ESP kalibracja taśmy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ESP kalibracja taśmy
witam,
po podłączeniu vaga wyskakuje mi blad 778 - blad czujnika skretu , byla zdejmowana kierownica i odlaczany akumulator wiec z tego co doczytalem w innych postach na forum problem jest z kalibracja tasmy ktora jest pod kierownica. W jednym z postow wyczytalem tak:
"procedura adaptacji była opisywana, dla przypomnienia powiem, że kierownica musi być ustawiona do jazdy na w prost (koniecznie), żółty punkcik na swoim miejscu (około 2,5 obrotów taśmy w lewo-2,5 w prawo) - w oczku.
w sterowniku ABS nie może być żadnych błędów.
Najlepiej więc jest przejechać się, zatrzymać auto gdy jedzie prosto (nie sugerując się kierą), przełożyć kierownicę, sprawdzić przy okazji oczko w taśmie i tak do skutku aż położenie kierownicy będzie prawidłowe- dopuszczalne jest odchylenie o 5 stopni.
"
Jesli dobrze to rozumiem tasma musi miec w sumie 5 obrotow czy poprostu robie najpierw 2.5 w lewo i potem 2.5 w prawo i tak zostawiam , nie bardzo wiem o co chodzi z tym oczkiem i zoltym punktem ( ponizej na zdjeciu go widac) , jesli chodzi o adaptacje za pomoca vaga wiem jak to zrobic wiec pomozcie krok po kroku dokladnie co mam zrobic po zdjeciu kierownicy
			
									
									po podłączeniu vaga wyskakuje mi blad 778 - blad czujnika skretu , byla zdejmowana kierownica i odlaczany akumulator wiec z tego co doczytalem w innych postach na forum problem jest z kalibracja tasmy ktora jest pod kierownica. W jednym z postow wyczytalem tak:
"procedura adaptacji była opisywana, dla przypomnienia powiem, że kierownica musi być ustawiona do jazdy na w prost (koniecznie), żółty punkcik na swoim miejscu (około 2,5 obrotów taśmy w lewo-2,5 w prawo) - w oczku.
w sterowniku ABS nie może być żadnych błędów.
Najlepiej więc jest przejechać się, zatrzymać auto gdy jedzie prosto (nie sugerując się kierą), przełożyć kierownicę, sprawdzić przy okazji oczko w taśmie i tak do skutku aż położenie kierownicy będzie prawidłowe- dopuszczalne jest odchylenie o 5 stopni.
"
Jesli dobrze to rozumiem tasma musi miec w sumie 5 obrotow czy poprostu robie najpierw 2.5 w lewo i potem 2.5 w prawo i tak zostawiam , nie bardzo wiem o co chodzi z tym oczkiem i zoltym punktem ( ponizej na zdjeciu go widac) , jesli chodzi o adaptacje za pomoca vaga wiem jak to zrobic wiec pomozcie krok po kroku dokladnie co mam zrobic po zdjeciu kierownicy
- martinezz123
 - DZIADZIA

 - Posty: 938
 - Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
 - Lokalizacja: kamienna góra
 - Kontakt:
 
ESP kalibracja taśmy
po zdjęciu kierownicy zobaczysz obudowę taśmy a w prawym górnym rogu będzie oczko i w nim jak będziesz kręcił kierą będzie się pokazywać żółta plamka  
kalibrację przeprowadzamy według tego co mamy w linku poniżej
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/s ... angle.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pod spodem masz jak wygląda te oczko z bliska
http://obrazki.elektroda.net/62_1215370565.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
			
									
									kalibrację przeprowadzamy według tego co mamy w linku poniżej
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/s ... angle.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pod spodem masz jak wygląda te oczko z bliska
http://obrazki.elektroda.net/62_1215370565.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
vw golf IV 1.9 tdi   MARTINEZZ 
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
						www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
ESP kalibracja taśmy
no ale jesli chodzi o to oczko to rozumiem ze jak skoncze krecic tasma to powinno byc one widoczne?  przy zalozeniu kierownicy?
			
									
									- martinezz123
 - DZIADZIA

 - Posty: 938
 - Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
 - Lokalizacja: kamienna góra
 - Kontakt:
 
ESP kalibracja taśmy
najważniejsze żebyś skalibrował poprawnie czujnik później ściągasz kierownicę i przestawiasz sobie ją tak żeby była na wprost nie przestawiając przy tym ponownie czujnika
			
									
									vw golf IV 1.9 tdi   MARTINEZZ 
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
						www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
ESP kalibracja taśmy
martinezz123, no to prosze cie opisz krok po kroku tzn zaczynam od vaga i tam robie wszystko wedlug schematu
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/s" onclick="window.open(this.href);return false; ... angle.html
potem zdejmuje kierownice i ustawiam oczko i bedzie ok?
bo probuje w roznych kombinacjach i problemem jest to ze ciagle jest ten blad 778 i za nic nie moge go skasowac a bez tego nie moge zrobic calej kalibracji w vag
			
									
									http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/s" onclick="window.open(this.href);return false; ... angle.html
potem zdejmuje kierownice i ustawiam oczko i bedzie ok?
bo probuje w roznych kombinacjach i problemem jest to ze ciagle jest ten blad 778 i za nic nie moge go skasowac a bez tego nie moge zrobic calej kalibracji w vag
- martinezz123
 - DZIADZIA

 - Posty: 938
 - Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
 - Lokalizacja: kamienna góra
 - Kontakt:
 
ESP kalibracja taśmy
może tak być że masz uwalony czujnik kąta skrętu i jak byś nie klalibrował to nic to nie da .
z tego co pamietam to najpierw musisz ustawić ten punkt żółty ( trzeba ściągnąć kierownicę )i tam jest jeszcze jeden punkt trochę niżej który trzeba ustawić zobaczysz go tak jak tutaj http://www.a6klub.pl/download.htm?id=49 ... 32817380a2" onclick="window.open(this.href);return false; później zakładasz kierke i kręcisz wedle tego co masz w instrukcji kalibracji i jak vag juz ci pokaże że zrobiłeś kalibrację poprawnie to wtedy ściągasz jeszcze raz kierkę i ustawiasz tak żeby była na wprost ale to dopiero wtedy kiedy sie przejedziesz i sprawdzisz ile ci brakuje , dodam że kalibrację robiłem juz dawno i nie jestem tego pewien ale chyba tak jak napisałem .
ważne tez jest żeby mieć zdrowe zawieszenie - końcówki drążka , drążki . słyszałem o takich przypadkach że wyskakiwanie tego błędu spowodowane było dużymi luzami na układzie kierowniczym .
pamietaj że jak odepniesz poduchę a przekręcisz kluczyk w stacyjce , złapiesz błąd airbagu
 
p.s rafxxx PW Poszło
			
									
									z tego co pamietam to najpierw musisz ustawić ten punkt żółty ( trzeba ściągnąć kierownicę )i tam jest jeszcze jeden punkt trochę niżej który trzeba ustawić zobaczysz go tak jak tutaj http://www.a6klub.pl/download.htm?id=49 ... 32817380a2" onclick="window.open(this.href);return false; później zakładasz kierke i kręcisz wedle tego co masz w instrukcji kalibracji i jak vag juz ci pokaże że zrobiłeś kalibrację poprawnie to wtedy ściągasz jeszcze raz kierkę i ustawiasz tak żeby była na wprost ale to dopiero wtedy kiedy sie przejedziesz i sprawdzisz ile ci brakuje , dodam że kalibrację robiłem juz dawno i nie jestem tego pewien ale chyba tak jak napisałem .
ważne tez jest żeby mieć zdrowe zawieszenie - końcówki drążka , drążki . słyszałem o takich przypadkach że wyskakiwanie tego błędu spowodowane było dużymi luzami na układzie kierowniczym .
pamietaj że jak odepniesz poduchę a przekręcisz kluczyk w stacyjce , złapiesz błąd airbagu
p.s rafxxx PW Poszło
vw golf IV 1.9 tdi   MARTINEZZ 
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
						www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
Re: ESP kalibracja taśmy
zaczalem ustawiac tasme zalozylem kierownice, nagle slysze pstryk i jakis trzask 
  
  
  od tej chwili nie mam klaksonu , swieci mi sie poduszka i jak krece kierownica to slysze jak ociera cos, podejrzewam ze zerwalem tasme, czy sie myle? musze kupic nowa, czy zaryzykowac i uzywana? POMOZCIE prosze!!! 
P.S. denerwuje mnie to ze nie mam klaksonu strasznie !!!!!!!
			
									
									P.S. denerwuje mnie to ze nie mam klaksonu strasznie !!!!!!!
- martinezz123
 - DZIADZIA

 - Posty: 938
 - Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
 - Lokalizacja: kamienna góra
 - Kontakt:
 
ESP kalibracja taśmy
dokładnie tak kolego zerwałeś taśmę 
  . ja kupiłem używaną i mi służy , wiadomo że jak kupisz nową to masz pewność i gwarancję 
			
									
									vw golf IV 1.9 tdi   MARTINEZZ 
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
						www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
ESP kalibracja taśmy
a jeszcze mam jedna rozkmine bo nie wiem czy mam zbieznosc dobrze ustawiona to jesli jest krzywo to tez nawet jesli bede robil cala operacje dobrze to nic nie ustawie prawdA?
			
									
									- martinezz123
 - DZIADZIA

 - Posty: 938
 - Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
 - Lokalizacja: kamienna góra
 - Kontakt:
 
ESP kalibracja taśmy
tak . najlepiej zrobić pożądek z luzami na układzie kierowniczym i ustawić zbieżność .
			
									
									vw golf IV 1.9 tdi   MARTINEZZ 
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
						www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
ESP kalibracja taśmy
martinezz123,  czy moge kupic tylko ta czesc:
http://allegro.pl/tasma-airbag-passat-b ... 27528.html" onclick="window.open(this.href);return false; i ja podmienic czy musze kupic teraz caly mechanizm po zerwaniu taki jak tutaj: http://allegro.pl/tasma-esp-golf-iv-pas ... 88106.html" onclick="window.open(this.href);return false; bo szkoda mi kasy wolalbym 1 opcje i sam sobie wymienic? jak uwazasz ?
			
									
									http://allegro.pl/tasma-airbag-passat-b ... 27528.html" onclick="window.open(this.href);return false; i ja podmienic czy musze kupic teraz caly mechanizm po zerwaniu taki jak tutaj: http://allegro.pl/tasma-esp-golf-iv-pas ... 88106.html" onclick="window.open(this.href);return false; bo szkoda mi kasy wolalbym 1 opcje i sam sobie wymienic? jak uwazasz ?
- martinezz123
 - DZIADZIA

 - Posty: 938
 - Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
 - Lokalizacja: kamienna góra
 - Kontakt:
 
ESP kalibracja taśmy
kolego jeżeli masz ESP to tylko ta druga opcja w chodzi w grę bo z tego co widze ten pierwszy link przedstawia tylko tasmę bez czujnika kąta skrętu , z tym tylko że cena na tej aukcji jest mocno przesadzona jak dla mnie , ja dałem za ten element 80 zł i szukaj w tej cenie podzwoń po szrotach , po dużych sprzedawcach części z allegro , może sie uda 100 zł zaoszczędzić 
 .
			
									
									vw golf IV 1.9 tdi   MARTINEZZ 
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
						www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
ESP kalibracja taśmy
martinezz123,  dzieki kurde bo juz się zastanawiałem czy nie kupić ale bym strzelił gafe, jeszcze się nie uporałem z problemem ale za angazowanie twoje w pomoc rozwiazania mojego problemu to dobra flache bym ci postawil a jak narazie dam punkta za pomoc:)
			
									
									ESP kalibracja taśmy
rafxxx, a wystraczyło zerknąc w parametry ustawic kąt na zero zdjąc kierownicę i założyc prosto i było by ok.bez żadnych kombinacji i adaptacji ,gdy oczywiście problem pojawił się po zdjęciu kierownicy jak dobrze zrozumiałem. 
			
									
									Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

