Strona 1 z 1

Łącznik elastyczny wydechu - dziwna budowa w FSI.

: czw lis 03, 2011 12:28
autor: Sąsiadwroc
Witam

Zaczęło mi buczeć w wydechu. Podjechałem do tłumikarza i .... no nie jest fajnie, bo okazuje się, że sypnął się łącznik elastyczny za kolektorem.
Ale.... jego budowa jest podobno całkiem niespotykana: na jego wyjściu są 4 rurki zamiast 1.
Tłumikarz stwierdził, że takich zamienników nie ma tylko oryginał i żeby go wymienić trzeba zrzucić całe sanki, bo te 4 rurki są zakręcone tak, że inaczej tego odcinka nie wyjmiesz...

Ktoś miał taki problem ?

Dodam, że dotyczy to silnika 1600 FSI. Podobno w innych wersjach są prostsze budowy tego odcinka.

Mógłby mi ktoś wrzucić tu rysunek poglądowy układu wyd. dla tego wersji ?

Łącznik elastyczny wydechu - dziwna budowa w FSI.

: czw lis 03, 2011 14:29
autor: jhosef
Nie mam teraz porządnej ETKI pod ręką. To chyba o to chodzi:

Obrazek

W etce to wygląda na całość pod numerem 1J0254302C. Koszt 1100 w serwisie.

W katalogu Bosal:
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... r=09096012" onclick="window.open(this.href);return false;
Numer części Bosal 753-531
Cena około 500-600 zł.

Re: Łącznik elastyczny wydechu - dziwna budowa w FSI.

: czw lis 03, 2011 20:56
autor: Sąsiadwroc
jhosef pisze:Nie mam teraz porządnej ETKI pod ręką. To chyba o to chodzi:

Obrazek

W etce to wygląda na całość pod numerem 1J0254302C. Koszt 1100 w serwisie.

W katalogu Bosal:
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... r=09096012" onclick="window.open(this.href);return false;
Numer części Bosal 753-531
Cena około 500-600 zł.
Dokładnie ! Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź włącznie z cenami !
:bigok:

Łącznik elastyczny wydechu - dziwna budowa w FSI.

: czw lis 03, 2011 21:19
autor: jhosef
Co do wyciągnięcia to powiem Ci że nigdy sam nie robiłem w tym przypadku. Zastanawiam się czy dużo dla silnika zmieniło by przejście na jednorurkę z 1,6 16V.
No ale uznajmy, że po coś to jest:)

Instrukcja serwisowa mówi tylko:
Seryjnie przednia rura wydechowa i katalizator montowane są jako jedna część. W przypadku naprawy przednia rura wydechowa i katalizator dostarczane są osobno, a do połączenia dostarczany jest pierścień uszczelniający mocowany między dwoma kołnierzami.
Ten obrazek trochę objaśni:
Obrazek
Wygląda na to, że przy wymianie należy uciąć i dospawać kołnierz (będący w komplecie z ori częścią). Wówczas raczej łatwiej będzie to wyciągnąć. W kółeczku masz wygląd po naprawie.

Łącznik elastyczny wydechu - dziwna budowa w FSI.

: czw lis 03, 2011 21:34
autor: Sąsiadwroc
O, czyli nie trzeba ściągać sanek, tak ? Tylko ciąć/spawać...

Chociaż czy da się wyciągnąć te pokrzywione rurki ? Będzie na tyle miejsca ?

Łącznik elastyczny wydechu - dziwna budowa w FSI.

: czw lis 03, 2011 22:05
autor: jhosef
Sąsiadwroc, niestety technika naprawy dla tego wydechu jest uboga w oprogramowaniu serwisowym vw. A że osobiście nie miałem tej wątpliwej przyjemności aby wyciągać w tym silniku więc nie powiem dokładnie jak. Trzeba próbować. Powiem Ci, że odkręcanie sanek byłoby dla mnie ostatecznością.

Łącznik elastyczny wydechu - dziwna budowa w FSI.

: pt lis 04, 2011 17:45
autor: Sąsiadwroc
No nic mimo wszystko dzięki za pomoc :)

BTW: dzisiaj podjechałem do tłumikarza, który ratował mnie z poprzednim autem.
Potwierdził mi temat taki: 600 zł z wymianą na BOSAL, albo..... wymiana samego łącznika elastycznego 200 zł :okej:
Z tymże tu potrzeba 2 h. roboty, bo trzeba wyciąć ten łącznik i wspawać nowy. Ale na szczęście nie trzeba zrzucać sanek itd.... Reszta wydechu jest ok :)

Druga sprawa: dzisiaj zakupiłem poduszką silnika lewą do mojego MK4. Jeśli mogę coś komuś poradzić, to jeśli szukacie taniego Golfa MK4 w serwisowaniu to nie kupujcie FSI. Do silnika o oznaczeniu BAD w 90% nie ma zamienników ! Tylko oryginały.... No, ale chciałem to mam... :crazy: