MK4 Skrzynia biegów

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

MK4 Skrzynia biegów

Postprzez PAWLINECZEK » So sie 14, 2010 12:40

Witajcie mam MK4 19 SDI mam pytanie odnosnie dzialania mojej skrzyni,podczas gdy silnik jest zimny skrzynia chodzi idealnie ale gdy sie tylko nagrzeje troche pojezdze biegi wchodza bez zazutow ale gdy lewarek przechylam w moja strone do siebie na tzw.luzie nie chce spowrotem odbijac na srodek myslalem ze to cos z olejem i go wymienilem ale to nic nie daje na zimnym odbija bardzo dobrze pozniej juz nie chce.Czy ktos sie spotkal z takim problemem?
PAWLINECZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): N sty 31, 2010 21:16
Lokalizacja: Gdansk
Online: 13m

MK4 Skrzynia biegów

Postprzez chrisol » N sie 15, 2010 10:28

Mam ten sam problem w mk4 1.4. Też wymieniłem olej, smarowałem cięgna. Chyba muszę jeszcze sprawdzić mechanizm lewarka, ewentualnie ilość oleju w skrzyni ...
Jeśli ktoś dysponuje fotką mechanizmu wybieraka od strony podwozia to poproszę.
... do wszystkiego się można przyzwyczaić ...
chrisol
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt gru 29, 2009 15:19
Lokalizacja: Bielsko - B
Online: 0s
Pomógł: 4

Re: MK4 Skrzynia biegów

Postprzez PAWLINECZEK » Pn sie 16, 2010 12:24

Daj znac jak smarowałes ciegna
PAWLINECZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): N sty 31, 2010 21:16
Lokalizacja: Gdansk
Online: 13m

MK4 Skrzynia biegów

Postprzez Wojtman » Pn sie 16, 2010 12:32

a jaki olej wlałeś???
Wojtman
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt lis 20, 2009 21:43
Lokalizacja: Poznań
Online: 5h 1m
Pomógł: 2

MK4 Skrzynia biegów

Postprzez chrisol » Pn sie 16, 2010 13:48

Ja wlałem shell'a syntetycznego 75w90.
Smarowałem bez rozbierania najpierw smarem silikonowym w sprayu a później smarem do łożysk.
... do wszystkiego się można przyzwyczaić ...
chrisol
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt gru 29, 2009 15:19
Lokalizacja: Bielsko - B
Online: 0s
Pomógł: 4

MK4 Skrzynia biegów

Postprzez PAWLINECZEK » Pn sie 23, 2010 15:12

Ja wlalem olej texaco syntetyk 75w90 ale jak dojsc do tych podzespolow ktore mam nasmarowac i gdzie one sie znajduja
PAWLINECZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): N sty 31, 2010 21:16
Lokalizacja: Gdansk
Online: 13m

MK4 Skrzynia biegów

Postprzez dżedal » Pn wrz 06, 2010 23:02

Miałem to samo. VW stal u mechanika 3 razy po czym stwierdził ze wszystko jest OK - przesmarował wszystko ruchome i pomogło. Lewarek troszkę chodzi ciężej jak się nagrzeje, ale wraca na swoje miejsce. Wcześniej to była masakra - jako nowy kierowca można było pomylić biegi :):):) A tak poza tym to "ten typ tak ma"
http://www.dcichonski.eu fotografia motoryzacyjna i nie tylko
dżedal
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lut 26, 2010 18:08
Lokalizacja: KBR
Online: 2d 6h 15m
Auto: MK IV
Silnik: AZD

MK4 Skrzynia biegów

Postprzez samarjo » Pn wrz 13, 2010 20:43

Miałem podobny problem, zmiana oleju na TAF-x, smarowanie cięgien bo także nie wchodziły biegi, pomagało na krótki okres, w końcu zmieniłem ciegna jedno metalowe i dwa z końcówkami plastikowymi, troche lepiej, ale jeszcze troszkę brakuje do ideału, wymienię jeszcze tuleję która pracuje w miejscu łączenia dołu lewarka z poziomym odcinkiem, (nie znam fachowej nazwy). Z tym lewarkiem podobnie jak u mnie szukam przyczyny, Stwierdzenie "ten typ tak ma" jest chyba trafione.
Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno, kiedy umrzesz. — Julian Tuwim
Największą wadą samochodu jest jego poprzedni właściciel
samarjo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt paź 14, 2008 21:59
Lokalizacja: Opa
Online: 43m
Auto: Mk4 1.4
Silnik: AXP

MK4 Skrzynia biegów

Postprzez beer1057 » Wt lis 02, 2010 16:54

Co do tego oleju to już pora na wymiane. Mam pytanie: ile trzeba wlać ??
nie ważne czym jeździsz, ważne jakim jesteś kierowcą...
beer1057
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 30, 2010 20:27
Lokalizacja: Radom
Online: 2h 21m
Auto: vw golf IV
Silnik: 1.4

MK4 Skrzynia biegów

Postprzez samarjo » Cz lis 11, 2010 21:21

Wg książki nie wymienia się oleju w skrzyni, chyba że wycieka lub po naprawie. I tak naprawdę jeśli nie ubywa to niema co wymieniać, sama wymiana nie pomaga
/takie jest moje zdanie/
2,25 l wg książki VWGolf IV i Bora ,Poradnik użytkownika. spokojnie wystarczy jak kupisz 2 l. przyda się lejek z wężykiem.
Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno, kiedy umrzesz. — Julian Tuwim
Największą wadą samochodu jest jego poprzedni właściciel
samarjo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt paź 14, 2008 21:59
Lokalizacja: Opa
Online: 43m
Auto: Mk4 1.4
Silnik: AXP

MK4 Skrzynia biegów

Postprzez Jacek75 » Cz lis 11, 2010 21:44

Jeżeli drążek nie wraca na środek a macie mechanizm z cięgnami (nie z linka) to trzeba go rozebrac i wyjac w calosci z samochodu, wyczyscic i nasmarowac odpowiednim smarem (wymienic uszkodzone ciegna - maja luz).
Z rozpędu uzylem takiego smaru w sprayu bo nie chcialo mi sie rozbierac i bylo jeszcze gorzej (dodatkowo odpadala reka od mocy jakiej trzeba bylo uzyc do lewarka). Po rozebraniu wyczyszczeniu, usunieciu !odrobiny rdzy z jednej ośki! i nasmarowaniu grafitowym jest luks i 2 przestała haczyc.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Online: 1d 14h 29m
Pomógł: 90
Auto: MKV Variant 1.4TSI
Silnik: CAXA




Powrót do Układ Napędowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Nasi przyjaciele: Car Audio,