Szyba kierowcy i wariujacy centralny

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

przemek5932
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 03, 2017 07:26

Szyba kierowcy i wariujacy centralny

Post autor: przemek5932 » pn lip 03, 2017 07:38

Witam. Od pewnego czasu w golfie mojego taty mam problem z nie otwierając się szuba od kierowcy i wariujacy zamkiem. Już wyjaśniam o co chodzi z wariujacym zamkiem.

Zamek sam się zamyka przy odpalaniu silnika podczas jazdy i przy postoju. Czasami zamek przy otwieraniu zaczyna się zamyka i otwierać sam kilka razy pod rząd. Myślałem że to wina przełącznika jakieś zwarcie czy coś więc go wymieniłem ale szyba ani zamek nie działają nadal poprawnie. Jestem pewny że winna leży w lewych drzwiach ponieważ przy otwieraniu prawej szyby od strony kierowcy nie opuszcza się ona tak jak powinna czasami przyczyną się i gdy chce ją opuścić ona zaczyna się zamykać natomiast jeśli zamykam i otwieram ja z prawej strony od pasażera wszystko jest ok. Próbowałem sprawdzić błędy na VAGU ale nie mogę połączyć się z centralnym zamkiem. Więc muszą szukać w ciemno stawiam na zamek w drzwiach od kierowcy ale nie wiem jak się do niego dostać gdy szyba się nie opuszcza. I tu mam pytanie czy gdy odkrece szybę od prowadnicy znaczy chodzi mi te dwie śrubki które ja trzymają to cała ta blacha wyjdzie bez opuszczania szyby czy może jednak nie i będę musiał poświęcić szybę lub prowadnice?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Szyba kierowcy i wariujacy centralny

Post autor: Qto » pn lip 03, 2017 07:44

przemek5932 pisze:nie mogę połączyć się z centralnym zamkiem
Musisz łączyć się z modułem komfortu - 46.
W zamku są zimne luty dlatego swiruje...
Szybę po odkręceniu wyciągasz lub podciągasz do góry i przyklejasz taśmą do drzwi.



przemek5932
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 03, 2017 07:26

Szyba kierowcy i wariujacy centralny

Post autor: przemek5932 » pn lip 03, 2017 07:49

Qto szyba jest domknięta i nie mam możliwości ejj opuszczenia. Czy związku z tym nadal będę mógł ją podnieść do góry? I czy niedziałająca szyba też jest wynikiem zepsutego zamka. Dodam że miałem domykanie szyb przy przekręceniu kluczyka.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Szyba kierowcy i wariujacy centralny

Post autor: Qto » pn lip 03, 2017 08:49

Jak szyba jest zamknieta to jej nie podniesiesz...bo i gdzie. No i nie podniesiesz jej jesli nie odkrecisz od podnosnika. Odkrec silniczek i szybę opuścisz ręcznie...szyba nie ma związku z zamkiem.



przemek5932
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 03, 2017 07:26

Szyba kierowcy i wariujacy centralny

Post autor: przemek5932 » pn lip 03, 2017 08:53

Czy silniczek powinien wyjść lekko po odkręceniu trzech śrubek czy trzyma może go coś jeszcze z drugiej strony?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Szyba kierowcy i wariujacy centralny

Post autor: Qto » pn lip 03, 2017 08:54

Trzy śrubki i silniczek schodzi



przemek5932
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 03, 2017 07:26

Szyba kierowcy i wariujacy centralny

Post autor: przemek5932 » pn lip 03, 2017 09:04

No to super. Dziękuję za pomoc. Gdy tylko poprawi się pogoda zabieram się do pracy. Proszę o nie zamykanie posta ponieważ być może w trakcie prac będę miał jeszcze jakieś pytania.



przemek5932
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 03, 2017 07:26

Szyba kierowcy i wariujacy centralny

Post autor: przemek5932 » wt sie 15, 2017 21:08

Witam. Nareszcie zabrałem się za naprawę rozebrałem. Drzwi i czkema na części. Mam pytanie dotyczące tej nieszczęsnej szyby. Dwa tygodnie temu zaczęła ona działać. Co się stało nie wiem i zamek też elegancko działa. Przejechałem się 500 metrów i przestało znowu to samo. Ale do rzeczy czy może to być wina modułu komfortu czy w ogóle go mam dodam, że posiadam jedynie dwie przednie elektryczne szyby, klimatyzację manualną i centralny. A pytanie brzmi czy każdy golf iv miał moduł komfortu? Dodam, że mam domykanie szyb z kluczyka.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Szyba kierowcy i wariujacy centralny

Post autor: Qto » wt sie 15, 2017 21:36

przemek5932 pisze:posiadam jedynie dwie przednie elektryczne szyby
w Golfie fabrycznie zawsze były szyby elektryczne plus lusterka w prądzie...a jak auto czterodrzwiowe to albo wszystkie szyby w prądzie albo wszystkie w korbkach - jak jest inaczej to jest coś kombinowane...czyli usterkę też będzie się niestandardowo ustalać



przemek5932
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 03, 2017 07:26

Szyba kierowcy i wariujacy centralny

Post autor: przemek5932 » śr sie 16, 2017 12:51

Qto. Już tłumaczę ja cię wprowadziłem w błąd tak naprawdę naprawiam Leona a nie golfa. Napisałem, że golfa ponieważ często spotykałem się z brakiem odpowiedzi lub negatywnymi postami typu idź na forum Leona itp
Jako że Leon i Golf to praktycznie jednakowe samochody tylko w kilku miejscach się różnią postanowiłem napisać na waszym forum ponieważ jest ono najaktywniejsze. Forum Leona jest martwe i nikt nie był w stanie mi pomóc. Jedynie może domysłu zebrane z forów golfa /skody i passata pozwoliły mi gdybać że może to może to. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Jeśli jesteś nadal chętny mi pomóc a orientujesz się jak to było montowane w lenie chodzi o te moduły. Proszę o odpowiedź. Dodam, że wszystkie twoje porady były trafne i bardzo dziękuję ci za pomoc. Pozdrawiam



przemek5932
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 03, 2017 07:26

Re: Szyba kierowcy i wariujacy centralny

Post autor: przemek5932 » pn sie 21, 2017 15:52

Witam. Naprawiłem samochód! Jak się okazało przyczyną nie był ani zamek w drzwiach kierowcy ani moduł komfortu, problem leżał w module silniczka szyby kierowcy. Wystarczyło go wymienić i to rozwiązało problem. Ale żeby nie było łatwo okazało się że moduł z silniczkiem który był zamontowany w moim aucie był bardzo trudno dostępny. Znalazłem tylko jedyna sztukę i gdybyście mieli taki sam problem możecie sami sprostać naprawić moduł kupując nowy przekaźnik komfortu który prawdopodobnie jest sprawcą całego zamieszania kosztuje on 17-20 zł. Dużo na jego temat możecie poczytać na strój miłośników BMW gdzie sprawia on wolę problemów z centralnym zamkiem i szybami. W załączniku przesyłam zdjęcia co i jak wygląda o gdzie się znajduje.

Zauważyłem też że jeśli odepniemy kostkę od modułu komfortu która odpowiada za sterowanie szybami wtedy centralny - dziala on tylko na przednie drzwi. Ale działa poprawnie. Natomiast po podłączeniu jej spowrotem zamek zaczyna wariować.



Uwaga
przekaźnik może różnić się i należy sprawidzic jaki jest zamontowany w twoim module

Zdjęcia
https://goo.gl/photos/LierYPoUDpwiwmtPA" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości