[mk2] Silniczek tylnej wycieraczki.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, Qto, italiano_83, Haki, grg474, VIP

Silniczek tylnej wycieraczki.

Postprzez Bryla » Cz sie 11, 2011 13:55

Witam od jakiegoś czasu nie działa tylna wycieraczka,rozebrałem wszystko podpiąłem silniczek przekręciłem zapłon i okazało się że silniczek działa cały czas bez względu czy wycieraczki są włączone czy nie(ale ni rusza w ogóle wycieraczką)
Nie ma siły jej obrócić.Co może być przyczyną ciągle pracującego silniczka,coś z manetką?
Bo obracać nie ma siły chyba ze względu na mechanizm prawda?Trzeba id razu wymieniać czy idzie to naoliwić?
Sprzedam felgi stalowe VW 13" ,komplet 100 zł.

Kontakt na PW.
Bryla
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N cze 19, 2011 11:56
Lokalizacja: Sandomierz
Online: 13d 14h 38m
Auto: MK2 89 CL
Silnik: 1.8 RP

Silniczek tylnej wycieraczki.

Postprzez janek1350 » So sie 13, 2011 09:17

Przyczyną morze być manetka lub gdzieś kable sie stykają a ze nie idzie obrucic wycieraczką to musisz wybić ten czpien wyczyscic ten syf nasmarować i po sprawie.
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 28, 2009 18:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Online: 3d 22h 12m
Pomógł: 39

Silniczek tylnej wycieraczki.

Postprzez kopytko » So sie 13, 2011 09:23

hej , wymien silniczek bo zapewne ci juz trzpien od napedu wyrobilo.
jak wykrecisz silniczek to wtedy spróbuj obrócić wycieraczke, jak nie ruszy to sie zatarła na swojej osi. Mozesz próbować wybić ją ale latwiej wymienic caly mechanizm ze szrotu:)
Co do ciagle dzialającego silniczka to w srodku jest tarcza która okresla kiedy wycieraczka znajduje sie w odpowiedniej pozycji i ją wyłącza prawdopodobnie masz wycieraczke zablokowana w dziwnym miejscu i mechanizm próbuje powrocić do stanu spoczynku ale nie ma jak bo albo zdarty albo ukręcony jest trzpień silniczka.
Obrazek
kopytko
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Wt wrz 23, 2008 12:24
Lokalizacja: Modrzewie
Online: 18d 6h 56m
Pomógł: 5
Auto: MkII GTI A4 B7
Silnik: KR BPW

Silniczek tylnej wycieraczki.

Postprzez Bryla » So sie 13, 2011 10:08

Wyjąłem mechanizm wycieraczki wymoczyłem w oleju,chodzi lżej.
Obadałem jeszcze raz i wygląda to dokładnie tak.
Przekręcę zapłon silniczek cały czas chodzi,włączę wycieraczki przednie chodzą a silniczek tylnej przestaje działać.Uruchamia go ponowne przekręcenie zapłonu.
Sprzedam felgi stalowe VW 13" ,komplet 100 zł.

Kontakt na PW.
Bryla
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N cze 19, 2011 11:56
Lokalizacja: Sandomierz
Online: 13d 14h 38m
Auto: MK2 89 CL
Silnik: 1.8 RP

Silniczek tylnej wycieraczki.

Postprzez kopytko » So sie 13, 2011 19:10

no a czy wycieraczka sie porusza jak ten silniczek chodzi?
Obrazek
kopytko
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Wt wrz 23, 2008 12:24
Lokalizacja: Modrzewie
Online: 18d 6h 56m
Pomógł: 5
Auto: MkII GTI A4 B7
Silnik: KR BPW

Silniczek tylnej wycieraczki.

Postprzez Bryla » N sie 14, 2011 08:55

Na razie nie próbowałem,na tygodniu się tym zajmę.Będę jeszcze pisał.


Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam od razu tu.Mam problem z licznikiem,pokazuje prędkość ale nie mierzy kilometrów żaden z liczników.
Wygląda dokładnie tak,jadę i po jakiś 2 km nagle się zacinają,zatrzymam się wyzeruje licznik i znowu zmierzy kilka km i zacina się :/
Licznik to wersja z zegarkiem indeks 950.
Sprzedam felgi stalowe VW 13" ,komplet 100 zł.

Kontakt na PW.
Bryla
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N cze 19, 2011 11:56
Lokalizacja: Sandomierz
Online: 13d 14h 38m
Auto: MK2 89 CL
Silnik: 1.8 RP

Silniczek tylnej wycieraczki.

Postprzez MaciU_ » Pn sie 15, 2011 13:58

Możesz sprawdzić jeszcze przekaźnik od tylnej wycieraczki czy jest sprawny - ten z numerem 72 :)

Autor postu otrzymał pochwałę
MaciU
MaciU_
...
...
 
Dołączył(a): Pt sie 27, 2010 21:00
Online: 1d 6m
Pomógł: 6
Auto: Golf IV
Silnik: 1.6 8V

Silniczek tylnej wycieraczki.

Postprzez Bryla » Pn sie 15, 2011 14:18

OK.
Dzięki :)
A z licznikiem jakieś pomysły?
Sprzedam felgi stalowe VW 13" ,komplet 100 zł.

Kontakt na PW.
Bryla
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N cze 19, 2011 11:56
Lokalizacja: Sandomierz
Online: 13d 14h 38m
Auto: MK2 89 CL
Silnik: 1.8 RP

Silniczek tylnej wycieraczki.

Postprzez swees » Pn sie 15, 2011 18:05

Co do licznika, to VW zastosował jak dla mnie dziwny patent. Ślimak z prędkościomierza napędza licznik przebiegu głównego. Jeden z jego trybów obraca licznik przebiegu wycieczkowego. W przypadku częstego resetowania dolnego licznika podczas jazdy może dojść do rozluźnienia połączenia trybu, który jest włożony na ciasno (to właśnie ten dziwny patent, jakby nie mogli zrobić jakiegoś asymetrycznego nacięcia) i który otrzymując napęd od ślimaka przekazuje przebieg na poszczególne cyferki. Podsumowując, u Ciebie połączenie trybu napędowego (patrząc na licznik ze ściągniętą tarczą pierwszego z prawej, szarego, metalowego) jest już luźne. Czasami się zaklinuje i przekazuje przebieg, a czasami ośka luźno się w nim kręci.

Rozwiązaniem może być np. delikatne zeszlifowanie wodnym papierem dokładnie tego miejsca, gdzie jest owe trybko i nabicie trybka młotkiem (tylko delikatnie). Wtedy połączenie jest ciasne i skuteczne.

Pozdr,
ss
'91 Galant E33 4G63 sohc m/t
'97 Galant EA5 6A13 sohc m/t
'89 VW Golf 1G1 1.6 PN m/t
swees
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz gru 27, 2007 12:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 1h 11m

Silniczek tylnej wycieraczki.

Postprzez Bryla » Wt sie 16, 2011 11:04

Dzięki swees,spróbuję to na prawić bo teraz licznik kilometrów w ogóle nie działa.
Sprzedam felgi stalowe VW 13" ,komplet 100 zł.

Kontakt na PW.
Bryla
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N cze 19, 2011 11:56
Lokalizacja: Sandomierz
Online: 13d 14h 38m
Auto: MK2 89 CL
Silnik: 1.8 RP




Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,