Strona 1 z 1

nierówne obroty wysokie spalanie

: śr wrz 29, 2010 11:18
autor: belushi
Witam
Słowem wstępu: Glof III 1,6 z LPG silnik ABU.
Problem jak w tytule, byłem już u kilku mechaników kończyło się podłączeniem komputera i problem ustępował na 2-3 tygodnie teraz pojawił się znowu, ostatni mechanik powiedziała że do wymiany jest chyba cały zespół przepustnicy ale wydaje mi się że po prostu nie zna przyczyny problemu i dlatego chce wymieniać całość. Problem występuje na benzynie i na gazie.
dokładny przebieg awarii:
na początku ogromny spadek mocy (nie mogłem się wtoczyć pod górkę) - wizyta u elektryka który podłączył komputer i na miesiąc spokój ale zużycie paliwa z wcześniejszego średniego 9l wzrosło do 10-11l
druga wizyta- objawy nierówne obroty, inny elektryk, stwierdził że walnięty był potencjometr przepustnicy i że go naprawił, obroty się ustabilizowały ale spalanie nie spadło,
Po ok 3 tygodniach problem wrócił, znowu elektryk nr 2, przy odbieraniu samochodu stwierdził że do wymiany jest zespół przepustnicy (koszt używki ok 350zł), z tego co widziałem pod maską to ściągnęli przepustnicę, wyczyścili i wypłukali krokowca. niestety od tej wizyty samochód jeździł tylko na benzynie bo na gazie gaśnie na biegu jałowym.
Teraz znowu obroty wariują do tego zauważyłem dziwną rzecz. dopóki silnik jest zimny wahania obrotów są niewielkie, kiedy silnik się rozgrzeje obroty wahają cię w granicach 400-1500 na biegu jałowym, dodatkowo kiedy nastawiam nawiew na pozycję 4 najwyższą to obroty spadają do ok 600 kiedy na 1-2 rosną.
Doradźcie coś bo już nie wiem co mam z tym robić.

Re: nierówne obroty wysokie spalanie

: śr wrz 29, 2010 11:53
autor: belushi
dodam że w ciągu ostatniego roku wymienione zostały świece, kopułka, palec, przewody WN

nierówne obroty wysokie spalanie

: czw wrz 30, 2010 08:51
autor: belushi
jeszcze raz proszę o jakieś wskazówki, ma ktoś jakiś pomysł albo miał podobny problem i jak udało sięgo rozwiązać?

nierówne obroty wysokie spalanie

: pt paź 08, 2010 19:54
autor: seboja
Witam
Ja mam Golfa 3 1.6 benzyna+gaz i mam podobny problem, lecz tylko na benzynie, bo na gazie są wyższe obroty o pół tysiąca.
A na benzynie to jest tak, że auto ma tą moc niby, choć moim zdaniem powinien mieć większą ale to tylko moja sugestia, no i skaczą mu obroty tak od 1500 do 2000 i tak w koło macieju, powtarzam na gazie nie ma tego problemu, samochód podłączany był pod dwa kompy, adaptacja przepustnicy, cała przepustnica czyszczona, jeden mechanik powiedział mi że to przepustnica, a drugi że też to jest przepustnica i do tego kolektor ssący może przepuszczać powietrze gdzieś. Dodam że poprzedni właściciel ogłączył ten silniczek krokowy od gazu i dodał zamiast niej ręczną regulacje dawki gazu, mówił że mu zaczął dużo palić ok. 12-14 i dla tego to zrobił, teraz pali 10. Nie wiem, a może przepustnica jest ok tyle że właśnie ten kolektor ssący jest do bani, ile taki może kosztować, u mnie jest żelazny a podobnież powinien być plastikowy, mam silnik AEE. Dodam że na gazie te spalanie wynosi 10 l a wcześniej więcej było

nierówne obroty wysokie spalanie

: pn paź 11, 2010 11:25
autor: belushi
nikt w temacie nie chce się wypowiedzieć a ja mam jeszcze jedną uwagę, mam wrażenie że mam uwalony termostat, zauważyłem to dopiero teraz kiedy zrobiło się chłodniej, silnik jest wiecznie niedogrzany, nawet w trasie temp to ok 80 stopni. czy to może mieć wpływ na obroty bo z tego co czytałem to na pewno wpływa na zużycie paliwa.