[mk2] Problem po wymianie regulatora napiecia

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Problem po wymianie regulatora napiecia

Postprzez krycha00 » N paź 17, 2010 13:08

Jak w temacie: jakis miesiac temu wymienialem regulator napiecia. Od tamtej pory raz na jakis czas zapala sie kontrolka ładowania na desce rozdzielczej - brakuje ładowania. Objaw ustepuje po krotszej lub dluzszej chwili. Czy to mozliwe że po wymianie regulatora na nowy, szczotki sie muszą "dopasować" , i stad ten objaw?
Do momentu wymiany regulatora ani razu nie miałem takiej sytuacji że nie było ładowania.
krycha00
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 12:58
Online: 4d 15h 6m
Auto: golf mk2 91r
Silnik: 1.3

Problem po wymianie regulatora napiecia

Postprzez Zico63b » N paź 17, 2010 13:23

Takie dopasowanie trwa kilka kilometrów, tu raczej podejrzewam wadę regulatora.
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 25d 8h 28m
Pomógł: 816
Auto: Golf 3 GT TDI
Silnik: 1Z

Problem po wymianie regulatora napiecia

Postprzez krycha00 » N paź 17, 2010 14:51

Od momentu wymiany przejechalem niewiele, jakies 100km. W tym czasie i tak reg. powinien sie dopasowac?
krycha00
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 12:58
Online: 4d 15h 6m
Auto: golf mk2 91r
Silnik: 1.3

Problem po wymianie regulatora napiecia

Postprzez Zico63b » N paź 17, 2010 15:04

Tak, powinien.
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 25d 8h 28m
Pomógł: 816
Auto: Golf 3 GT TDI
Silnik: 1Z

Re: Problem po wymianie regulatora napiecia

Postprzez Liet » Wt paź 19, 2010 09:25

Nie bardzo rozumiem, po co wymieniałeś regulator, jak nie było problemów z ładowaniem.....
Ale mniejsza o to .
Szczotki regulatora poruszają się po takich pierścieniach zwanych komutatorem.
Slizgając się po nim, ścierają go i tworzą się 'rowki'. Wymiana regulatora (jeśli szczotki się już 'skończyły') to tylko połowa naprawy.
Powinieneś przynajmniej przetoczyć komutator, jeśli jeszcze jest co toczyć.
Jak masz alternatow 90A lub mocniejszy, to komutator ma na tyle niewiele miedzi, że toczenie często nie jest już możliwe, wtedy trzeba wymienić komutator, ale jeśli tego nigdy nie robiłeś, to lepiej daj to komuś do zrobienia.
Taki komutator, to koszt niespełna 20 złociszy, wymiana nie powinna pochłonąć więcej niż 20-30 zl.
pozdro..
Liet
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt paź 19, 2010 08:47
Online: 0s
Auto: vw sharan
Silnik: 1.9 td

Problem po wymianie regulatora napiecia

Postprzez krycha00 » Śr paź 20, 2010 20:49

Były problemy z ładowaniem, na wolnych obrotach przy wylaczonych odbiornikach pradu napiecie wynosilo 13,9V ,przy wlaczeniu swiatel spadalo do 13,7-13,8V. Na starym regulatorze szczotki miały niecały 1cm dlugosci...
Pierscienie byly w porządku, były "rowki", ale nie na tyle glebokie ze kwalifikujące sie do wymiany.

Wczoraj jadąc , znikło mi ładowanie, przejechalem tak z km, po czym wpadlem na wyboistą droge, mocno zatrzesło pare razy autem, i ładowanie wróciło na dłuższą chwile. W drodze powrotnej to samo, nie ma ładowania, wpadam na tą droge, wyboje po byku, i ładowanie wróciło. Odkryłem że przyczyną może być czerwony kabel odchodzący od alternatora do aku. Przy łączeniu z alternatorem widać zaizolowanie przez poprzedniego wlasciciela, a pod nim czuć gołe kable, może tam sie cos przetarło-rozłączyło, bo przy wymianie regulatora napięcia odkręciłem właśnie ten kabel (zupełnie niepotrzebnie...).
krycha00
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 12:58
Online: 4d 15h 6m
Auto: golf mk2 91r
Silnik: 1.3

Problem po wymianie regulatora napiecia

Postprzez sundecade_vw » So paź 23, 2010 16:38

sprawdz diode. mi tez swieciła kontrolka-po wymianie diody problem ustapił
sundecade_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn lut 01, 2010 20:17
Lokalizacja: slask
Online: 1d 22h 25m

Problem po wymianie regulatora napiecia

Postprzez krycha00 » So paź 23, 2010 16:44

gdy zapalała się dioda, sprawdzałem odrazu ładowanie miernikiem, ładowania nie było (napięcie rzędu 11,8-11,9V)
jutro planuje sprawdzić kabel łączący alternator z aku, i przeczyścić mocowania kabli, może pomoże :/
krycha00
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 12:58
Online: 4d 15h 6m
Auto: golf mk2 91r
Silnik: 1.3

Problem po wymianie regulatora napiecia

Postprzez krycha00 » Pt gru 10, 2010 01:03

Okazało się że brak ładowania to jednak wina tulejek i łożyska w alternatorze - były tak zjechane że wyrwały szczotki z regulatora napięcia :?.
Po wymianie, ładowanie jest że hoho.
krycha00
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 12:58
Online: 4d 15h 6m
Auto: golf mk2 91r
Silnik: 1.3

Problem po wymianie regulatora napiecia

Postprzez yogi44 » Wt gru 28, 2010 22:42

mam podobny problem przy mkII 1.6 disel, po wymianie szczotek w alternatorze kontrolka od ładowania niemal cały czas mruży na wolnych obrotach silnika. na wyzszych obrotach nie mruga. i zauwazyłem ze nie mruzy przy wolnych obrotach jesli włacze swiatła lub wentylator na 3 bieg. o co chodzi? i jeszcze prosiłbym o porade gdzie dokładnie mierzyc ładoweanie alternatora i jakie sa prawidłowe wskazania przy dobrym ładowaniu?
[img]http://freeisoft.pl/wp-content/uploads//nowe-avatar-13.gif[/img]
yogi44
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sty 17, 2010 19:14
Lokalizacja: Gosiewo
Online: 16h 42m
Pomógł: 1
Auto: Skoda Octavia TDI 98
Silnik: 1.9AHF




Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,