Przekładanie wiązek modułów komfortu

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » wt sie 30, 2016 19:55

Witam!

Wiem, że na forum jest obfity temat związany z instalacją elektrycznych szyb i lusterek w aucie. Przeczytałem całość, postarałem się zrozumieć, ale niestety kable dla mnie dalej pozostały niewiadomą. Przede wszystkim rozchodzi się tutaj o moduł komfortu. Obecnie mam jednostkę sterującą centralnym zamkiem o numerze 1C0 962 258 N (trzy wtyczki). Zakupione już niemalże wszystko do montażu z wyjątkiem przełączników, ale najważniejsze to moduł 1J0 959 799 AH. Niby porównałem beżową (pomarańczową?) wtyczkę z 1C0 do tego z 1J0. Niby ilość, kolor* i umiejscowienie kabli się zgadza, zatem czy wystarczy przepiąć wtyczkę, skoro tak to wygląda? Czy jeśli w dwóch pozostałych wtyczkach 1C0 znajdę kolorystycznie pasujące kable do skompletowania drugiej wtyczki od 1J0, to wystarczy je przełożyć? No i co z nadmiarowymi, bo pewnie takie też będą? :kac:

Druga sprawa, na którą odpowiedzi nie znalazłem nigdzie... Z rozbitego golfa Varianta mam komplet blach, silniczków, wiązek i innych takich do drzwi. Patrząc po wiązkach wiem, że niektóre wtyczki idą do głośników, inne do przycisków, ale są też te, które mam wpiąć do auta i one będą przechodzić przez te gumowe osłony przy zawiasach. Kwestia taka, czy są tam fabrycznie miejsca do wpięcia (coś a'la puste miejsca w puszce bezpieczników)? Jak wygląda kwestia wpięcia wiązki tylnych drzwi, bo nie mam pojęcia, gdzie to może wchodzić :D Czy będę potrzebował do tego rozbebeszać podłogę**?

Pozdrawiam!

*czy kolor kabla zawsze odpowiada konkretnemu połączeniu, niezależnie od wersji wyposażenia?

**mam poduszki powietrzne w siedzeniach, więc przed całą operację pewnie będę musiał zajrzeć do akumulatora, odłączyć plus (czerwony), potem minus (czarny), a potem jechać z rozbiórką... Ale kwestia tego, czy mi się rozkoduje radio, jak potem godzinę ustawić, bla bla bla? Radio i tak mi coś teraz nie działa, więc ważniejsza kwestia - CD dalej będzie odtwarzać? :D No i czy takie odłączenie akumulatora nie sprawi, że automat zapomni do czego został stworzony?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Qto » wt sie 30, 2016 20:37

Garrison pisze:Wiem, że na forum jest obfity temat związany z instalacją elektrycznych szyb i lusterek w aucie. Przeczytałem całość
...dlaczego tam nie piszesz?

Wtyczka brązowa zostaje, nic nie musisz robić.

Z pozostałych, które masz podaj kolory kabli i numerację pinów...to podamy co z czym spiąć. Sporo kabli zostanie bo teraz centralny zamek jest sterowany z tego modułu...a po zmianie będize sterowany z silniczków szyb z których to będą wychodziły kable...a do samych silniczków od nowego komfortu będą tylko dwa kable CAN.
Garrison pisze:Z rozbitego golfa Varianta mam komplet blach, silniczków, wiązek i innych takich do drzwi. Patrząc po wiązkach wiem, że niektóre wtyczki idą do głośników, inne do przycisków, ale są też te, które mam wpiąć do auta i one będą przechodzić przez te gumowe osłony przy zawiasach. Kwestia taka, czy są tam fabrycznie miejsca do wpięcia (coś a'la puste miejsca w puszce bezpieczników)?
obecnie masz tam wtyczki (od przednich drzwi są na początku progów, pod plastikami...a od tylnych na słupku, widoczne po zdjęciu gumowej przelotki między drzwiami a autem)...także gdzie wpiąć jest, ale instalację trzeba dorobić wg opisu z tematu w FAQ.
Garrison pisze:Czy będę potrzebował do tego rozbebeszać podłogę**?
nakładki progów trzeba zdjąć...a aku odłączyć nie ze względu na poduszki a na to że będziesz grzebał w kablach pod napięciem. Oczywiście można to zrobić bez odłączania aku...ale bezpieczniej i pewniej odłączyć zasilanie.
Radio nie piszesz jakie masz...fabryczne będzie wołało o kod. Ustawienia (np stacje radiowe) trzeba będzie wprowadzić od nowa.
Garrison pisze:*czy kolor kabla zawsze odpowiada konkretnemu połączeniu, niezależnie od wersji wyposażenia?
kolory kabli w aucie się powtarzają pomimo zupełnie innego znaczenia. Dotyczące tego samego urządzenia np oświetlenia w podsufitce kolory będą te same ale ich przebieg zupełnie inny w aucie z elektryką szyb lub centralnym zamkiem a zupełnie "gołym" samochodzie.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » wt sie 30, 2016 22:33

Qto pisze:
Garrison pisze:Wiem, że na forum jest obfity temat związany z instalacją elektrycznych szyb i lusterek w aucie. Przeczytałem całość
...dlaczego tam nie piszesz?
No właśnie chciałbym sensownie na to odpowiedzieć i nie drażnić kogokolwiek, ale niestety pisząc tam nie otrzymałem odpowiedzi. Tutaj, zdaje mi się, że ludzie częściej zaglądają, bo o co nie zapytałem, to niemalże natychmiastowo pojawiła się odpowiedź :bigok: Jeszcze muszę poznać dokładnie forum i zwyczaje, żeby nie być użyszkodnikiem, także przepraszam za wszelkie odpały.
Z pozostałych, które masz podaj kolory kabli i numerację pinów...to podamy co z czym spiąć. [...] a do samych silniczków od nowego komfortu będą tylko dwa kable CAN.
Teraz się zdziwiłem... W temacie grega było rozdzielenie 1J0 jako bez CAN, a 1C0 z CAN. Ja mam skompletowane wszystkie elementy na te bez CAN, a tu zonk. Nie mniej jednak przypuszczam, że te kable, to te opisane jako:
  • Greg pisze:6. pomarańczowo/brązowy - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 7
    9. pomarańczowo/zielony - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 6
Co do drugiej wtyczki i jakie obecnie kable posiadam... Może być problem z opisaniem, bo nie mam dobrego zdjęcia, z którym bym mógł porównać jak to wygląda. Nie mniej jednak będę posiłkował się Twoim postem z 11 marca 2013 roku, coby nie było, że google i "szukaj" boli ;) Ogółem porównując go do mojego, to jedna wtyczka nam odchodzi - mamy komplet według tego co powiedziałeś. Pozostałe dwie poniżej.
  • Qto pisze:POST DOTYCZY MODUŁU 1C0 962 258D

    Obrazek
    #zdjęcie użytkownika krissMK4

    Starałem się opisać wszystkie piny. Niektóre kabelki zależą od wyposażenia, inne od rodzaju nadwozia...także nie wszystkie kabelki spotkamy w każdym aucie. W zależności od rocznika mogą także różnić się kolory kabli czy wtyczki pod drodze.

    T5d - brązowa wtyczka na lewym słupku C
    T6a - wtyczka zamka drzwi za kierowcą
    T6b - wtyczka zamka drzwi za pasażerem
    T8 - wtyczka zamka drzwi kierowcy
    T8b - wtyczka zamka drzwi pasażera
    T10i - czarna wtyczka na lewym słupku A
    T10k - czarna wtyczka na prawym słupku A
    T10l - czarna wtyczka na lewym słupku B
    T10m - czarna wtyczka na prawym słupku B
    T10n - brązowa wtyczka na lewym słupku A
    T10p - brązowa wtyczka na prawym słupku A
    T23 - zielona wtyczka sterownika centralnego zamka
    T24 - szara wtyczka sterownika centralnego zamka
    T32 - niebieska wtyczka licznika
    T75 - wtyczka sterownika airbag

    T23 zielona
    1 – niebiesko/czerwony -> T10m/9 -> niebieski -> zamek drzwi za pasażerem T6b/2
    2 – niebieski -> T5d/4 -> niebieski -> zamek bagażnika
    3 – niebiesko/liliowy -> T10p/9 -> niebiesko/żółty -> zamek drzwi pasażera T8b/2
    4 – żółto/czarny -> szyberdach
    5 – wolny
    6 – niebiesko/żółty -> T10n/9 -> zamek drzwi kierowcy T8/2
    7 – wolny
    8 – czerwono/brązowy -> szyberdach
    9 – wolny
    10 – żółto/czerwony -> licznik T32/30; bezpiecznik 37 – Styk S
    11 – biało/liliowy -> T10n/1 -> dioda w drzwiach, pin 2
    12 – wolny
    13 – liliowo/żółty -> T10n/3 -> zamek drzwi kierowcy T8/1
    14 – liliowy -> T10p/3 -> liliowo/żółty -> zamek drzwi pasażera T8b/1
    15 – niebiesko/czarny -> T10l/9 -> niebieski -> zamek drzwi za kierowcą T6a/2
    16 – liliowo/czarny -> T10l/3 -> liliowy -> zamek drzwi za kierowcą T6a/1
    17 – liliowo/czerwony -> T10m/3 -> liliowy -> zamek drzwi za pasażerem T6b/1
    18 – zielony -> T5d/2 -> zielony -> zamek bagażnika
    19 – niebiesko/szary -> oświetlenie wnętrza masa
    20 – czerwono/niebieski -> oświetlenie wnętrza +
    21 – niebiesko/biały -> licznik T32/3 - sygnał z prędkościomierza
    22 – brązowy -> masa
    23 – czerwono/żółty -> bezpiecznik 38

    T24 szara
    1 – liliowo/zielony -> T10p/7 -> żółto/zielony -> zamek drzwi pasażera T8b/6
    2 – brązowo/zielony -> T5d/5 -> zielono/brązowy -> zamek bagażnika
    3 – brązowo/czarny -> krańcówka zamka bagażnika pin 1
    -> brązowo/niebieski -> licznik T32/16, kontrolka otwarcia bagażnika
    4 – brązowo/biały -> T10l7 -> brązowo/biały -> zamek drzwi za kierowcą T6a/6
    -> T10m/7 -> brązowo/biały -> zamek drzwi za kierowcą T6b/6
    5 – brązowo/liliowy -> T10k/7 -> zamek drzwi pasażera T8b/8, lampka w drzwiach pasażera
    6 – żółto/zielony -> T10n/7 -> zamek drzwi kierowcy T8/6
    7 – brązowo/żółty -> T10i/6 -> brązowo/biały -> zamek drzwi kierowcy T8/8
    -> brązowo/żółty -> lampka w drzwiach kierowcy
    -> licznik T32/21
    8 – żółto/niebieski -> T10n/5 -> zamek drzwi kierowcy T8/4
    9 – liliowo/niebieski -. T10p/5 -> żółto/niebieski -> zamek drzwi pasażera T8b/4
    10 – (BORA) brązowo/czarny -> krańcówka zamka bagażnika pin 1
    -> brązowo/niebieski -> licznik T32/16
    11 - wolny
    12 – szaro/żółty -> T10n/2 -> zamek drzwi kierowcy T8/3
    13 – szaro/liliowy -> T10p/2 -> szaro/żółty -> zamek drzwi pasażera Tb8/3
    14 – szaro/czarny -> T10l/2 -> szary -> zamek drzwi za kierowcą T6a/4
    15 – zielono/żółty -> T10n/6 -> zamek drzwi kierowcy T8/5
    16 – szaro/czerwony -> T10m/2 -> zielony -> zamek drzwi za pasażerem T6b/4
    17 – zielono/czerwony -> T10m/6 ->zielony -> zamek drzwi za pasażerem T6b/3
    18 – zielono/liliowy -> T10p/6 -> zielono/żółty -> zamek drzwi pasażera T8b/5
    19 – zielono/czarny -> T10l/6 -> zielony -> zamek drzwi za kierowcą T6a/3
    20 – czarno/liliowy -> bezpiecznik 6
    21 – liliowo/biały -> sterownik airbag; T75//72
    22 – zielono/brązowy -> zamek bagażnika (tylko Bora i Variant)
    23 – szaro/biały -> linia K
    24 – wolny
Radio nie piszesz jakie masz...fabryczne będzie wołało o kod. Ustawienia (np stacje radiowe) trzeba będzie wprowadzić od nowa.
Mea culpa... Mam fabryczne radio Gamma. Co do kodu to poszukam. Jak nie znajdę to poszukam miejsca gdzie rozkodują :D Póki co CD odtwarza, stacji nie wykrywa (albo inaczej: częstotliwości są, ale tylko szumi), ale tym też się będę martwił kiedy indziej. Pewnie problem leży przy antence, czy coś.
Obrazek
kolory kabli w aucie się powtarzają pomimo zupełnie innego znaczenia. Dotyczące tego samego urządzenia np oświetlenia w podsufitce kolory będą te same ale ich przebieg zupełnie inny w aucie z elektryką szyb lub centralnym zamkiem a zupełnie "gołym" samochodzie.
Cóż... Bo nie mogło być zbyt kolorowo :D



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Qto » wt sie 30, 2016 23:13

Garrison pisze:Teraz się zdziwiłem... W temacie grega było rozdzielenie 1J0 jako bez CAN, a 1C0 z CAN. Ja mam skompletowane wszystkie elementy na te bez CAN, a tu zonk. Nie mniej jednak przypuszczam, że te kable, to te opisane jako:

Greg napisał(a):
6. pomarańczowo/brązowy - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 7
9. pomarańczowo/zielony - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 6
tak, o te kable chodzi. Moduł 1J nie wymienia się informacjami z innymi sterownikami po CAN, 1C tak...ale sam w sobie wykorzystuje CAN do komunikacji z modułami przy silniczkach szyb.
Garrison pisze:Co do drugiej wtyczki i jakie obecnie kable posiadam... Może być problem z opisaniem, bo nie mam dobrego zdjęcia, z którym bym mógł porównać jak to wygląda. Nie mniej jednak będę posiłkował się Twoim postem z 11 marca 2013 roku, coby nie było, że google i "szukaj" boli Ogółem porównując go do mojego, to jedna wtyczka nam odchodzi - mamy komplet według tego co powiedziałeś. Pozostałe dwie poniżej.
czyli jakiś dobry człowiek już opis wrzucił :jezor: Porównujesz to do tego co napisał greg...i już wiesz co z czym łączysz, co zostaje...a co musisz dorobić :bigok: W razie wątpliwości pytaj.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » śr sie 31, 2016 00:35

Qto pisze:
Garrison pisze:Teraz się zdziwiłem... W temacie grega było rozdzielenie 1J0 jako bez CAN, a 1C0 z CAN. Ja mam skompletowane wszystkie elementy na te bez CAN, a tu zonk. Nie mniej jednak przypuszczam, że te kable, to te opisane jako:

Greg napisał(a):
6. pomarańczowo/brązowy - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 7
9. pomarańczowo/zielony - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 6
tak, o te kable chodzi. Moduł 1J nie wymienia się informacjami z innymi sterownikami po CAN, 1C tak...ale sam w sobie wykorzystuje CAN do komunikacji z modułami przy silniczkach szyb.
Garrison pisze:Co do drugiej wtyczki i jakie obecnie kable posiadam... Może być problem z opisaniem, bo nie mam dobrego zdjęcia, z którym bym mógł porównać jak to wygląda. Nie mniej jednak będę posiłkował się Twoim postem z 11 marca 2013 roku, coby nie było, że google i "szukaj" boli Ogółem porównując go do mojego, to jedna wtyczka nam odchodzi - mamy komplet według tego co powiedziałeś. Pozostałe dwie poniżej.
czyli jakiś dobry człowiek już opis wrzucił :jezor: Porównujesz to do tego co napisał greg...i już wiesz co z czym łączysz, co zostaje...a co musisz dorobić :bigok: W razie wątpliwości pytaj.

O! Pojawiły się emotikony. Czyli zaplusowałem :bigok:

Co do samego porównania... Proszę tylko potwierdzić, czy jestem na dobrej drodze. Na pierwszy ogień mamy:

1J0 ... AH - mowa o PIN3 w niebieskiej wtyczce.
3. żółto/czerwony wtyczka niebieska zegarów - pin 30 lub do bezpiecznika 37 w skrzynce bezpieczników (dolutować się do kabelka od tego bezpiecznika)
1C0 ... N - mowa o PIN10 w szarej wtyczce.
10 – żółto/czerwony -> licznik T32/30; bezpiecznik 37 – Styk S
Czyli z szarej wtyczki wyciągam kabelek z pin10 i wkładam na miejsce pin3 w niebieskiej, bo i tak idzie już do licznika/bezpiecznika 37 i będzie działać? :D Jeśli tak to idzie, to postaram się w najbliższym czasie machnąć jakąś listę dla siebie i wstawię tutaj do weryfikacji i dla potomnych. Obym nie musiał dorabiać zbyt dużo drutów, ale cóż... Jak się chce, to trzeba robić :bajer:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Qto » śr sie 31, 2016 08:58

Garrison pisze:Czyli z szarej wtyczki wyciągam kabelek z pin10 i wkładam na miejsce pin3 w niebieskiej, bo i tak idzie już do licznika/bezpiecznika 37 i będzie działać?
dokładnie tak
Garrison pisze:O! Pojawiły się emotikony. Czyli zaplusowałem
żeby każdy tak wykazywał trochę inicjatywy a nie czekał na gotowe :pub:
...gdybym teraz się rozpisywał, nie miałoby to sensu bo jak widać już kiedyś te wtyczki opisalem :bigok:



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » czw wrz 01, 2016 01:06

Dobra... Między pracą, a pracą, taka wstępna lista. Post będę edytował celem jej kompletowania. Ewentualne sugestie bardzo mile widziane! :D

Z zielonej lub szarej wtyczki do niebieskiej. [numer PIN w niebieskiej / opis z obu modułów / co gdzie, z czym, do czego / cytaty pokazują powiązanie opisu modułu AH do N/D].

1. Dorobić kabelek do PIN3 wtyczki grzania szyby - wystarczy wyjąć wtedy wtyczkę spod kratki i są już piny widoczne, a wtedy kabel lutować? Można ewentualnie jakiś wolny kabel (jeśli jakiś z tego wszystkiego rozpoznam) po prostu poprzepinać, jeśli starczy długości?
1J0 959 799 AH pisze:1. Brązowo/czarny - ciągniemy kabelek do wtyczki grzania szyby - pin 3
1C0 962 258 N/D pisze:Brak odpowiadającego kabla.
2. Pusty.
1J0 959 799 AH pisze:Z pustego to i...
1C0 962 258 N/D pisze:... Salomon nie naleje :bigok:
3. Z zielonej PIN10 do niebieskiej PIN3.
1J0 959 799 AH pisze:3. żółto/czerwony wtyczka niebieska zegarów - pin 30 lub do bezpiecznika 37 w skrzynce bezpieczników (dolutować się do kabelka od tego bezpiecznika)
1C0 962 258 N/D pisze:10 – żółto/czerwony -> licznik T32/30; bezpiecznik 37 – Styk S
4. Z szarej PIN2 do niebieskiej PIN4.
1J0 959 799 AH pisze:4. brązowo/niebieski - ciągniemy do pinu 5 wtyczki 5 pinowej klapy (dodatkowa - jest to sygnał otwarcia zamka kluczykiem w klapie)
1C0 962 258 N/D pisze:2 – brązowo/zielony -> T5d/5 -> zielono/brązowy -> zamek bagażnika
5. Z szarej PIN20 do niebieskiej PIN5.
1J0 959 799 AH pisze:5. czarno/fioletowy - do bezpiecznika 6
1C0 962 258 N/D pisze:20 – czarno/liliowy -> bezpiecznik 6
6. Trzeba dorobić kabel idący z niebieskiej PIN9 do wtyczek ze słupków A i B, piny 7 - o ile dobrze rozumiem, to do tego przewodu dolutować drugi, który będzie szedł do drugiego słupka i to samo przy niebieskiej PIN9?
1J0 959 799 AH pisze:6. pomarańczowo/brązowy - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 7
1C0 962 258 N/D pisze:Brak.
7. Pusty.
1J0 959 799 AH pisze:A po robocie...
1C0 962 258 N/D pisze:... jeździliśmy na zloty.
8. Z szarej PIN7 do niebieskiej PIN8 - można przełożyć całość, czy to coś pogmatwa?
1J0 959 799 AH pisze:8. brązowo/żółty - licznik - pin 21 niebieskiej wtyczki
1C0 962 258 N/D pisze:7 – brązowo/żółty -> T10i/6 -> brązowo/biały -> zamek drzwi kierowcy T8/8
-> brązowo/żółty -> lampka w drzwiach kierowcy
-> licznik T32/21
9. Trzeba dorobić kabel idący z niebieskiej PIN9 do wtyczek ze słupków A i B, piny 6.
1J0 959 799 AH pisze:9. pomarańczowo/zielony - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 6
1C0 962 258 N/D pisze:Brak.
10. Pusty.
1J0 959 799 AH pisze:Gdyby kózka kwiecień plecień...
1C0 962 258 N/D pisze:To by... Tiaa.
11. Z szarej PIN23 do niebieskiej PIN11.
1J0 959 799 AH pisze:11. szaro/biały - linia K - łączymy się z kablem tego samego koloru np niebieska wtyczka zegarów pin 25 lub wtyczka radia
1C0 962 258 N/D pisze:23 – szaro/biały -> linia K
12.Wziąć kabel (wypiąć jakiś wolny/nowy, przyciąć i zlutować razem?), wetknąć w niebieską PIN12 i podpiąć do kabla szaro-niebieskiego, który znajdziemy chociażby w PIN5 od wtyczki regulacji podświetlenia (to kółko obok poziomowania reflektorów?)
1J0 959 799 AH pisze:12. szaro/niebieski - kabel od podświetlenia - możemy się dopiąć do jakiegokolwiek kabla w tym kolorze - jak nie możemy znaleźć - to pin 5 - wtyczki od regulacji podświetlenia obok włącznika świateł oraz wysyłamy do wtyczki w słupku A - strona kierowcy - pin 10
1C0 962 258 N/D pisze:Brak.
13. Pusty.
1J0 959 799 AH pisze:No co zrobisz?
1C0 962 258 N/D pisze:Nic nie zrobisz.
14. Z szarej PIN21 do niebieskiej PIN14 - nie wiem do czego to ma być w 1J0 ... AH, dlatego kieruję się tym samym kolorem.
1J0 959 799 AH pisze:14. niebiesko/biały - musimy się dostać i dolutować do kabla o tym samym kolorze we wtyczce koloru pomarańczowego pin 6 - wtyczka ta znajduje się za przekaźnikami - po skosie do góry - jest wpięta w poziome mocowanie będące przejściem do przedziału silnika
1C0 962 258 N/D pisze:21 – niebiesko/biały -> licznik T32/3 - sygnał z prędkościomierza
15. Z szarej PIN3 do niebieskiej PIN15, ale we wtyczce bagażnika (krańcówka to T5 w tej klapie?) przełożyć kabel z PIN1 do PIN3? Niby pisze "dodatkowa" czyli teoretycznie można to olać. Jak to właściwie ma działać? Zaświecać kontrolkę jak otworzę bagażnik? Jest to konieczne?
1J0 959 799 AH pisze:15. brązowo/czarny - ciągniemy do pinu 3 wtyczki 5 pinowej klapy (dodatkowa - jest to sygnał otwarcia klapy) lub jeśli mamy podświetlenie bagażnika - lampkę z diodą zaporową to możemy się dopiąć tam
1C0 962 258 N/D pisze:3 – brązowo/czarny -> krańcówka zamka bagażnika pin 1-> brązowo/niebieski -> licznik T32/16, kontrolka otwarcia bagażnika
16. Z szarej PIN19 do niebieskiej PIN16.
1J0 959 799 AH pisze:16. niebiesko/szary - podpinamy się do podświetlenia wewnątrz (lampka nad lusterkiem)
1C0 962 258 N/D pisze:19 – niebiesko/szary -> oświetlenie wnętrza masa
17. Z szarej PIN21 do niebieskiej PIN17. Martwi mnie tylko ta rozbieżność... 50 a 75 pinów w sterownikach? Czyżby sterownik poduszek też trzeba będzie zmieniać? :?
1J0 959 799 AH pisze:17. liliowo/biały - do wtyczki sterownika airbag - pin 34 wtyczki 50pinowej - sterownik wysyła sygnał o wypadku celem otwarcia wszystkich zamków centralnego
1C0 962 258 N/D pisze:21 – liliowo/biały -> sterownik airbag; T75/72
18. Z zielonej PIN20 do niebieskiej PIN18. Sugeruję się kolejnością kolorów (czerwone paski grubsze).
1J0 959 799 AH pisze:18. czerwono/niebieski - zasilanie dla wtyczek w słupkach A i B - pin 2 + wtyczka od żarówki podświetlenia bagażnika - orginalnie już w tych wtyczkach powinniście mieć taki kabel - więc wystarczy dopiąć się do jednej z nich do tego koloru
1C0 962 258 N/D pisze:20 – czerwono/niebieski -> oświetlenie wnętrza +
19. Z zielonej PIN18 do niebieskiej PIN19.
1J0 959 799 AH pisze:19. zielony - ciągniemy do pinu 2 wtyczki 5 pinowej klapy (dodatkowa - jest to sygnał dla zadziałania siłownika)
1C0 962 258 N/D pisze:18 – zielony -> T5d/2 -> zielony -> zamek bagażnika
20. Z zielonej PIN2 do niebieskiej PIN20.
1J0 959 799 AH pisze:20. niebieski - ciągniemy do pinu 4 wtyczki 5 pinowej klapy (dodatkowa - jest to sygnał dla zadziałania siłownika)
1C0 962 258 N/D pisze:2 – niebieski -> T5d/4 -> niebieski -> zamek bagażnika
21. Pusty.
1J0 959 799 AH pisze:Żodyn...
1C0 962 258 N/D pisze:... niy znoloz.
22. No u mnie to nawet nie ma bezpiecznika nr14, dlatego dołożę, według zaleceń producenta, bezpiecznik 10A (czerwony). Dołożę jakiś kabel od niebieskiej PIN22 do bezpiecznika 14 - o to chodzi? Tylko jeden kabel między PINem, a bezpiecznikiem?
1J0 959 799 AH pisze:22. czerwono/czarny - do bezpiecznika 14
1C0 962 258 N/D pisze:Brak.
23. Z zielonej PIN22 do niebieskiej PIN23.
1J0 959 799 AH pisze:23. brązowy - masa
1C0 962 258 N/D pisze:22 – brązowy -> masa
BEZPIECZNIKI:
Obrazek
#screen z internetu. Wynik wyszukiwania "Golf 4 bezpieczniki".

Także prosiłbym o ocenę, czy to się jakkolwiek zgadza z realiami.

Mam nadzieję, że komuś się to kiedyś bardzo przyda i zaoszczędzi stresu! :bajer:



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » pt wrz 02, 2016 23:18

Panowie wybaczą odkop, ale im dłużej w to brnę i szukam, tym bardziej nie ogarniam kwestii sterownika poduszek. Greg wspominał, że trzeba się wpiąć do jednego z pinów wtyczki liczącej sobie 50PINów, a czytając rozpiskę dla modułu podobnego do mojego - jest mowa o wtyczce 75PINowej. Pewnie nie tylko ja mam taki sterownik, bo elektrykę zakładało trochę osób. Na pewno ktoś też musiał mieć dylemat, no ale nie mogę znaleźć nigdzie jak sobie z tym poradził... W każdym razie zastanawiam się - sterownik poduszek ma dwie wtyczki, tj. 50PIN i 75PIN? Dla przodu i dla reszty? Czy może 50PIN jest dla dwóch poduszek, a jak mam fotele z poduchami (a przynajmniej tak wnioskuję po wyszytym napisie z boku oparcia) to mam 75PIN? Jeśli mam te 75PIN to coś się stanie, jak instalując kable na miejscu, wstawię z T75/72 do T50/34?

PS. Patrzyłem nawet po zdjęciach, ale kurde na żadnym sterownik nie jest ukazany w sposób umożliwiający odpowiedzenie sobie sammu.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Qto » sob wrz 03, 2016 00:14

Sterownik poduszek Cię nie interesuje. Posta wcześniej przejrzę jutro bo dziś nie mam siły na taką ilość tekstu...skąd w ogóle te cytaty? wcześniej była mowa o moim opisie i grega...teraz mam rozkminiać co ktoś inny napisał? ...ehhh



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » sob wrz 03, 2016 00:40

Qto pisze:Sterownik poduszek Cię nie interesuje. Posta wcześniej przejrzę jutro bo dziś nie mam siły na taką ilość tekstu...skąd w ogóle te cytaty? wcześniej była mowa o moim opisie i grega...teraz mam rozkminiać co ktoś inny napisał? ...ehhh
Spokojnie, to zmęczenie :) W cytatach znajdują się opisy poszczególnych pinów. Oba też są podpisane (tak jak normalnie jest nick osoby cytowanej, tak tutaj wstawiłem numery modułów). Ogólnie, to są to zestawienia "co z czym zamienić". Cały czas kręcę się wokół Twoich opisów i grega.

PS. Sterownik nie interesuje mnie, gdyż? Chcesz mi powiedzieć, że po prostu przekładam kabel do odpowiedniego pinu we wtyczce nowego modułu? :D



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Qto » sob wrz 03, 2016 00:57

Garrison pisze:PS. Sterownik nie interesuje mnie, gdyż? Chcesz mi powiedzieć, że po prostu przekładam kabel do odpowiedniego pinu we wtyczce nowego modułu?
"bogdyż" dane połączenie już istnieje, przekładasz kabel i gra - moduł komfortu ma gdzieś to, jaki masz sterownik. Co innego wrzucając komfort 1C mają sterownik poduch nie komunikujący się po CAN...
Garrison pisze: W cytatach znajdują się opisy poszczególnych pinów
nono...ale zdaje się nie są to cytaty ani moje ani grega...a za inne nie ręczę :jezor:



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » sob wrz 03, 2016 01:13

Qto pisze:
Garrison pisze:PS. Sterownik nie interesuje mnie, gdyż? Chcesz mi powiedzieć, że po prostu przekładam kabel do odpowiedniego pinu we wtyczce nowego modułu?
"bogdyż" dane połączenie już istnieje, przekładasz kabel i gra - moduł komfortu ma gdzieś to, jaki masz sterownik. Co innego wrzucając komfort 1C mają sterownik poduch nie komunikujący się po CAN...
Garrison pisze: W cytatach znajdują się opisy poszczególnych pinów
nono...ale zdaje się nie są to cytaty ani moje ani grega...a za inne nie ręczę :jezor:
Znaczy się... Tam gdzie opisane kable to z Waszych rozpisek brałem (na 100% ctrl C i ctrl V!). Tam gdzie jakieś bzdety o kozach, kwietniu, Salomonie, to napisałem przy pustych by zapełnić cytaty. Dla estetyki :D



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5932
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: grg474 » ndz wrz 04, 2016 11:27

ta czytam i czytam...
Zacznijmy od tego co chcesz przełożyć na co. Otóż przekładasz moduł komfortu nieobsługujący elektrycznych szyb na moduł obsługujący. różnica polega na tym, że Twój moduł komunikuje się z zamkami, a ten co chcesz włożyć komunikuje się z silniczkami szyb a poprzez nie steruje zamkami. W związku z tym samo przepinowanie wtyczek niewiele da, tak naprawdę tworzysz prawie całą wiązkę od nowa. We wtyczka w słupkach np nie posiadasz zasilania potrzebnego dla silniczków szyb (nie możesz wykorzystać obecnych przewodów bo ci wiązka zacznie się palić (inna średnica przewodów). Druga sprawa - można wykorzystać niektóre przewody ze starej wiązki np te co zamykaja i otwierają wszystkie zamki ( 2 przewody jako ewentualną linię CAN) bo idą do wszystkich drzwi.
Co zatem robić? Ja bym zrobił tak - wziął 2 schematy, ustalił, które przewody/kolory mogę do czego wykorzystać i ustalił co muszę dołożyć. Samo przepinowanie wtyczki komfortu to jest pikuś jak masz już wszystko rozrysowane


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu

Post autor: Garrison » ndz wrz 04, 2016 12:45

grg474 pisze:ta czytam i czytam...
Zacznijmy od tego co chcesz przełożyć na co. Otóż przekładasz moduł komfortu nieobsługujący elektrycznych szyb na moduł obsługujący. różnica polega na tym, że Twój moduł komunikuje się z zamkami, a ten co chcesz włożyć komunikuje się z silniczkami szyb a poprzez nie steruje zamkami. W związku z tym samo przepinowanie wtyczek niewiele da, tak naprawdę tworzysz prawie całą wiązkę od nowa. We wtyczka w słupkach np nie posiadasz zasilania potrzebnego dla silniczków szyb (nie możesz wykorzystać obecnych przewodów bo ci wiązka zacznie się palić (inna średnica przewodów). Druga sprawa - można wykorzystać niektóre przewody ze starej wiązki np te co zamykaja i otwierają wszystkie zamki ( 2 przewody jako ewentualną linię CAN) bo idą do wszystkich drzwi.
Co zatem robić? Ja bym zrobił tak - wziął 2 schematy, ustalił, które przewody/kolory mogę do czego wykorzystać i ustalił co muszę dołożyć. Samo przepinowanie wtyczki komfortu to jest pikuś jak masz już wszystko rozrysowane
Kwestia taka, że albo nie potrafię szukać, albo nie potrafię rozpoznać schematu. Niestety w Twoim wątku wygasły odnośniki, a po wyszukaniu w google nie mam rozpiski dla niebieskiej wtyczki T23. Rozumiem też, że beżowa również odpada i ją także trzeba zrobić od nowa?

No i przewody - 0,35mm i 1mm, do tego złączki N10335807 x16 i N90684505 x2 do zrobienia niebieskiej. W schemacie będzie uwzględnione, do którego pinu jaki kabel i złączka? Do beżowej podobny zestaw, tj. 0,35mm lub 1mm x11 + złączki ...807/...505?

I dwie ostatnie kwestie... Jeśli po spojrzeniu na schematy stwierdzę, że mnie to przerasta, to czy zwykły elektryk samochodowy byłby w stanie to podłączyć? :D Wiązkę obecnego modułu muszę powypinać po kolei z auta, czy na niechluja odciąć wtyczkę i zostawić? Trochę brutalne, ale wolę zapytać, niż się zastanawiać i popełnić jakiś błąd.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości