Strona 1 z 2

po wymianie nagrzewnicy slabo grzeje

: sob lip 02, 2011 20:44
autor: night_rider
mianowicie dzisiaj wymienilem nagrzewnice oraz czujnik na chlodnicy ktory zalacza wentylator. po wymianie nagrzewnicy leci lekko ale naprawde lekko cieple powietrze ( wczesniej bylo ok) a wskazowka od temp wody jest jeszcze przed dioda podczas jazdy no mozna powiedziec ze delikatnie zachodzi na diode ale to nie jest pion a wentylator zalacza sie jak wskazowka przejdzie za diode a powietrze w nawiewach jest troche cieplejsze... gdzie tkiw problem ze nie grzeje tak jak powinien wspomne ze wszystkie weze cieple termostat raczej tez bo zaraz po wymianie nagrzewniy nalalem plynu poczekalem jak sie auto zagrzalo i plynu ubylo... wiec chyba jest i dziala... macie moze jakies sugestie

po wymianie nagrzewnicy slabo grzeje

: sob lip 02, 2011 21:07
autor: miś fazi
nagrzewnica oryginał , czy podróba ? , jeśli podróba za 40 zł to masz prawdopodobny powód

po wymianie nagrzewnicy slabo grzeje

: sob lip 02, 2011 21:20
autor: night_rider
no niestety podroba za 40zl ale ponoc darowanemu koniowi nie patrzy sie w zeby :) a ja sie tak kurcze nameczylem a tu du....pa ta ktora zalozylem wygladala niby ok tak jak tamta stara

po wymianie nagrzewnicy slabo grzeje

: sob lip 02, 2011 21:25
autor: michao
liczyles ilosc zwoi przy zakladaniu ?
Druga sprawa bardzo istotna w jakim stanie byly twoje scianki które prowadza powietrze ?
Chodzi mi o te blaszki ktore z biegiem lat traca material i zostaja dziury ( sa takie 3 dziury duze ).
Dążę do tego ze jezeli te owe sciany kierunkujace powietrze na nagrzewnice sa zuzyte i maja te dziury to jezeli ich nie zakyles to twoja robota nic Ci nie dała.
Teraz usiadz i przypomnij sobie w jakim one byly stanie ( chodzi mi o te 2 scianki na wysokosci srodkowego schowka)
Jezeli byly dziurawe to napewno poprawi sie twoje grzanie po ich uszczelnieniu.

Sprawa druga to odpowietrzenie ukladu - na forum byl poruszany ten temat wiec jezeli tego nie zrobiles to zrób to koniecznie.

po wymianie nagrzewnicy slabo grzeje

: sob lip 02, 2011 21:28
autor: miś fazi
z zewnątrz można nie widzieć różnicy , ale jednak bywa kolosalna , ja mam jedną oryginalną nową , ale trzymam dla siebie, bo wiem jaki mają przepływ i radiator podróbki , a jest za dużo roboty z tym aby ryzykować zakładanie szajsu , nie Ty pierwszy masz taki problem po założeniu podróbki

MICHAO układ sam się odpowietrzy

po wymianie nagrzewnicy slabo grzeje

: sob lip 02, 2011 21:49
autor: night_rider
michao pisze:Teraz usiadz i przypomnij sobie w jakim one byly stanie ( chodzi mi o te 2 scianki na wysokosci srodkowego schowka)
Jezeli byly dziurawe to napewno poprawi sie twoje grzanie po ich uszczelnieniu.

no te od tej klapki regulujacej cieple zime powietrze byly dziurawe wiec postaram sie to jakos naprawic i dam znac o rezultatach faktycznie mozesz miec racje

po wymianie nagrzewnicy slabo grzeje

: ndz lip 03, 2011 10:41
autor: Paweł Marek
Fabrycznie sa zaklejone czymś w rodzaju gąbki, jak chcesz żeby nawiew był cichy użyj podobnego materiału. Swietnie nadają się podstawki pod mysz są z piankowej gumy.

po wymianie nagrzewnicy slabo grzeje

: ndz lip 03, 2011 13:19
autor: michao
miś fazi pisze:z zewnątrz można nie widzieć różnicy , ale jednak bywa kolosalna
Ja tez wymienialem na taka za 40 zl i tak grzeje ze w zimie w majtkach mozna jezdzic
Paweł Marek pisze:Fabrycznie sa zaklejone czymś w rodzaju gąbki, jak chcesz żeby nawiew był cichy użyj podobnego materiału. Swietnie nadają się podstawki pod mysz są z piankowej gumy.
tez ich uzylem hehehe takze zgadzam sie uzyj cos w podobie materiału - ja nie dosc co je przykleilem to jeszcze po rogach złapałem nitami

Jezeli na tych klapkach widziales te duze dziury to jestem pewny w 99% ze po robocie poczujesz cieplo w aucie.
Jezeli mowisz ze miales je dziurawe to powietrze zamiast byc kierowane klapka na nagrzewnice, mija obieg przez dziury a moze tylko ze 30 % powietrza idzie na nagrzewnice z tad masz lekko cieple powietrze przy wydmuchu

po wymianie nagrzewnicy slabo grzeje

: ndz lip 03, 2011 14:10
autor: miś fazi
a ja dalej będę obstawiał kiepską nagrzewnicę , będziemy widzieć jak kolega coś z tym zrobi i opisze nam powód

po wymianie nagrzewnicy slabo grzeje

: ndz lip 03, 2011 15:41
autor: night_rider
napewno wezme sie za to w przyszlym tygodniu i dam znac co i jak

po wymianie nagrzewnicy slabo grzeje

: pn lip 04, 2011 13:13
autor: michao
miś fazi pisze:a ja dalej będę obstawiał kiepską nagrzewnicę
fakt tani zamiennik moze nie bedzie dawal ciepla jak ori nagrzewnica ale musi dawac cieple powietrze.
Ja bede obstawial na klapki kierujace powietrze bo w zimie to samo przechodzilem a moja nowa nagrzewnica kosztowala 46 zl :)
A grzeje niemilosiernie

po wymianie nagrzewnicy slabo grzeje

: sob lip 16, 2011 21:38
autor: night_rider
oczywiscie nie mialem czasu zeby sie za to zabrac ale zauwazylem ostatnio ze jak wskazowka przechodzi za polowe tzn za diode to zaczyna dmuchac coraz cieplejsze powietrze tzn takie jakie powinno dmuchac moze cos nie tak z termostatem przy ilu stopniach powinien sie otwierac w silniku kr

po wymianie nagrzewnicy slabo grzeje

: pn lip 18, 2011 21:27
autor: mishabest
nagrzewnica jest na małym obiegu więc termostat nie ma tu raczej nic do rzeczy. Raczej skłaniam się ku tym gąbkom lub powietrzu w nagrzewnicy jak to pisał Michao. Nie zawsze ukłąd odpowietrzy się sam, musi być drożny wężyk i króciec odpowietrzający, często też zakłóca odpowietrzanie nagrzewnicy wpięcie reduktora LPG pod przewody nagrzewnicy. Gdzieś jeszcze się spotkałem z czymś takim jak zaworki czy termostaty na przewodach płynu do nagrzewnicy w mk2. Jak siadały to też były jaja, ludzie je poprostu wywalali.

po wymianie nagrzewnicy slabo grzeje

: pn lip 18, 2011 22:38
autor: yogi44
szwagier też tak miał po wymianie nagrzewnicy. zapowietrzona była. jesli masz jakieś zaworki,cudaczki na przewodach grzewczych z płynem chłodniczym idacych od silnika do kabiny ( sa zaraz pod podszybiem z lewej strony komory silnikowej ) to radze je wyrzucić a w ich miejsce wstawic prostą rurke. . A odpowietrzenie u szwagra polegało na kilkukrotnym ściśnięciu tych własnie węży z płynem chłodzącym przy zapalonym silniku.Przy ściskaniu czuć było wedrujące bąble w wężu a zaraz potem w kabinie kierowce uderzył powiew bardzo ciepłego powietrza. :grin: