[mk4] VW Bora- fotele oraz lusterka elektryczne z pamięcią-montaż

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, Haki, Qto, VIP

VW Bora- fotele oraz lusterka elektryczne z pamięcią-montaż

Postprzez Qto » N sty 14, 2018 11:57

Wiązka pewnie nie jest z mk4...dlatego kolory kabli się nie zgadzają i ogólnie są małe różnice

ciarek15 napisał(a):czy muszę również ciągnąć dodatkowe przewody od modułu do licznika ?

CAN komfortu musisz podłączyć do licznika... przy czym licznik musi być immo3 - bez tego nie zadziała bo po CAN idzie sygnał włączenia zapłonu...

Autor postu otrzymał pochwałę



Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Kompletne ESP (serwo 1J1 614 205 + pompa ham + pompa ABS ze sterownikiem 1C0 907 379 + czujniki)
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp
Qto
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Online: 364d 6h 3m
Pomógł: 1456
Auto: MK4
Silnik: ASZ

VW Bora- fotele oraz lusterka elektryczne z pamięcią-montaż

Postprzez ciarek15 » N sty 14, 2018 12:25

Dołożyłem właśnie dwa brakujące przewody do większej kostki i zobaczę czy coś się zmieniło.
Licznik obecnie mam z passata ...849 w obudowie golfa i wsadem 1j5 920 849. Ale czeka już na stole 1j5 920 846A z wybitną szybką i urwanymi zaczepami... Bo tego z passata nie mogłem do końca ogarnąć.

Myślisz że nie będzie przewodów we wtyczce licznika od CAN? Czy będę mógł się podpiąć modułem do przewodów CAN w słupku ?



ciarek15
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Śr gru 09, 2015 10:03
Online: 12d 14h 17m
Pomógł: 8
Auto: VW BORA
Silnik: 2.3 V5

VW Bora- fotele oraz lusterka elektryczne z pamięcią-montaż

Postprzez Qto » N sty 14, 2018 13:09

Na pewno nie ma...w słupku jest CAN komfortu a Ty masz połączyć ten CAN z licznikiem. Zajrzyj do tematu o montażu komfortu...



Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Kompletne ESP (serwo 1J1 614 205 + pompa ham + pompa ABS ze sterownikiem 1C0 907 379 + czujniki)
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp
Qto
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Online: 364d 6h 3m
Pomógł: 1456
Auto: MK4
Silnik: ASZ

VW Bora- fotele oraz lusterka elektryczne z pamięcią-montaż

Postprzez ciarek15 » N sty 14, 2018 13:13

Dzięki za cierpliwość :) już rozgrzebałem licznik i znalazłem w zielonej wtyczce wolne piny 8 oraz 9. Dorzucę przewody i zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Obrazek

O te miejsca chodzi.. prawda ?

Dzięki wielkie Qto :) Moduł już śmiga i szyby dosunięte. W następny weekend wymienię tylne silniczki i będzie można kończyć fotele z lusterkami.

Obrazek



ciarek15
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Śr gru 09, 2015 10:03
Online: 12d 14h 17m
Pomógł: 8
Auto: VW BORA
Silnik: 2.3 V5

VW Bora- fotele oraz lusterka elektryczne z pamięcią-montaż

Postprzez ciarek15 » N sty 14, 2018 23:20

Na spokojnie sprawdziłem dwa moduły 1c0 jakie miałem. Wstawiam screeny z błędami. O ile wiem że nie ma komunikacji z tylnymi silniczkami szyb których nie zdążyłem wymienić stąd błędy... To nie wiem co oznacza pierwszy błąd dotyczący magistrali. Czy to normalne po takiej operacji? Czy można się tego jakoś pozbyć ?

Druga sprawa to różnica w opisie komponentów... przy jednym module jest napisane HLO 0003 a przy drugim 0004 (zaznaczyłem na foto). Czy któryś jest lepszy bądź gorszy ?

ObrazekObrazek

Bagażnik nie otwiera się na tym i na tym module... Ale wiem że to można naprawić edytując EPROM.

Na wyświetlaczu nie pokazuje mi otwartej maski... chociaż mam czujnik. Czy na rozpisce pinów według której robiłem zamianę z 1j0 na 1c0 jest uwzględniony pin od czujnika maski ?

Obrazek



ciarek15
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Śr gru 09, 2015 10:03
Online: 12d 14h 17m
Pomógł: 8
Auto: VW BORA
Silnik: 2.3 V5

VW Bora- fotele oraz lusterka elektryczne z pamięcią-montaż

Postprzez Qto » Pn sty 15, 2018 19:18

ciarek15 napisał(a):Czy można się tego jakoś pozbyć ?

Najpierw ogarnij tylne silniczki...jak błąd nie zniknie, to będziemy myśleć

ciarek15 napisał(a):Druga sprawa to różnica w opisie komponentów... przy jednym module jest napisane HLO 0003 a przy drugim 0004 (zaznaczyłem na foto). Czy któryś jest lepszy bądź gorszy ?

lepszy/groszy raczej nie...nie wiem czy ktoś opisywał co oznaczają te cyferki ale w serwisie nie mają o tym pojęcia. Pewnie chodzi o różne nadwozia...a jeśli tak, to wszystko jest do ogarnięcia edycją eepromu

ciarek15 napisał(a):Na wyświetlaczu nie pokazuje mi otwartej maski... chociaż mam czujnik. Czy na rozpisce pinów według której robiłem zamianę z 1j0 na 1c0 jest uwzględniony pin od czujnika maski ?

pin 5 w nowym komforcie, pin 22 zielonej wtyczki licznika - miernik i sprawdź czy pokazuje się masa przy otwartej masce

Autor postu otrzymał pochwałę



Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Kompletne ESP (serwo 1J1 614 205 + pompa ham + pompa ABS ze sterownikiem 1C0 907 379 + czujniki)
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp
Qto
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Online: 364d 6h 3m
Pomógł: 1456
Auto: MK4
Silnik: ASZ

VW Bora- fotele oraz lusterka elektryczne z pamięcią-montaż

Postprzez ciarek15 » Pn sty 15, 2018 20:30

Qto napisał(a):pin 5 w nowym komforcie

Czy chodzi o pin zaznaczony w tabeli ?
Czy może jest to pin w tej większej wtyczce ... który u mnie jest pusty w chwili obecnej.


Obrazek

Qto napisał(a):pin 5 w nowym komforcie, pin 22 zielonej wtyczki licznika


Na obydwu tych pinach ma pojawić się masa ?

Mam również kolejne pytania:
Chodzi mi o podłączenie przewodów CAN modułu pamięci. Na schemacie zaznaczyłem je na czerwono... W tych punktach schodzą się również przewody komunikacji silniczkow szyb. Z opisu wynika ze punkty te znajdują się w Wiązce przewodów wewnętrznych. Wiecie może gdzie znajduje się to miejsce ? Bo chciałbym by połączenie foteli było zbliżone przynajmniej do schematu oryginału.


Obrazek

Czy w to miejsce powinienem rownież doprowadzić dokładane przewody komunikacji modułu z licznikiem ? Bo w chwili obecnej mam je podłączone do przejściówki modułu komfortu. A tak jak mówiłem chciałbym by było to jak najbardziej podobne do oryginału.

Ostatnim pytaniem jest połączenie modułu pamięci foteli z "sygnałem" wstecznego. Pin 8 brązowej wtyczki ma być połączony z punktem A87 zaznaczonym na schemacie poniżej. W opisie jest wzmanka że jest to połączenie: RL, in dash panel wiring harness... czyli panel z przekaznikami pod kierownicą gdzie podłączyłem już zasilanie, lecz RL nie widziałem. Gdzie on jest ?

Obrazek

Przepraszam za taką ilość pytań, ale do dyspozycji mam tylko sobotę by móc popracować przy samochodzie... resztę tygodnia spędzam w pracy w delegacji. Dlatego chciałbym mieć "pełną" wiedzę zanim się zabiorę za dalsze prace. Resztę schematów mam już rozpisaną i sobie poradzę bez pytań. Przynajmniej tak myślę :)

Z góry dziękuję i pozdrawiam ;)



ciarek15
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Śr gru 09, 2015 10:03
Online: 12d 14h 17m
Pomógł: 8
Auto: VW BORA
Silnik: 2.3 V5

VW Bora- fotele oraz lusterka elektryczne z pamięcią-montaż

Postprzez Qto » Pn sty 15, 2018 21:20

ciarek15 napisał(a):Czy chodzi o pin zaznaczony w tabeli ?

tak, pin 5 w mniejszej wtyczce...w starym komforcie był to pin 1

ciarek15 napisał(a):Na obydwu tych pinach ma pojawić się masa ?

tak, po otwarciu matki

Nie ma znaczenia gdzie się podłączysz, ważne aby się wpiąć w dobry obwód. Jeśli chcesz jak w oryginale, to niestety trzeba pruć wiązki i szukać tych połączeń...a często i tak nie ogarnie się jak w oryginale bo takich połączeń może być kilka - po rozebraniu wiązki wydaje się to w ogóle nie mieć sensu. Rozbierałem ostatnio trzy wiązki i składałem z nich jedną...niektóre rzeczy na prawdę są zrobione wbrew logice np w angliku przewody (nie pamiętam teraz które) szły z modułu do lewego progu (czyli w angliku przez całą szerokość auta) żeby tam się rozdwoić (czy tam roztroić) i wrócić na prawą stronę auta :kac:

ciarek15 napisał(a):Przepraszam za taką ilość pytań, ale do dyspozycji mam tylko sobotę by móc popracować przy samochodzie.

Pytania konkretne więc nie ma problemu...i tak ładnie działasz jak tylko weekendy masz wolne :pub:



Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Kompletne ESP (serwo 1J1 614 205 + pompa ham + pompa ABS ze sterownikiem 1C0 907 379 + czujniki)
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp
Qto
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Online: 364d 6h 3m
Pomógł: 1456
Auto: MK4
Silnik: ASZ

Poprzednia strona



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości