Kontrolka ciśnienia oleju.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grabnięty
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 13:39
Lokalizacja: Kraków

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Grabnięty » czw wrz 16, 2010 08:40

Witam, znalazłem sporo tematów odpowiadających mojej usterce lecz w końcu nie wiem od czego zacząć, zaczynam z tym walczyć i chciałbym prosić o pomoc :)

Mianowicie mój Golf jest świeżo po regeneracji głowicy, przy tej okazji wymieniony olej + filtr - mineralny Lotos 15W40 (na takim latałem wcześniej i było ok)
Problem zaczął się od mrugania kontrolki na zgaszonym silniku, po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycje, po odpaleniu silnika gasła nie zaświecając się podczas jazdy wiedziałem że tak nie powinno być więc udałem się na wymianę czujników, od razu dwóch co pogorszyło sprawę, nie dość że kontrolka mruga na zgaszonym silniku (gaśnie po zapaleniu), lecz miga przy około 2000 obrotów... gdy zejde poniżej 2000 przestaje mrugać...

No i pytanie od czego zacząć walkę? Czy to kwestia czujników? pompy oleju? posiada moc, przyśpiesza normalnie... MK3 1.6 ABU

Będę wdzięczny za pomoc...



Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: pitru » czw wrz 16, 2010 09:22

Zacznij od zmierzenia ciśnienia oleju, może faktycznie jest za niskie?


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

Matt_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 17:01
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Matt_GT » czw wrz 16, 2010 09:44

Może jest gdzieś zwarcie w instalacji bo jak mówisz na zgaszonym silniku też ci mruga. Możliwe ze ten olej jest jakiś lipny i nie ma dobrego smarowania. Ja jak jeździłem na elfie to zapalała się na 1 tys obrotów po wymianie na inny problem zniknął.



Awatar użytkownika
Grabnięty
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 13:39
Lokalizacja: Kraków

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Grabnięty » pt wrz 17, 2010 09:26

W takim razie muszę zmierzyć ciśnienie dla spokoju... co zaobserwowałem, wymieniony czujnik biały czyli wysokiego ciśnienia na biały, (tu się pewnie nic nie zmieniło) a jego punkty zmienne to 1,6 - 2,0 bar, brązowy - niskiego ciśnienia na czarny, gdzie ich punkty zmienne to 0,15-0,45 bar (brązowy), 1,2 - 1,6 bar (czarny). Czy to mogło być powodem mrugania kontrolki cały czas?

(Jest jeszcze czujnik niebieski 0,15-0,35, jeszcze mniej niż przy brązowym)

Wczoraj założyłem z powrotem mój stary brązowy czujnik, i kontrolka w czasie jazdy nie mrugnęła ani raz... niestety nie ustąpiło mruganie przy zgaszonym silniku. Pytanie czy mój czujnik jest walnięty? dlatego nie świeci i nie mruga? lub czy założony czarny może mieć za wysoką wartość, bo różnica między brązowym a czarnym jest spora, tylko nie wiem czy to ma wpływ...


Ogólnie zrobiłem ponad 100 km od remontu głowicy, na czujniku brązowym, więc gdyby nie było smarowania to chyba było by już po silniku?



Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: pitru » pt wrz 17, 2010 16:48

Najpierw
Grabnięty pisze: Problem zaczął się od mrugania kontrolki na zgaszonym silniku, po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycje, po odpaleniu silnika gasła nie zaświecając się podczas jazdy wiedziałem że tak nie powinno być więc udałem się na wymianę czujników, od razu dwóch co pogorszyło sprawę, nie dość że kontrolka mruga na zgaszonym silniku (gaśnie po zapaleniu).
potem
Mati91maniak pisze:Może jest gdzieś zwarcie w instalacji bo jak mówisz na zgaszonym silniku też ci mruga.
:shock: :bajer: :panna: Co jest dziwnego w tym, że jak silnik nie chodzi to kontrolka miga? A niby czemu miała by nie migać, jak nie ma ciśnienia?
Jeżeli wcześniej kontrolka nie migała, to to była usterka, bo czujnik sygnalizował że jest ciśnienie.
Jeżeli podczas jazdy zapala się kontrolka to proponuję, tak jak pisałem już wcześniej zmierzyć ciśnienie oleju, najlepiej po trasie na rozgrzanym na max olejem.


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

Awatar użytkownika
Grabnięty
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 13:39
Lokalizacja: Kraków

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Grabnięty » sob wrz 18, 2010 16:09

:bajer: ...no nie dało mi spokoju czemu zaczęła mrugać na zgaszonym skoro nie mrugała, i nie spotkałem się z kontrolkami oleju które mrugają przed zapaleniem samochodu, zawsze takowe kontrolki świecą światłem ciągłym...

Czyli rozumiem, że miganie jej powoduje brak ciśnienia oleju przed zapaleniem silnika? I nie szkodzi to niczemu? :hmm:

Wracając jeszcze do kwestii samych czujników, mianowicie jak to jest z ich kolorystyką? Biały 1,6 - 2,0 bar i czarny 1,2 - 1,6 bar to czujniki wyższego ciśnienia?
Zaś brązowy 0,15-0,45 bar i niebieski 0,15-0,35 bar, to czujniki niższego ciśnienia?


:pub:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 19, 2010 11:09

Grabnięty, kolor i ciśnienie to nie wszystko, jeden z czujników jest zwierny, drugi rozwierny i tu może być pomyłka, albo kable zamienione do obu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: pitru » pn wrz 20, 2010 11:23

Grabnięty pisze:i nie spotkałem się z kontrolkami oleju które mrugają przed zapaleniem samochodu, zawsze takowe kontrolki świecą światłem ciągłym...
A ja nigdy w żadnym z moich VW nie miałem palących się ciągłym światłem, zawsze migały.
Grabnięty pisze:Czyli rozumiem, że miganie jej powoduje brak ciśnienia oleju przed zapaleniem silnika? I nie szkodzi to niczemu?
To normalna sprawa, nie może być ciśnienia jeżeli pompa olejowa nie pracuje, a kontrolka może jeszcze kilka razy mignąć po uruchomieniu silnika zanim pompa nie zassie oleju.
Co do czujników, to nie kombinuj z kolorami kup takie, jakie były. Jeżeli problem jest nadal to szukaj przyczyny albo w instalacji, słabej pompy olejowej, albo może olej jest do :ass: Ja miałem jaja, gdy zalałem na wymianę Elfa 15W40 turbo diesel. Też kontrolka świrowała podczas dłuższej trasy i gasła dopiero po przegazówce.
Po zmianie na Mobila problem zniknął :grin:


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

Awatar użytkownika
Grabnięty
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 13:39
Lokalizacja: Kraków

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Grabnięty » wt wrz 21, 2010 18:49

Ok dzięki pitru za pomoc :bigok:

U mnie jednak będzie coś grubszego, zaczęło się, mruga i pika w czasie jazdy :( po "przegazowaniu" oczywiście przestaje... :? chyba zacznę od pomiaru ciśnienia, wymiany oleju i filtra , eh!



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Re: Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: passatgl5 » śr lis 10, 2010 23:26

Sorki za mały odkop. Ale potrzebuje pewnej i konkretnej informacji a mianowicie: jak biegnie trasa sygnalu od czujnika cisnienia oleju do zegarów? Czy sygnal idzie przez komputer sterujacy?? Czy zegary w jakis sposob przetwarzaja sygnal? Czy da sie w jakis sposob ominac komputer i uklad zegarow jezeli ma na to oczywiscie wplyw? Ktore piny w kompie od ABU ewentualnie odpowiadaja za ten sygnal?


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Paweł Marek » czw lis 11, 2010 00:36

Połączone są do licznika bez pośrednictwa sterownika silnika. Na forum znajdziesz zarówno rozpiskę wtyku licznika (pinout) jak i obrazek pokazujący dokładny rozkład wtyków z tyłu skrzynki bezpieczników z opisem który kabel od czego gdyby było ci to na coś potrzebne.
Jeszcze odnośnie starszego posta o miganiu kontrolki. Kto nie widział migającej niech sobie odłączy wtyczkę od czujnika niskociśnieniowego i włączy zapłon bez zapalania silnika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: passatgl5 » czw lis 11, 2010 02:10

Wobec tego skoro nie posredniczy w tym ECU to dlaczego po przekreceniu czujnikow do innego silnika (po swapie) kontrolka miga po odpaleniu. Miał miejsce swap w miejsce ABU jest 1,6 TD z MK2 i ma czujniki z wiazkami wkrecone i podpiete od ABU... Diesel ma znaczaco rozniace sie wartosci cisnien i to moze byc przy czyna czy jak?


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Paweł Marek » czw lis 11, 2010 11:28

gdzie jest błąd nie wiem ale czujnik wysokociśnieniowy pod diesla jest na dwa razy niższą ciśnienie niż do benzyny. Nie zajarzyłem z opisu czy masz czujniki od diesla wkręcone do benzyny czy odwrotnie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: passatgl5 » czw lis 11, 2010 12:55

Do diesla mam wkrecone z benzyny ABU. Czy problem by zniknal gdybym zalozyl zegary z 1,9 1Y i czujniki z 1,9 1Y? Czy zegar w jakis sposob przetwarza ten sygnal czy na slepo po prostu sluzy po to zeby tylko podac prad na kontrolke?


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości