Tak działa SYNCRO...

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: Michael G60 » ndz mar 20, 2005 11:45

Był kiedys temat o syncro i ostra sprzeczka na temat tego kiedy i w jakich proporcjach działa.

Zamieszczam foto by wszystko było jasne...!

Obrazek


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz mar 20, 2005 23:23

wiec co by nie bylo jest to naped staly na 4 kola nie rozlaczalny w zaden sposob (zakladajac ze jest sprawny) majacy taka fajna mozliwosc krecenia sie kol tylnych przy zablokowanych przednich kolach np podczas hamowania co w znacznym stopniu polepsza trakcje pojazdu (ja w swoim mam ta funkcje wylaczana :D)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn mar 21, 2005 00:02

Tu z kolei jest co nieco o nowszym systemie haldex'a:
http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=943


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
bombowy
SYNCRO Maniak
SYNCRO Maniak
Posty: 38
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 21:27
Lokalizacja: Michałów/opolskie
Kontakt:

mam problem z golfem SYNCRO :( Pomocy!!!

Post autor: bombowy » sob wrz 13, 2008 23:21

witam...mam właśnie golfa SYNCRO( rok prod. 1987, poj. 1.8l benzyna na gazniku, skrzynia 5-tka ) od ponad roku...musze przyznac że sprawował sie rewelacyjnie...problem zaczął sie około 2 tygodni temu, po wymianie łączników stabilizatora przedniego i drążków kierowniczych, a mianowicie:
przy skręcaniu w prawo, w sumie przy jakimkolwiek manewrze samochodem w prawą strone odczuwam na kierownicy znaczne drgania a w okolicy konsoli zmiany biegów słychac "wycie" i drgania...i teraz nie mam pojęcia czy to pochodzi od wału napędowego czy tez moze szlag wziął któres łożysko w skrzyni :-k z oględzin moich wszystko jest niby ok...nie jestem specem ale to jest mój trzeci golfik i nie zdarzyło mi sie zebym musiał odstawiac któregos do warsztatu :mrgreen: zawsze sam naprawiałem i rzadko moje oceny co do naprawy były nie trafione...ale teraz to juz załamka...nie mam pomysłu co moze byc nie tak :cry: nadmieniam że drgania najsilniejsze są przy predkosci około 60 - 70 km/h wtedy tez słychac najwiekszy hałas. co dziwne przy jakichś 140 - 150 km/h furka leci jak trzeba bez zadnych stuków i hałasów....bardzo prosze o jakąś pomoc lub rade...może ktos miał podobny problem :cry:

to mój nr.gadu 4865467
Ostatnio zmieniony sob wrz 13, 2008 23:23 przez bombowy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr wrz 17, 2008 19:18

Michael G60 pisze:Był kiedys temat o syncro i ostra sprzeczka na temat tego kiedy i w jakich proporcjach działa.
bardziej o szybkość reagowania tego napędu na zmianę warunków. To foto też w nim było jako podstawa do rozmowy na temat rozdziau mocy. A rajdowcy mówią że jak tył porządnie dołączy to przodem juz w rowie jedziesz :P ale ile w tym prawdy to nie wiem. Wiem tylko ze jest to jeden z najwolniejszych napędów na wszystkie koła jeśli chodzi o szybkość reagowania.



Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Tak działa SYNCRO...

Post autor: --Andree-- » wt lis 16, 2010 13:13

Michael G60 pisze:Był kiedys temat o syncro i ostra sprzeczka na temat tego kiedy i w jakich proporcjach działa.

Zamieszczam foto by wszystko było jasne...!

Obrazek
kolego z twego obrazka wynika (pozwoliłem se go trochę przerobić)

Obrazek

samochód Nr.1 - zgadzam się przy spokojnej jeździe i sprawnym visco rozłożenie napędu jest około 80:20 na korzyść przedniej osi.

samochód Nr.2 - no i tu już zaczynają się nieścisłości biorąc pod uwagę twój obrazek rozłożenie mocy to 25:75 na korzyść TYLNEJ osi, a to jest niemożliwe z prostej przyczyny mianowicie budowy tego napędu.

Obrazek

więc napęd syncro nigdy nie może przekroczyć rozłożenia napędu 50:50
dlatego samochód Nr.2 możemy zdefiniować tylko w następujący sopsób:
1. Przednie koła mają trakcję więc napęd obraca się zgodnie z ich obrotami.
2. Tylne koła jadą np: po błocie i są tak jakby "ciągnięte" przez koła przednie.
3. W wyniku różnic obrotowych osi (oś przednia obraca się szybciej niż "ciągnięta" oś tylna) sprzęgieł-ko visco-tyczne dołącza w większym stopniu (stosunek obciążenia tylnej osi w zależności od trakcji kuł tylnych) rozłożenie mocy nieprzekraczające obrotów osi przedniej.
Czyli maksymalnie 50:50.

Natomiast jak spojrzymy na obrazek samochodu Nr.2 pod względem trakcji to wyglądało by to zgodnie z ilustracją mianowicie:
1. Oś przednia wpada w błoto koła zaczynają buksować (biorąc pod uwagę dyferencjał może buksować to tylko 1 koło) przez co wyciągają masę auta tylko z delikatnym skutkiem np: 25% tak jak na obrazku.
2. Oś tylna ma dużo trakcji np: jedzie po suchej nawierzchni, viscoza w wyniku różnic obrotowych osi (buksujące koła przednie do mających trakcje tylnych) obciąża rozłożenie napędu 50:50 dorównując prędkości buksującym kołom przednim i w wyniku trakcji osi tylnej odpycha auto tak jak na obrazku w 75% do ciągnącej buksującej osi przedniej w błocie 25%.

Więc nie mylmy przyczepności z rozłożeniem mocy napędu !!!


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: evolution » wt lis 16, 2010 22:28

PODSTAWOWY LOGICZNY BLAD ROZUMOWANIA... CO SIE STANIE GDY BEDZIESZ JECHAC NA 3 KOLACH W TYM 2 TYLNYCH??? syncro moze przenies na tyl calosc napedu , jedyne co nie dotrze do kol wydzieli sie jako cieplo w wiskozie.
masz tezdrugi mniejszy blad...kola na przodzie i tyle NIE MAJA tej samej srednicy dynamicznej przez co tylne kreca sie delikatnie wolniej i wisco spina naped non stop


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Tak działa SYNCRO...

Post autor: --Andree-- » śr lis 17, 2010 00:38

evolution pisze:PODSTAWOWY LOGICZNY BLAD ROZUMOWANIA... CO SIE STANIE GDY BEDZIESZ JECHAC NA 3 KOLACH W TYM 2 TYLNYCH??? syncro moze przenies na tyl calosc napedu , jedyne co nie dotrze do kol wydzieli sie jako cieplo w wiskozie.
Jeżeli uniesiemy 1 z kół przednich to zadziała mechanizm różnicowy na przedniej osi (czyli będzie kręciło się koło uniesione), ale obroty na przełożeniu głównym z którego bierze napęd wał napędowy do wisco się nie zmienią, czyli logiczne że napęd powędruje na tyną oś, i w takim przypadku tylna oś będzie przenosiła więcej niż wspomniane przezemnie wyżej 50:50
evolution pisze: masz tezdrugi mniejszy blad...kola na przodzie i tyle NIE MAJA tej samej srednicy dynamicznej przez co tylne kreca sie delikatnie wolniej i wisco spina naped non stop
przecież napisałem że przy spokojnej jeździe stosunek wynosi około 80:20 beże się on między innymi z tej zależności co skutkuje większą temperatura oleju silikonowego w visco-zie.

tu jest filmik przedstawiający te działanie

" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: evolution » śr lis 17, 2010 20:06

ja wiem jak to dziala i jak syncro mozna krecic baki jak i ukrecic wal napedowy:) spoko filmik z przed 20 lat:D


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Tak działa SYNCRO...

Post autor: --Andree-- » śr lis 17, 2010 23:58

evolution pisze:ja wiem jak to dziala i jak syncro mozna krecic baki jak i ukrecic wal napedowy:) spoko filmik z przed 20 lat:D
filmik był do postu, chyba więcej wnosi dla czytających post pierwszy raz niż fotka z góry.

A jeśli chodzi o zasadę działania syncro to nie wątpię, że wiesz jak działa, bo twój temat (projekt) związany z syncro śledziłem.
A Jeśli chodzi o konkrety to może poprawiłbyś mnie jeśli nie do końca mówię prawdę zamiast drwić...


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

Awatar użytkownika
bombowy
SYNCRO Maniak
SYNCRO Maniak
Posty: 38
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 21:27
Lokalizacja: Michałów/opolskie
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: bombowy » pn sty 10, 2011 00:13

Obrazek sorka ale potrzeba nagła żeby odgrzać kotleta :crazy:
a mianowicie: opcja spięcia "na sztywno" napędu jest możliwa w golfie SYNCRO? czy raczej nie wchodzi w rachubę, z uwagi na możliwość rozwalenia mostu lub skrzyni?? bo mi szlag trafił obudowę od wisco :( i nie da sie nawet zostawić resztek i jeżdzić z rozpiętym walem napędowym:crazy:


cztery sprawne łapki + WEBER -100%..... - było

Obrazek

było SYNCRO i będzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Tak działa SYNCRO...

Post autor: evolution » pn sty 10, 2011 19:14

spinasz wiskoza, a jak ci rozerwalo wiskoze to tylko nasuwa sie pytanie jakie masz kola przod tyl??


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
bombowy
SYNCRO Maniak
SYNCRO Maniak
Posty: 38
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 21:27
Lokalizacja: Michałów/opolskie
Kontakt:

Re: Tak działa SYNCRO...

Post autor: bombowy » pn sty 10, 2011 22:34

evolution pisze:spinasz wiskoza, a jak ci rozerwało wiskozę to tylko nasuwa sie pytanie jakie masz kola przod tyl??
:-k sęk w tym że wiskoza nie wyglądała na świeżo rozerwaną, pamiętam że jak przywiozłem go z Niemiec to obudowa od strony mostu była trochę wymazana jakimś badziewiem, wytarłem i nie zaczepiałem więcej, dopiero niedawno jak łączenia tłumika robiłem to zauważyłem że obudowa jest do połowy po obwodzie pęknięta jak na obrazku.

Obrazek

wymontowałem wiskozę i próbowałem je najpierw dać do spawania, jednak nikt nie chciał się podjąć tego. no to zakleiłem to jakimś klejem do aluminium co od wujasa z warsztatu zawinąłem. :satan: no i trzymało do soboty ubiegłej :(

co do kół to nie jestem zwolennikiem jeżdżenia na 2parach o rożnej wielkości, a wiem że nie można bo mi gostek w niemcach mówił żeby nie mieszać z kołami.
obecnie jeżdżę na komplecie zimówek 185/65/14 a od wiosny do grudnia wożę się na alumach 195/45/15, raz tylko miałem założone wyższe koła z tyłu, ale wtedy bez wału napędowego jeździłem chyba z tydzień czasu bo skrzynię czyściłem z syfu i sprzęgło wymieniałem.


cztery sprawne łapki + WEBER -100%..... - było

Obrazek

było SYNCRO i będzie

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Tak działa SYNCRO...

Post autor: OsteR9019 » śr sty 26, 2011 22:22

Dopinam się w tym temacie bo akurat tutaj znalazłem najlepsze zdjęcie napędu syncro, jestem szczęśliwym posiadaczem country który stracił swój poważny atut a mianowicie napęd na tylną oś. Stało się to u poprzedniego właściciela a awarii uległ ten jakby "trójkąt" przy przekładni kątowej (element najwyżej na zdjęciu). Wciskałem się pod auto aby pokręcić wałem no i w jedną stronę się kręcił w drugą nie czyli teoretycznie tylny most działa, ale czy wisko powinno łapać tak szybko nawet gdy kręcę ręką bardzo powoli? podgrzania oleju tym nie spowoduje a jest tak jakby wisko przenosiło cały moment. Gdyby było zablokowane to awaria była by wyjaśniona. Ale jest jeszcze jedna opcja, były założone różne opony 15'' profile 60 i 65, czy tak mała różnica mogła spowodować awarię??


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 9 gości