Strona 1 z 1

Ucieka plyn chlodniczy

: sob kwie 07, 2012 17:47
autor: Piotrus!
Witam, jak juz w temacie napisalem. Jakos od 3 dni ucieka mi plyn chlodniczy. Wczoraj jeszcze byl na minimum a dzis juz praktycznie ledwie co w zbiorniczku go jest :-(
Co lepsze, od 3 dni jak wlasnie zaczal mi plyn uciekac "gdzies" siedzac w odpalonym aucie z 10 min zaczynaja masakrycznie parowac szyby. Co lepsze, nawet nawiew z klima nie daje rady sciagnac tego zaparowania (0 oznak zeby nawet choc troszke odparowalo). Tylko pozostaje mi sciereczka :/ Jak zaparowanie nie jest az tak wielkie to po przejechanie 500m (gdzies) odparuja sie szyby....
Wiem i jestem pewien ze kiedys takiego czegos nie bylo.

Gdzie najlepiej bylo by szukac nieszczelnosci? Dziwnym zbiegiem okolicznosci od czasu jak zaczal plyn uciekac to zaczely szyby parowac :/
Moze ktos mial taki przypadek?

Pozdr.

Ucieka plyn chlodniczy

: sob kwie 07, 2012 20:17
autor: psilos1
Problemem jest nieszczelna nagrzewnica.http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=143&p=4589394 Powodzenia.

Ucieka plyn chlodniczy

: ndz kwie 08, 2012 01:08
autor: Piotrus!
Szczerze mowiac obstawialem na sam poczatek nagrzewnice wlasnie. Tylko czy da sie to sprawdzic czy jest walnieta nie wyciagajac jej?
Ogolnie auto ma przejechane 75 tys. Wg mnie troche za szybko na rozsypanie sie nagrzewnicy :( Ogolnie dzis dolalem borygo to z tego co widze na dzien wycieka 100-200 ml. Tak wiec sporo wydaje mi sie. Z litrowego baniaczka w przeciagu 2 dni wlalem 1/3 :banghead:

Ktos ma jakis pomysl jak sprawdzic czy nagrzewnica jest cala? No i czy beda oznaki jak cos jej wycieku wewnatrz auta czy gdzies? Bo jednak dosc sporo wg mnie ucieka plynu a jednak nie czuc go w ogole w aucie...

Ucieka plyn chlodniczy

: wt kwie 10, 2012 12:30
autor: jhosef
Mając odpowiedni sprzęt można by ją sprawdzić ciśnieniowo. Odpiąć przy grodzi węże, jeden koniec zaślepić, drugi doprowadzenie powietrza z manometrem. Podać ciśnienie o wartości roboczej dla układu chłodzenia i sprawdzić czy nie spada wartość.

Ucieka plyn chlodniczy

: pn kwie 16, 2012 02:25
autor: Piotrus!
Ogolnie wydaje mi sie ze jednak z nagrzewnica jest ok. A to dlatego gdyz podczas postoju jak sie wlaczy wiatrak od chlodnicy to nie dosc ze zaczyna parowac to czuc ze plyn gdzies wycieka na blok silnika i sie "pali". Najlepsze jest to ze dzieje sie tak tylko i wylacznie podczas postoju. Zrobilem trase ~200 km i 0 ubytku plynu. Doslownie 0.... Natomiast postuj z 10-15 min doprowadzil do oproznienia sie zbiorniczka.
Chyba czeka mnie rozbieranie calej gory i szukanie wycieku :rozpacz: Co lepsze jakos specjalnie nie moge zlokalizowac wycieku pod autem - sciagniety caly dol (jak byla oslona to sciagajac ja byla mokra od plynu chlodniczego...).

Wrazenie moje jest takie ze puszcza przy termostacie. Na dana chwile nie ma pogody aby przysiasc przy Tym ustrojstwie :banghead:

Ucieka plyn chlodniczy

: śr kwie 25, 2012 19:48
autor: Piotrus!
Mam teraz takie pytanie - co to jest w ogole? Z tego co zauwazylem to wlasnie z owej rzeczy mi ten plyn ucieka (bynajmniej tak mi sie wydaje) gdzy jest tam dosc mokro....

[IMG=http://img18.imageshack.us/img18/5533/imag0031p.jpg][/IMG]

[IMG=http://img851.imageshack.us/img851/1980/imag0034lc.jpg][/IMG]

Ucieka plyn chlodniczy

: pt kwie 27, 2012 01:34
autor: Piotrus!
Pozwole sobie napisac 3 posta....

Na zdjeciu to pompa paliwa, jeszcze nie doszedlem do tego skad i jak sie poci :/ Bede szukal to w nastepnej kolejnosci.

Co do plynu chlodniczego i parowania szyb. Nagrzewnica byla,bedzie i jest OK. Wina stala po stronie chlodnicy, dzis ja wymontowalem i zrobila sie dziurka jak glowka od szpilki i cieklo na silnik (stad parowania i para spod maski). Tak wiec jedno juz znalezione, teraz bede szukal kolejnego wycieku od pompy paliwa - to bedzie trudniejsze.

Pozdr ;)