Brak +12 po stacyjce

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MatVWeusz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: śr lis 30, 2011 15:07
Lokalizacja: Okolice Sokołów Młp

Brak +12 po stacyjce

Post autor: MatVWeusz » sob wrz 01, 2012 22:43

Witam , Nie dawno kupiłem sobie radio do mk2 i chciałem podepiąc zółty przewód (po stacyjce ze by odcinało +12 v jak wyłączę zapłon i ze by radio gasło.)
i nie ma prądu w żółtym przewodzie , teraz jest podłączony stały Plus (czerwony przewód) i jak wyłączę radio to ciągle jest na wygaszaczu, i gdzie szukać przyczyny ? Stacyjka ? bezpiecznik ?


Trzy Literki a znaczą tak wiele - GTI

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Brak +12 po stacyjce

Post autor: barto125 » sob wrz 01, 2012 23:43

Od grzania szyby weź +12 po zapłonie




Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Brak +12 po stacyjce

Post autor: Witek.J » ndz wrz 02, 2012 20:20

Na pewno masz tam żółty przewód a nie czasem żółto/biały? Sprawdź również kostkę stacyjki czy ma pin "S" oraz czy wychodzi kabel od tego pinu.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Brak +12 po stacyjce

Post autor: Lipek81 » pn wrz 03, 2012 08:57

Pewnie ktoś wstawił nie oryginalną kostkę radia, która na sygnale +12V po zapłonie ma zazwyczaj kolor żółty. Oryginalnie powinien być przewód brązowo-czerwony. MatVWeusz, sprawdź, gdzie dalej idzie ten żółty przewód, do czego jest podłączony, powinien być podłączony do przewodu brązowo-czerwonego. Czasami zdarza się, że tego przewodu nie ma, lub jest, ale nie aktywny (nie pojawia się na nim napięcie). Wtedy niektórzy robią różne kombinacje i tutaj ciężko będzie doradzić, bo nie wiadomo, gdzie się ktoś podłączył. Albo należy dojść samemu, co autor miał na myśli i naprawić połączenie, albo je zlikwidować i zrobić po swojemu.
Jeżeli na oryginalnym brązowo-czerwonym przewodzie nie pojawia się +12V po włożeniu kluczyka, to należy sprawdzić, czy ten przewód doprowadzony jest w ogóle do wtyczki kostki stacyjki (odpiąć wtyczkę włącznika zapłonu i zobaczyć, czy jest tam przewód brązowo-czerwony). Jeżeli jest, to sprawdzić, czy jest przejście między pinem z przewodem brązowo-czerwonym z kostki stacyjki do kostki radia. Brak przejścia - prawdopodobnie rozłączona kostka za panelem bezpieczników. Jeżeli przejście jest, to albo uszkodzona kostka stacyjki, albo kostka stacyjki nie jest przystosowana do sterowania radiem (nie ma pinu sterującego radiem). Trzeba sprawdzić, czy taki pin fizycznie jest w kostce stacyjki (może być we wtyczce, ale nie ma go w kostce stacyjki - włączniku zapłonu). Jeżeli pinu w kostce stacyjki brak, wtedy należy wymienić kostkę stacyjki na taką z pinem sterującym radiem.
Jeżeli pin jest, to najprawdopodobniej uszkodzona kostka stacyjki i również w tym przypadku trzeba ją wymienić.
Może być jeszcze tak, że sama stacyjka nie obsługuje sterowania radiem - powinna mieć dwa wałeczki, które są umieszczane w otworze na kluczyk, są rozsuwane na boki podczas wkładania kluczyka.
Jeżeli stacyjka nie ma takich wałeczków, to nie może ona sterować radiem.
Jeżeli nie ma przewodu brązowo-czerwonego, to trzeba sobie samemu pociągnąć kabelek i tutaj już wedle uznania - można zrobić tak, jak w oryginale - wyprowadzić kabelek z kostki stacyjki, można też podłączyć się właśnie np. pod włącznik ogrzewania tylnej szyby. Różnica jest taka, że w oryginale radio włącza się po włożeniu kluczyka (nie trzeba przekręcać), a jeżeli podłączymy się pod +12V po zapłonie, to radio włączy się po przekręceniu kluczyka.



Awatar użytkownika
MatVWeusz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: śr lis 30, 2011 15:07
Lokalizacja: Okolice Sokołów Młp

Brak +12 po stacyjce

Post autor: MatVWeusz » pn wrz 03, 2012 14:42

Dzięki Lipek81, :bigok: zobaczę dziś o co kaman i napiszę co było :hmm:


Trzy Literki a znaczą tak wiele - GTI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 35 gości