golf III popsute auto przez niewłasciwe operowanie kluczykie

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tiko35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 27, 2012 20:37

golf III popsute auto przez niewłasciwe operowanie kluczykie

Post autor: tiko35 » wt lis 27, 2012 21:26

Witam, dopiero uczę się jezdzic samochodem i w ostatni weekend pojechałem na plac golfem 3 (1,6 instalacja gazowa).
Wsadziłem kluczyk do stacyjki, właczyłem na pierwszą pozycję, poczekałem 4 sekundy i nastepnie przekreciłem kluczyk dalej, aby odpalić samochód. Jednak trzymałem kluczyk za krótko (za szybko wyłaczyłem i rozrusznik nie odpalił. Po czym nie czekając długo zrobiłem drugi raz to samo...
Niestety mój samochód już nie odpalił i odpalać nie chciał mimo że kręcił. Próbowaliśmy wziąść go na hol i wtedy odpalić, jednak bez efektu. Jak powiedział mechanik świece nie były zalane. Ale samochód jest popsuty i nie rusza. Czy to wina tego, że źle operowałem kluczykiem? czy to może mieć jakiś związek?
ps. z tego co również słyszałem jesli auto za pierwszym razem nie odpala, nalezy cofnąć kluczyk i odczekać około 10 sekund (ja tego nie zrobiłem).
Proszę o wyrozumiałość dopiero uczę się jezdzic i niedawno zacząłem chodzić na prawko
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

golf III popsute auto przez niewłasciwe operowanie kluczykie

Post autor: Paweł Marek » wt lis 27, 2012 23:39

Niczemu nie jesteś winien. Na nic nie trzeba odczekiwać nie ta epoka motoryzacji. Ale nie można wykluczyć że popsuła się przypadkowo kostka w stacyjce. Więc obserwuj kontrolki: mają się palić po przekręceniu kluczyka w I pozycję i mają się też palić kiedy działa rozrusznik (chociaż będą ciut ciemniejsze wskutek poboru prądu przez rozrusznik). Jeśli zgasną całkowicie w trakcie pracy rozrusznika - to kostka pewnie do wymiany, tania sprawa tym nie musisz się martwić. Może być oczywiście sto innych awarii ale na tym etapie nie dasz sobie pewnie z tym rady podobnie jak z wymianą kostki potrzebny będzie mechanik, elektryk lub kolega z doświadczeniem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

tiko35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 27, 2012 20:37

golf III popsute auto przez niewłasciwe operowanie kluczykie

Post autor: tiko35 » czw lis 29, 2012 16:50

Dziękuję bardzo za informacje



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

golf III popsute auto przez niewłasciwe operowanie kluczykie

Post autor: rysiektr » czw lis 29, 2012 17:46

tiko35, sprawdź jeszcze czy iskra jest na świecach, bo w mk3 lubią czasami padać cewki iskrowe


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

tiko35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 27, 2012 20:37

golf III popsute auto przez niewłasciwe operowanie kluczykie

Post autor: tiko35 » śr gru 05, 2012 00:44

mechanik powiedział, że trzeba wymienić cewkę zapłonową (juz wymieniona) - czyli tak jak piszesz
ps. a tak na przyszłosc, jak sprawdzić czy iskra jest na świecach?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

golf III popsute auto przez niewłasciwe operowanie kluczykie

Post autor: rysiektr » śr gru 05, 2012 10:05

tiko35 pisze:mechanik powiedział, że trzeba wymienić cewkę zapłonową (juz wymieniona) - czyli tak jak piszesz
ps. a tak na przyszłosc, jak sprawdzić czy iskra jest na świecach?
Wykręć świecę włóż ją w fajkę przewodu zapłonowego, metalową obudową świecy podłóż na silniku tak, żeby dotykała masy. Inna osoba niech zakręci silnikiem a Ty patrz czy między elektrodami świecy przeskakuje iskra.
Nie łap za przewód zapłonowy bo jeśli ma przebicie a układ zapłonowy jest sprawny to doznasz bardzo nie miłego kopnięcia prądem.
Ostatnio zmieniony śr gru 05, 2012 10:06 przez rysiektr, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Warren.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 20:00
Lokalizacja: ZST
Silnik: AEB

golf III popsute auto przez niewłasciwe operowanie kluczykie

Post autor: Warren. » śr gru 05, 2012 10:05

Wyciągnij przewód WN z kopułki ( ten środkowy) i przyłóż go gdzieś do silnika. . Ktoś niech pokręci rozrusznikiem i będziesz widział czy iskra przeskakuje. Podczas kręcenia nie dotykaj przewodu gołą ręką, bo może Ci jeb..ć. A jak nie masz drugiej osoby do pomocy, to połóż go tak żebyś go widział jak będziesz kręcił.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 21 gości