Strona 1 z 1

Problem po wymianie regulatora napiecia

: ndz paź 17, 2010 13:08
autor: krycha00
Jak w temacie: jakis miesiac temu wymienialem regulator napiecia. Od tamtej pory raz na jakis czas zapala sie kontrolka ładowania na desce rozdzielczej - brakuje ładowania. Objaw ustepuje po krotszej lub dluzszej chwili. Czy to mozliwe że po wymianie regulatora na nowy, szczotki sie muszą "dopasować" , i stad ten objaw?
Do momentu wymiany regulatora ani razu nie miałem takiej sytuacji że nie było ładowania.

Problem po wymianie regulatora napiecia

: ndz paź 17, 2010 13:23
autor: Zico63b
Takie dopasowanie trwa kilka kilometrów, tu raczej podejrzewam wadę regulatora.

Problem po wymianie regulatora napiecia

: ndz paź 17, 2010 14:51
autor: krycha00
Od momentu wymiany przejechalem niewiele, jakies 100km. W tym czasie i tak reg. powinien sie dopasowac?

Problem po wymianie regulatora napiecia

: ndz paź 17, 2010 15:04
autor: Zico63b
Tak, powinien.

Re: Problem po wymianie regulatora napiecia

: wt paź 19, 2010 09:25
autor: Liet
Nie bardzo rozumiem, po co wymieniałeś regulator, jak nie było problemów z ładowaniem.....
Ale mniejsza o to .
Szczotki regulatora poruszają się po takich pierścieniach zwanych komutatorem.
Slizgając się po nim, ścierają go i tworzą się 'rowki'. Wymiana regulatora (jeśli szczotki się już 'skończyły') to tylko połowa naprawy.
Powinieneś przynajmniej przetoczyć komutator, jeśli jeszcze jest co toczyć.
Jak masz alternatow 90A lub mocniejszy, to komutator ma na tyle niewiele miedzi, że toczenie często nie jest już możliwe, wtedy trzeba wymienić komutator, ale jeśli tego nigdy nie robiłeś, to lepiej daj to komuś do zrobienia.
Taki komutator, to koszt niespełna 20 złociszy, wymiana nie powinna pochłonąć więcej niż 20-30 zl.
pozdro..

Problem po wymianie regulatora napiecia

: śr paź 20, 2010 20:49
autor: krycha00
Były problemy z ładowaniem, na wolnych obrotach przy wylaczonych odbiornikach pradu napiecie wynosilo 13,9V ,przy wlaczeniu swiatel spadalo do 13,7-13,8V. Na starym regulatorze szczotki miały niecały 1cm dlugosci...
Pierscienie byly w porządku, były "rowki", ale nie na tyle glebokie ze kwalifikujące sie do wymiany.

Wczoraj jadąc , znikło mi ładowanie, przejechalem tak z km, po czym wpadlem na wyboistą droge, mocno zatrzesło pare razy autem, i ładowanie wróciło na dłuższą chwile. W drodze powrotnej to samo, nie ma ładowania, wpadam na tą droge, wyboje po byku, i ładowanie wróciło. Odkryłem że przyczyną może być czerwony kabel odchodzący od alternatora do aku. Przy łączeniu z alternatorem widać zaizolowanie przez poprzedniego wlasciciela, a pod nim czuć gołe kable, może tam sie cos przetarło-rozłączyło, bo przy wymianie regulatora napięcia odkręciłem właśnie ten kabel (zupełnie niepotrzebnie...).

Problem po wymianie regulatora napiecia

: sob paź 23, 2010 16:38
autor: sundecade_vw
sprawdz diode. mi tez swieciła kontrolka-po wymianie diody problem ustapił

Problem po wymianie regulatora napiecia

: sob paź 23, 2010 16:44
autor: krycha00
gdy zapalała się dioda, sprawdzałem odrazu ładowanie miernikiem, ładowania nie było (napięcie rzędu 11,8-11,9V)
jutro planuje sprawdzić kabel łączący alternator z aku, i przeczyścić mocowania kabli, może pomoże :/

Problem po wymianie regulatora napiecia

: pt gru 10, 2010 01:03
autor: krycha00
Okazało się że brak ładowania to jednak wina tulejek i łożyska w alternatorze - były tak zjechane że wyrwały szczotki z regulatora napięcia :?.
Po wymianie, ładowanie jest że hoho.

Problem po wymianie regulatora napiecia

: wt gru 28, 2010 22:42
autor: yogi44
mam podobny problem przy mkII 1.6 disel, po wymianie szczotek w alternatorze kontrolka od ładowania niemal cały czas mruży na wolnych obrotach silnika. na wyzszych obrotach nie mruga. i zauwazyłem ze nie mruzy przy wolnych obrotach jesli włacze swiatła lub wentylator na 3 bieg. o co chodzi? i jeszcze prosiłbym o porade gdzie dokładnie mierzyc ładoweanie alternatora i jakie sa prawidłowe wskazania przy dobrym ładowaniu?