VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań

Post autor: ciarek15 » sob lut 17, 2018 13:57

Witam... Znów chciałbym coś pokombinować w swojej Borce no i następnym krokiem ma być moduł coming/leaving Home. Zanim jednak zabiorę się do pracy chciałbym poznać odpowiedzi na kilka pytań.

Założenia modułu:
- Wyzwalany impulsem po otwarciu/zamknięciu auta;
- Czujnik oświetlenia (fotorezytor) z regulowanym zakresem progu zadzialania układu;
- Histereza zadziałania by uniknąć "wariowania" układu na progu zadzialania;
- Regulacja czasu "wyzwalania" zewnętrznego oświetlenia;
- 3 przekaźniki dla różnych źródeł światła ( Led w lusterkach, halogeny w kratkach, któreś tylne światła);

Czytałem o podobnych układach jakie można kupić, i były one wyzwalane np mignieciem kierunkowskazów... Ja bym chciał by moduł uruchamiał impuls z zamka centralnego.

Temat elektroniki ogarniam na tyle by coś takiego zaprojektować i wykonać, ale potrzebuje do tego poznać odpowiedzi na kilka pytań:
- Jak jest uruchamiany centralny zamek ? Skąd bierze się impuls do ryglowania drzwi? Czy pochodzi z modułu komfortu ? Potrzebuje wiedzieć gdzie musiałbym się podpiąć...
- Czy zamki sterowane są plusem czy masą?

Potrzebowałbym również sygnał z alternatora (+), po to by układ nie uruchamiał się na zapalonym silniku kiedy np celowo z panelu szyb ryglujemy zamki.
- Czy plus z alternatora znajdę gdzieś pod kierownica i plastikami?

Poprzednio miałem założone reflektory wyposażone w soczewki halogenowe. Obecnie mam założone xenony z przejściówkami do wtyczki poprzednich lamp. Chciałbym dokupić teraz kratki w zderzak z halogenami.
- Jakie przewody w wiązce lamp odpowiadają za halogeny ? Bo chciałbym dorobić wtyczkę do nich.

Macie jeszcze jakieś wskazówki co do tego projektu ? Może jakieś dodatkowe ciekawe funkcje ? ;) Jak tylko uzyskał odpowiedzi to biorę się za robotę. Jeśli pierwszy egzemplarz zda egzamin to chętnie wykonam dodatkowe sztuki dla zainteresowanych :)

Z góry dziękuję za pomoc ;)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań

Post autor: Qto » sob lut 17, 2018 18:03

ciarek15 pisze:- Jak jest uruchamiany centralny zamek ? Skąd bierze się impuls do ryglowania drzwi? Czy pochodzi z modułu komfortu ? Potrzebuje wiedzieć gdzie musiałbym się podpiąć...
jedyne miejsce gdzie znajdziesz analogowy sygnał otwarcia/zamknięcia, to wiązka pomiędzy silniczkiem szyby a zamkiem. W innych miejscach jest to sygnał CAN.
ciarek15 pisze:- Czy zamki sterowane są plusem czy masą?
masą
ciarek15 pisze:- Czy plus z alternatora znajdę gdzieś pod kierownica i plastikami?
kabelek tamtędy idzie - od otworu w grodzi nad pedałem sprzęgła idzie w górę i dalej wzdłuż wspornika deski w plastikowych korytkach aż do licznika...ale nie wiem czy chciałbyś go szukać w wiązce. Najłatwiej przy liczniku - pin 12 niebieskiej wtyczki. PS W pierwszych mk4, które zjechały z taśmy sygnał ten można też znaleźć przy stacyjce. Nie wiem czy Twoje auto się zalicza - sprawdź...będzie łatwiej niż przy liczniku.
ciarek15 pisze:- Jakie przewody w wiązce lamp odpowiadają za halogeny ?
pin 2, kabelek szaro/żółty



Awatar użytkownika
hayperekpo
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2719
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
Lokalizacja: Kraków/GOP

VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań

Post autor: hayperekpo » wt lut 20, 2018 13:14

ciarek15, o wiele wiele łatwiej jest ogarnąć takie urządzenie sterowanie via CAN komfortu :-) Mam taki moduł własnej roboty, jeździ ze mną już prawie 8 lat. I kilkanaście sztuk u znajomych :grin:
ciarek15 pisze:Potrzebowałbym również sygnał z alternatora (+), po to by układ nie uruchamiał się na zapalonym silniku kiedy np celowo z panelu szyb ryglujemy zamki.
- Czy plus z alternatora znajdę gdzieś pod kierownica i plastikami?
Lepszym rozwiązaniem jest monitorowanie napięcia. Poziom >12.5V oznacza, że mamy poprawne ładowanie. Nie musisz wtedy szukać kabli z alternatora.


Obrazek
Zanim zapytasz na PW, skorzystaj z forumowej szukajki, FAQ i wujaszka Google

ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań

Post autor: ciarek15 » wt lut 20, 2018 15:51

hayperekpo A podzieliłbyś się schematem ? ;) W jaki sposób wykorzystujesz do tego CAN? Myślałem że w grę wchodzi tylko analogowe sterowanie.



Awatar użytkownika
hayperekpo
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2719
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
Lokalizacja: Kraków/GOP

VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań

Post autor: hayperekpo » wt lut 20, 2018 22:22

ciarek15 pisze:A podzieliłbyś się schematem ?
Chętnie, ale niewiele to da :bajer: Sercem układu jest procesor.
ciarek15 pisze:W jaki sposób wykorzystujesz do tego CAN?
Dekoduję całą komunikację idącą przez CAN komfortu + sterowanie przekaźnikami, jasnością halogenów, itp.
ciarek15 pisze:Myślałem że w grę wchodzi tylko analogowe sterowanie.
Można i tak. 99% allegrowych C/L home działa na tej właśnie zasadzie.


Obrazek
Zanim zapytasz na PW, skorzystaj z forumowej szukajki, FAQ i wujaszka Google

ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań

Post autor: ciarek15 » czw lut 22, 2018 23:44

Zdecyduje się jednak samemu wykonać moduł... Będzie większa satysfakcja :)

Sygnał analogowy idący do zamka który mogę wykorzystać do modułu, mogę wziąść z pinów 1 i 2... zgadza się ?

Z tego co się zorientowałem na tych pinach w zależności od funkcji (zamknięcie/otwarcie) zmienia się polaryzacja:

Otwarcie:
Pin 1 (+)
Pin 2 (-)
Zamknięcie:
Pin 1 (-)
Pin 2 (+)

Zna ktoś może kolory tych pinów ? Wolałbym uniknąć zdejmowania metalowej osłony pod tapicerka drzwi.

Kolejna sprawa dotyczy samych świateł i odbiega delikatnie od tematu... Czy interesował się ktoś spadkami napięć na lampach? Podobno przy zastosowaniu przekaźników można uzyskać 2-3V na lampach więcej co daje jakąś tam liczbę luksów więcej.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań

Post autor: Qto » pt lut 23, 2018 11:15

Piny 1 i 2 to zasilanie silniczka...a sygnały zamknięcia i otwarcia to piny 4 i 6 - która parę pinow potrzebujesz?
Przekaźniki świateł miałem przy zwykłych lampach i żarówki świeciły zauważalnie mocniej chociaż napięć nie mierzylem...ale też szybciej się przepalaly. Miałem też przekaźnik automatycznych świateł z mk4 USA...i zasilanie tego przekaźnika puściłem przez kabel oporowy (podpatrzone w Fordzie - tak zasilane są światła do jazdy dziennej oparte na żarówkach świateł mijania)...wtedy za dnia żarówki nie świeciły pełnym światłem co przedluzalo zdecydowanie ić żywotność.



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań

Post autor: ciarek15 » pt lut 23, 2018 18:09

Potrzebuje chociaż krótki impuls, najlepiej bez zmiany polaryzacji. Czy na pinach 4 i 6 po zamknięciu i otwarciu występuje ta sama polaryzacja ? Czy tak jak w przypadku pinów 1 i 2 zmienia się w zależności od funkcji ?



Awatar użytkownika
hayperekpo
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2719
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
Lokalizacja: Kraków/GOP

Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań

Post autor: hayperekpo » sob lut 24, 2018 23:29

ciarek15 pisze:
pt lut 23, 2018 18:09
Potrzebuje chociaż krótki impuls, najlepiej bez zmiany polaryzacji. Czy na pinach 4 i 6 po zamknięciu i otwarciu występuje ta sama polaryzacja ? Czy tak jak w przypadku pinów 1 i 2 zmienia się w zależności od funkcji ?
Weź sygnał z silniczka na dwa przeciwnie spolaryzowane transoptory. W ten sposób będziesz dostawał impuls o jednej polaryzacji bez względu na kierunek pracy silniczka.


Obrazek
Zanim zapytasz na PW, skorzystaj z forumowej szukajki, FAQ i wujaszka Google

ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań

Post autor: ciarek15 » ndz lut 25, 2018 08:47

I to jest bardzo dobry pomysł... dzięki ;) W miarę postępów będę wklejać fotki ... i zadawać kolejne pytania :)



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań

Post autor: michaf1994 » ndz lut 25, 2018 13:03

Poczytaj: viewtopic.php?f=14&t=434996

PS: Uruchamianie z centralnego nie jest do końca dobrym pomysłem wg mnie - chodzi o akumulator zimą. Ja podłączyłem pod manetkę świateł drogowych. Ale jak już usilnie chcesz po centralnym, to dołóż przekaźnik NO/NC i w ten sposób zrobisz.



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań

Post autor: ciarek15 » ndz lut 25, 2018 14:46

Znam ten temat bardzo dobrze, i nawet mam kupiona podstawkę pod przekaźnik. Stwierdziłem jednak że chciałbym również by światła zapalały sie w drodze do samochodu... A nie tylko opuszczając go... czego temat który zaproponowałeś nie może zapewnić.
Dlatego połączenie z centralnym zamkiem będzie najlepszym rozwiązaniem. Układ (tak jak "hayperekpo" zaproponował) będzie monitorować napięcie akumulatora by moduł działał tylko przy zgaszonym silniku. Ale po tym co mówiłeś odnośnie oszczędzania akumulatora zimą... można również dołożyć opcję by układ nie załączał się poniżej ustalonej wartości napięcia akumulatora co miało by go chronić przed nadmiernym rozładowaniem ;)
Co do separacji modułu od centralnego zamka wolę użyć zaproponowanych dwóch transoptorów niż przekaźnika. Pozwoli to na późniejszą konfigurację do własnych potrzeb. Np. będzie można wybrać czy moduł ma się uruchamiać przy otwieraniu samochodu czy zamknięciu samochodu albo w obydwu przypadkach ;)



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: VW Bora - montaż modułu coming/leaving Home - kilka pytań

Post autor: michaf1994 » ndz lut 25, 2018 17:30

To lepiej zrobić już tak, że przy otwieraniu za każdym razem, a przy zamykaniu ręcznie wyzwalać - bez sensu pod marketem wieczorem, gdzie jest w miarę widno żeby się załączały, a to z minimalnym napięciem to bardzo dobry pomysł.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości