Najpierw warto zrzucić pasek (na zdjęciu jest nadal nałożony), w tym celu łyżką do opon -zapierając poprzez drewniane klocki - uginamy ramię napinacza i zdejmujemy pasek z kółka. Gwint śruby jest "normalny", prawy, czyli wykręcany w lewo. Pucha filtra trzyma się tylko na wcisk w odpowiednie elementy nadwozia, naturalnie po zdjęciu gumek.
======================================
Może ustalamy, co jest naszym celem: jak z tematu wynika - demontaż alternatora. Demontaż napinacza nie jest więc konieczny; jedynie ugięcie go do umożliwienia zdjęcia paska wieloklinowego. Wkładamy klocek i opieramy o mocowanie jednej z gumek, bliższej przodowi auta. Następnie łyżką do opon lub czymś podobnym, opierając o klocek i główkę śruby mocującej rolkę napinacza - uginamy ramię napinacza ku tyłowi samochodu, ciągnąc łyżkę do przodu - i luzujemy pasek.
