[mk2] Ceramiczne klocki ATE (nowość 2010) - hamulce

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Ceramiczne klocki ATE (nowość 2010) - hamulce

Postprzez Mac_Abra » Pt lip 01, 2011 00:48

No dobra, szukam i szukam i jakoś nic konkretnego nie mogę znaleźć w necie anie tu na forum.

ATE jakiś czas temu mocno chwaliło się swoją „nowością”, czyli klockami ceramicznymi. Tyle tylko, że konkretniejszych informacji poza artykuałami wyglądającymi na sponsowrowane za bardzo nie mogę się doszukać. Ich główne zalety, jakimi chwali się producent można wyczytać choćby tutaj: motofakty.pl: Ceramiczne klocki hamulcowe ATE (w skrócie: czyste, trwałe ciche, cholernie drogie i przy okazji nawet podobno hamują ;) ).

Jako że kompletując sobie różne części do nowych hebli zaszalałem z tarczami i strzeliłem sobie nacinano-nawiercane... to martwią mnie teraz dwie sprawy - zużycie klocków + związane z tym ich mocne pylenie a jak założę ładne fele to mi się nie uśmiecha ich co chwilę czyścić. Dlatego klocki ceramiczne wydają się być tutaj najlepszym pomysłem i świetnym uzupełnieniem zestawu z tak „bogato rzeźbionymi” tarczami. Niedługo zamierzam zabrać się wreszcie za te hamulce i w końcu je założyć a nie kupiłem jeszcze klocków więc mnie kusi ta ceramika, pomimo odstraszających cen.

Tylko tutaj rodzi się problem - nie ma nigdznie informacji, czy ATE robi klocki dla naszych Golfów (a wygląda na to że chyba olali starsze modele), być może ktoś wie coś na ten temat? Mnie interesuje czy da się coś dopasować z ich ceramiki do Girlingów 54 na tarcze wentylowane 256mm?

A jeśli nie, to co mi polecicie z podobnych produktów? I czy jeszcze jakaś firma oprócz ATE lub EBC ma ceramiczne klocki w ofercie?
Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Online: 6d 9h 49m
Auto: Golf II
Silnik: 1.3 NZ

Ceramiczne klocki ATE (nowość 2010) - hamulce

Postprzez marcin7x5 » Pt lip 01, 2011 09:57

Z teorii klocki ceramiczne sprawdzają się dopiero wtedy kiedy ich temperatura pracy jest odpowiednia. W praktyce oznacza to, że jeżeli nie hamujesz zbyt często i zbyt ostro to możesz miec kłopoty lub wielkie zdziwienie, ze ten zestaw nie hamuje tak jak powinien. Drugi problem tp to, że tarcza hamulcowa szybko ci się przegrzeje lub zużyje.
marcin7x5
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 23, 2011 13:14
Online: 46d 18h 13m
Pomógł: 98
Auto: leon
Silnik: AUS

Re: Ceramiczne klocki ATE (nowość 2010) - hamulce

Postprzez Mac_Abra » Pt lip 01, 2011 18:44

marcin7x5 napisał(a):Z teorii klocki ceramiczne sprawdzają się dopiero wtedy kiedy ich temperatura pracy jest odpowiednia. W praktyce oznacza to, że jeżeli nie hamujesz zbyt często i zbyt ostro to możesz miec kłopoty lub wielkie zdziwienie, ze ten zestaw nie hamuje tak jak powinien. Drugi problem tp to, że tarcza hamulcowa szybko ci się przegrzeje lub zużyje.
Faktycznie, słuszna uwaga. Tylko że pewnie masz na myśli typowo sportowe produkty albo klocki EBC typu Redstuff, które mają opisane (i spraktykowane) że działają najlepiej po rozgrzaniu. Tymaczem w opsie klocków ATE nie spotkałem żadnej wzmianki o sporcie albo specjalnych warunkach stosowania - w zamian są za to przechwałki o znacznie większej żywotności tego materiału. Co do zużycia tarczy o tym producent też nie wspomniał. Ale mnie bardziej martwi szybkie zuzżywanie klocka, bo tarcze mam akurat niczego sobie :)

Więc pozostaje mi liczyć na wypowiedź jakiegoś doświadczoengo użytkownika tego rzadko spotykanego wynalazku :)

Acha, doprecyzowując - ja nie będę na tym latał w KJSach więc oczywiście klocki mają być głównie do zastosowań „cywilnych” i tylko od czasu do czasu będą miały okazję dostać po dupce.
Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Online: 6d 9h 49m
Auto: Golf II
Silnik: 1.3 NZ

Ceramiczne klocki ATE (nowość 2010) - hamulce

Postprzez Paweł Marek » So lip 02, 2011 17:13

Mac_Abra, z ciekawości pogrzebałem po polskim necie i żenada, nikt nic nie wie, nic nie widzę poza powielanym super optymistycznym tekstem od ATE, jeśli nie dostaniesz jakiejkolwiek informacji praktycznej to zakładaj i sam potem napisz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 23d 36m
Pomógł: 2714
Auto: Vento
Silnik: 2E

Ceramiczne klocki ATE (nowość 2010) - hamulce

Postprzez Sebus_500 » N lip 03, 2011 12:16

A ja mam klocki Ferodo z przodu i nie narzekam,wiele razy musiałem hamować z dużej prędkości(180 km/h)i nawet za mocno się nie spaliły :hmm: Przy ostrzejszej jeździe też się dobrze sprawdzają,a tak ogólnie to wiele dobrego słyszałem o tarczach z ATE ale sam jeżdżę na Brembo :helm:
Sebus_500
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N paź 31, 2010 11:41
Online: 6d 15h 17m
Auto: Golf 2 Fire Ice
Silnik: RP

Ceramiczne klocki ATE (nowość 2010) - hamulce

Postprzez Mac_Abra » N lip 03, 2011 12:42

Paweł Marek, no właśnie, mam to samo. W ogóle mocno byłem zdziwiony, jak się okazało, że ATE nie ma u nas żadnego oficjalnego przedstawiciela, bo chętnie bym do nich poprostu przedzwonił gdyż na ich oficjalnej stronie jest ta sama marketingowa papka. Natomiast żeby je założyć to najpierw musiałbym w ogole znaleźć pasujące, a z tego co na razie się doszukałem to na pewno mają w ofercie coś do Golfów IV, może do III też, nie pamiętam. Ale było napisane coś o ciągłym poszerzaniu oferty więc szkoda że nie ma u kogo się zapytać czy i kiedy można będzie kupić coś do dwójeczki... !

Więc sam rozumiesz - gdybym miał choćby tę informację to może przełknąłbym jakoś cenę, kupił w ciemno, potestował i na pewno podzielił wrażeniami.

Sebus_500, dzięki za dobre chęci ale to zbędne rady w temacie ogólnym i mam prośbę żebyśmy jednak trzymali się wątku. A ja nie chciałbym kasować żadnych postów bo to nie jest dla nikogo przyjemne.
Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Online: 6d 9h 49m
Auto: Golf II
Silnik: 1.3 NZ

Ceramiczne klocki ATE (nowość 2010) - hamulce

Postprzez Paweł Marek » N lip 03, 2011 20:35

Mac_Abra, w tym PDF-e masz numer do "Opiekuna Rynku Polskiego" :) http://www.fota.pl/fota_pl/web/pl/home/ ... str_11.pdf

a tu chyba jest coś tylko trzeba w oryginalnym katagu się upwenić u ATE http://www.motoplatforma.com/index.php? ... ontinental

Autor postu otrzymał pochwałę
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 23d 36m
Pomógł: 2714
Auto: Vento
Silnik: 2E

Ceramiczne klocki ATE (nowość 2010) - hamulce

Postprzez Mac_Abra » Śr lip 06, 2011 00:30

Dzięki Pawle, bardzo mi pomogłeś! Dzwoniłem dziś na tę infolinię i powiem, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony - Pan Marek odpowiedział fachowo na wszystkie moje pytania i udzielił wszelkich niezbędnych informacji jak mam szukać odpowiedniego dla mnie modelu klocków. Przy okazji pogadaliśmy sobie całkiem sypatycznie o różnych zagadnieniach z hamulcami związanych. Jeszcze chyba nie miałem do czynienia z tak profesjonalną „infolinią" :shock:

Przy okazji wyjaśniliśmy też kwestię, którą poruszał marcin7x5, czyli temperatury - ATE opracowało swoją nową mieszankę w taki sposób, że w odróżnieniu od typowej ceramiki, klocki działają zarówno przy zimnych jak i gorących tarczach i są przeznaczone jak najbardziej do zastosowań cywilnych.

A teraz finał: niestety, z tego co uało mi się sprawdzić za pomocą katalogu on-line ze strony ATE (warto wiedzieć, że obejmuje on Polskę, nawet język można sobie na rodzimy przestawić - kolejna miła niespodzianka) do moich hamulców nie mają jeszcze w ofercie klocków ceramicznych :( Dla ścisłości - będę montował heble od Paska B3, tarcze wentylowane 256mm, zacisk Girling 54 (wg katalogu wyszło mi, że standardowe klocki ATE do tego modelu noszą oznaczenie 13.0460-2957.2)

Pozostaje mi więc najwyżej cierpliwie czekać z nadzieją, bo oferta jest ciągle rozszerzana lub poszukać jeszcze innych rozwiązań. Zwłaszcza że na zachodnich/amerykańskich stronach widziałem że więcej firm niż u nas produkuje i oferuje podobną ceramikę. Słyszałem nawet, że w USA podobno wypierają one tradycyjne klocki...
Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Online: 6d 9h 49m
Auto: Golf II
Silnik: 1.3 NZ

Ceramiczne klocki ATE (nowość 2010) - hamulce

Postprzez zbyszki » Śr lip 06, 2011 06:06

Kolego Mac_Abra mam w swoim "Gulfie" takie tarcze jak wspomniałeś nacinane i nawiercane od Mikody i do tego twarde klocki ATE. Wyłożyłem na to badziewie prawie tysiaka i hamulcy jak nie było tak nie ma. Jedynie co moge pochwalić to na torze lub jak naprawde się rozgrzeją to zaczynają działać. Tarcze robią się fioletowe i możesz fajka od nich odpalić. Felgi mam standardowe BBSy i musze je chemią traktować co drugi dzień + szczoteczka do zębów tak się syfią a najbardziej w deszczową pogodę. Wątpie czy ceramika coś w tej kwesti pomoże lepiej kupić renówkę :grin:
zbyszki
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 29, 2005 13:12
Lokalizacja: Myszków
Online: 8h 41m
Silnik: ABF

Ceramiczne klocki ATE (nowość 2010) - hamulce

Postprzez mart1677 » Cz lip 07, 2011 13:01

mam komplet ATE power disc (24.0312-0106.1) i klocki ate (13.0463-7032.2) i naprawdę są warte swojej ceny mocno hamują tarcze z początku trochę dymią ale nawet jak dymią to ciągle skutecznie hamują
mart1677
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): N wrz 26, 2010 23:42
Lokalizacja: lubuskie
Online: 1d 2h 14m
Auto: golf 3
Silnik: abu

Ceramiczne klocki ATE (nowość 2010) - hamulce

Postprzez matisim » Cz lut 07, 2013 23:18

odkop:bigok:

jakieś nowe wieści odnośnie tych ceramików?? nie długo mam zamiar robić swap hebli i pewnie kupie tarcze nacinane i klocki ceramiczne jeśli są czegoś warte :)
matisim
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Chodzież/ Margonin
Online: 36d 21h 58m
Pomógł: 29
Auto: MK3 i MK4 w jednym
Silnik: ARL+

Ceramiczne klocki ATE (nowość 2010) - hamulce

Postprzez Mac_Abra » Cz lut 14, 2013 20:14

Hej, niestety nic nie wiem.

Na razie przy swapie hamulców założyłem jakieś kupione na szybko i po najniższej cenie więc raczej szajskie klocuszki i hamują dobrze na nowych, nacinano-nawiercanych tarczach. Pylą oczywiście więc ranty kół muszę cześciej myć ale nie jest jakoś strasznie. Najważniejsze że nie piszczą :D

Natomiast za jakiś czas jak klocki schudną ;) i wpadnie trochę gotówki, będę dalej drążył temat.
Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Online: 6d 9h 49m
Auto: Golf II
Silnik: 1.3 NZ

Ceramiczne klocki ATE (nowość 2010) - hamulce

Postprzez krazorek » So mar 01, 2014 18:59

Hej!
Poszukując info na najpopularniejszym serwisie aukcyjnym dokopałem się do dwóch ofert:
- ceramika ATE: http://allegro.pl/klocki-przod-ceramicz ... 33155.html
- ceramika PREMIUM Master Sport http://allegro.pl/ceramiczne-klocki-ham ... 46537.html
Obejrzyjcie oferty i wypowiedzcie się. Producent spod drugiego linku jest mi nie znany. Sprzedawca pisze dużymi drukowanymi, że pochodzą z Niemiec... Wszystko OK tylko ta cena cholernie podejrzana...
krazorek
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL
Online: 5d 14h 28m
Pomógł: 4
Auto: MK IV Var
Silnik: AXR

Ceramiczne klocki ATE (nowość 2010) - hamulce

Postprzez nitrox89 » So mar 01, 2014 21:23

Master Sport to pospolity chinol, kolega wrzucił je do A4 i tarcze nacinane Mikody moment robił się fioletowe. Teraz ma Polskie Brecki i wg. mnie hebel ma ekstra.
A siedziba firmy nie jest w Niemczech, tylko w Gorlicach ;)
Rust is lighter than carbon fiber Obrazek
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: (KRA)ków okolice
Online: 114d 9h 44m
Pomógł: 29
Auto: mk4 Variant
Silnik: AJM

Następna strona



Powrót do Układ Hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Nasi przyjaciele: Car Audio,