 1.6 sr

Postprzez marcin7x5 » Cz lip 19, 2012 09:37

Spróbuj pojeździć z lekko odkręconym korkiem na zbiorniczku wyrównawczym. Może zaworki w tym korku nie działają tak jak powinny. Ciekawe tylko jest to czy właczaja ci sie wentylatory na chłodnicy jak temp rosnie czy nie?
marcin7x5
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 23, 2011 12:14
Online: 47d 21h 59m
Pomógł: 103
Auto: leon
Silnik: AUS

przegrzewanie się silnika 1.6 sr

Postprzez luki3485 » Cz lip 19, 2012 16:20

Mysle ze to pompa wody moze byc przyczyną.
luki3485
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lis 06, 2011 12:47
Lokalizacja: Malbork
Online: 7d 17h 26m
Pomógł: 3
Auto: golf IV
Silnik: AKQ

Re: przegrzewanie się silnika 1.6 sr

Postprzez krynty » Cz lip 19, 2012 19:30

jak temperatura rosnie to wentylatory się nie włączają, tylko czasami, jak zacznie dziać ogrzewanie...

a korek dzisiaj przekładałem inny, od octavi i nic nie pomogło...
krynty
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn cze 20, 2011 18:38
Online: 5h 11m
Auto: vw golf IV
Silnik: 1.6 sr

przegrzewanie się silnika 1.6 sr

Postprzez marcin7x5 » Pt lip 20, 2012 09:16

Sprawdziłbym jeszcze termostat i jego obudowę. Może nie otwiera się w pełni i nie masz pełnego obiegu przez chłodnicę.
marcin7x5
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 23, 2011 12:14
Online: 47d 21h 59m
Pomógł: 103
Auto: leon
Silnik: AUS

przegrzewanie się silnika 1.6 sr

Postprzez Cambel » So lip 21, 2012 05:15

sprawdz tez czy nie masz mokrych dywanikow bo jesli auto jest nagrzane a nie leci cieple powietrze do srodka to moze cos z nagrzewnica nie tak
Cambel
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr kwi 27, 2011 08:12
Lokalizacja: Września
Online: 21h 26m
Auto: golf IV
Silnik: 1.6SR

Re: przegrzewanie się silnika 1.6 sr

Postprzez krynty » Cz lip 26, 2012 07:06

Panowie,

Sprawa rozwiązana.

Mechanicy wyczuli zapach gazu w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego.
Gazownik wymienił reduktor i wszytko działa w jak najlepszym porządku!(bynajmniej jak na razie)

Gazownik stwierdził że tą awarię można było dawno odkryć.. badając spaliny.


Dzięki wielkie za rady! Pozdro
krynty
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn cze 20, 2011 18:38
Online: 5h 11m
Auto: vw golf IV
Silnik: 1.6 sr




Powrót do Mechanika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,