Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

timonxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 14, 2014 09:31

Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)

Post autor: timonxxx » czw paź 09, 2014 19:46

Witam.

Zakładam nowy temat ponieważ poprzedni został usunięty (czemu się nie dziwię, bo długo mnie tutaj nie było). A więc po długim czasie przy zapalającej się kontrolce ciśnienia oleju (powyżej 2000 obr/min) zrobiłem dłuższą wycieczkę (4250km). Podczas niej coraz częściej, coraz wcześniej i na coraz dłużej zapalała się kontrolka a w czasie powrotu świeciła się już ciągle. Po dobrym przysłuchaniu się dało usłyszeć się panewki. Wymieniłem. Po tym stwierdziłem że musiały być słyszalne już wcześniej przed wyjazdem (od zakupu zrobiłem trochę ponad 15000km). Kontrolka zapalała się już tylko na chwilkę i dużo rzadziej. Pojechałem zmierzyć ciśnienie oleju (niestety przez te ~10 minut samochód ostygł). Po odpaleniu ciśnienie wynosiło wolne~0,5 bara, 2000 obr - 2,0-2,2 bara, 4000 obr - 4,0-4,5 bara. Obstawiłem problem z zegarami i zakupiłem oddzielny wskaźnik ciśnienia oleju (co do jego dokładności to pomiar po odczekaniu tego samego czasu co podczas przykręcania manometru w warsztacie był taki sam). Sprawa natomiast wygląda teraz tak:

Zimny silnik: wolne obroty i jakiekolwiek inne - wskaźnik na max (7 bar)
Letni silnik: wolne obroty - 2,0 bara; 2000 obr - 4,0 bara; 4000 obr - 6,0-7,0 bara
Ciepły silnik: (w tym silnik po odczekaniu ~10 minut): wolne obroty - 1,0 bara; 2000 obr - 2,0 bar; 4000 obr - 4,0 bara
Gorący silnik (włączony wentylator): wolne obroty - ciężko stwierdzić bo brak skali :) ; 2000 obr - 1,5 bara; 3000-6000obr - 1,9-2,0 bara

Po przestudiowaniu wielu tematów osobiście obstawiał bym zawór zwrotny w pompie. Pytanie jak działa taki zawór w tym aucie? Czy jest to zawór typu kuleczka i sprężynka (co mogło by się zaciąć...)? Czy jest to na stałe ustawiony przelot? Kolejna sprawa to czy w takim wypadku pompę wymieni się bez demontażu łańcucha/wału?



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)

Post autor: pironet » czw paź 09, 2014 21:13

ale w czym problem bo nie bardzo kumam?przeciez to logiczne że ciepły olej jest rzadszy wiec spada ciśnienie na pompie a problem pewnie leży w zużytym wale i nietrzymających panewkach wiec pewnie szlif sie kłania


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

timonxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 14, 2014 09:31

Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)

Post autor: timonxxx » czw paź 09, 2014 21:34

to czy same panewki wału (główne) są w stanie tak zaniżyć ciśnienie??? Mnie zastanawia różnica zbyt wysokiego ciśnienia na zimnym w stosunku na ciepłym. Nawet jeśli panewki główne są w stanie tak zaniżyć ciśnienie to pytanie czy mimo wszystko ten silnik może uzyskać na zimnym 7 (lub więcej) barów ciśnienia oleju (zalany liqui moly 15w40 mos2)??? Gdzie nigdzie nie natrafiłem na tak wysoką wartość....

To jaka jest graniczna wartość ciśnienia zaworu przelewowego pompy? (na zimnym też powinna trzymać ciśnienie nie "za wysokie")

[stare panewki były zużyte a nie zajechane] [silnik na ciągle świecącej kontrolce (poniżej 1.6 bar) zrobił przynajmniej 1600km (1230 jednego dnia)]



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)

Post autor: Michał_1977 » pt paź 10, 2014 05:30

timonxxx pisze:poprzedni został usunięty (czemu się nie dziwię, bo długo mnie tutaj nie było)
Ale masz pecha,wczoraj po południu sprzątałem dział :grin:

pironet, koledze chodzi o dużą rozbieżność w ciśnieniu względem temperatury.
zapewne i jestem skłonny przychylić się do jego sugestii
timonxxx pisze:Po przestudiowaniu wielu tematów osobiście obstawiał bym zawór zwrotny w pompie
bo sam miałem przygodę z tym zaworem viewtopic.php?f=35&t=527272" onclick="window.open(this.href);return false; a w głębi tematu,opisałem swój przypadek :bajer:

Autodata mi tutaj podaje,że NZ ma trzymać ciśnienie 2 barów przy 2000rpm. Nie podaje natomiast przy jakiej temperaturze,ale tak na logikę,to raczej prz temperaturze pracy,czyli te 84-90*C :bajer:
timonxxx, wydzieraj pompę i lookaj.Rozkręć,umyj,przyjrzyj się zaworowi,czy czysty,bo może się skubaniec wiesza.
pironet pisze:zużytym wale i nietrzymających panewkach wiec pewnie szlif sie kłania
Heh,to już lepiej to wypieprzyć i drugi słupek wstawić :helm:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)

Post autor: pironet » pt paź 10, 2014 06:31

Zgadzam się kolego całkowicie.Też bym wymienił słupek bo szybciej i taniej.Co do samej uterki też się zgadzam,najpierw sprawdził bym pompę jednak obawiam się ze te różnice moga wynikać z oleju jaki jest zalany a mianowicie 15/40,wiem że moly to dobry olej,jednak minerał jest mocno gesty zanim się rozgrzeje.Obym się mylił.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

ozzy1979

Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)

Post autor: ozzy1979 » pt paź 10, 2014 09:19

1. Ogarniasz temat chaotycznie - sama wymiana panewek to półśrodek. Albo robisz kompleksowy remont silnika, albo to jest lepiarnia.
2.
timonxxx pisze:Mnie zastanawia różnica zbyt wysokiego ciśnienia na zimnym w stosunku na ciepłym. Nawet jeśli panewki główne są w stanie tak zaniżyć ciśnienie to pytanie czy mimo wszystko ten silnik może uzyskać na zimnym 7 (lub więcej) barów ciśnienia oleju (zalany liqui moly 15w40 mos2)??? Gdzie nigdzie nie natrafiłem na tak wysoką wartość....
A mnie kompletnie nie dziwi, ani nie zastanawia. Zalałeś silnik g....m w postaci minerału (i nie ważne, czy to LM czy inna firma), który to na zimno ma konsystencje miodu (więc nawet jakby tych panewek nie było już, to miód i tak stworzy cisnienie) a na goraco lepkość wody (a woda zawsze się wcisnie w najmniejszą szczelinę), więc kompletnie mnie to nie dziwi.



timonxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 14, 2014 09:31

Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)

Post autor: timonxxx » pt paź 10, 2014 10:12

1. Podczas gdy silnik nie kopci ani nie bierze oleju a słychać panewki (nawet na "miodzie") to chyba oczywiste że wymieniam panewki (remont silnika/demontaż wału mi się nie opłaca-mam drugi silnik z małym przebiegiem z trabanta-ten silnik jeździł 25tyś km na "miodzie" i nie zauważyłem żeby miał zbyt niskie ciśnienie oleju)
2. Silnik został zalany mineralnym bo nie spodziewałem się dobrego silnika kupując auto za =500zł :) (interesował mnie bardziej stan blachy niż silnika-nie jestem zwolennikiem spawania karoserii)

Wiedząc już że silnik trochę pojeździ to nie chce na darmo zmieniać silnika (iść na łatwizne). A wracając do tematu to czy pompę wyciągnie się dobierając się do niej tylko do spodu? Zejdzie jakoś to koło z tego krótkiego łańcucha?



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)

Post autor: pironet » pt paź 10, 2014 20:14

takie są skutki lania miodu.możesz sie jescze ratowac zwiększając cisnienie na pompie ale nie wiem ile to pojeżdzi ,koło o ile pamietam powinno zejść


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)

Post autor: Michał_1977 » sob paź 11, 2014 06:08

pironet pisze:możesz sie jescze ratowac zwiększając cisnienie na pompie ale nie wiem ile to pojeżdzi
Jeśli w ogóle jest taka możliwość,ale nie brnął bym w tym kierunku,bo na zimnym silniku będzie podstawiało zawory :bajer:
timonxxx, zmieniałem kiedyś pompę na łańcuchu w 1,6,ale to już dawno było. Z tego co kojarzę,to po odkręceniu jej od bloku,można zdjąć z łańcucha.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

timonxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 14, 2014 09:31

Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)

Post autor: timonxxx » sob paź 11, 2014 08:47

W poniedziałek będę miał druga pompę (uzywke z silnika trabantowego 1.1). Niestety dopiero we wtorek najwcześniej będę mogl sie za to zabrać. Jak wzrośnie ciśnienie na cieplym to zmieniam olej, bo zbyt wysokie na zimnym napewno tez nie jest wskazane. Ale pewnie dzieki temu ze przy aktualnej awarii pompy byl gesciejszy olej to nie zatarem tego silnika w trasie (warszawa-aachen).



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)

Post autor: pironet » sob paź 11, 2014 20:30

moim zdaniem będe sie upierał możesz jedynie zwiększyć ciśnienie na pompie i zmienic oliwe na coś normalniejszego jakis dobry półsyntetyk np.Na jakiś czas wystarczy ale ja to bym podmienił słupek i juz ,przecież to moment,zaledwie jeden sześciopak czasu :pub:


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

timonxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 14, 2014 09:31

Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)

Post autor: timonxxx » śr paź 15, 2014 16:44

Troche temat wymiany pompy sie przedłuży bo jakiś "życzliwy" musiał zajumać mi radio i cbradio w tzw międzyczasie. Wiec nie za bardzo mialem czas ostatnio...

A wiec wyciągałem dzisiaj pompę z drugiego silnika i sprawa wymiany wygląda tak że trzeba niestety zdjąć rozrząd, odkręcić koło pasowe rozrządu, przykrywkę pod nim i dopiero mozna odkręcać pompę. Ale jak by nie patrzeć schodzi z łańcucha potem :)



timonxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 14, 2014 09:31

Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)

Post autor: timonxxx » ndz paź 19, 2014 18:50

Zawór zwrotny wymieniony (razem ze smokiem-bez wymiany całej pompy). Zębatki na pompie nie były zużyte. Suma sumarum dalej to samo...


Jedyna różnica między smokiem z golfa a smokiem z trabanta jest taka:
Obrazek



timonxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 14, 2014 09:31

Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)

Post autor: timonxxx » śr paź 22, 2014 16:30

Ostateczna diagnoza po przedyskutowaniu i obejrzeniu przez wiele osób to wytarty wał, mimo nowych panewek dalej ma luz co daje niskie ciśnienie oleju.

Teraz zostaje dylemat czy przekładać słupek który mam (kupa roboty z wymianą wszystkiego) czy zakupić drugi silnik wraz ze skrzynią 5 biegową (dzisiaj uciekł mi z olx za 400zł, niestety pod wrocławiem). Może ktoś z forum ma coś do zaproponowania?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości