wymiana klockow hamulcowych(przednich,tylnych)mk3

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
gralik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt sty 06, 2006 16:36
Lokalizacja: lodz
Kontakt:

Post autor: gralik » czw paź 30, 2008 13:42

mam pytanie odnośnie klocków na tył do mk3, mam takie klocki i tarcze jak na pierwszej stronie w poradzie (z sprężynami) i tu moje pytanie mam na prowadzeniu klocków tylnych blaszki na których niby powinny chodzić klocki sprawdzałem wszędzie w etce nawet w ksiażce takiej samej jak na 1 stronie nie ma tych blaszek, klocki cięzko mi wchodżą przez nie czasm sie blokują. i w końcu nie wiem czy one są czy ktoś poprostu je włozył dawno temu, nawet w nowych klockach nie było. mam ochąte je wywalić.


gralik

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt lis 07, 2008 09:25

Panowie, im więcej czytam (a jest co czytać...), tym mniej wiem :crazy: W jednym temacie ludzie piszą, że wymiana tarcz niewentylowanych na wentylowane wymaga także zmiany zacisków: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100568
bo niby tarcza 20mm się nie zmieści (ale przecież do wentyli są chyba cieńsze klocki, tzn. 16mm zamiast 19?).
W innym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2087050#2087050 kolega jaszczur pisze:
jaszczur pisze:bez problemu załozysz wentyle bez zmiany zacisków
Dodam, że auto to Passat B4, 94r, zaciski takie jak w pierwszym poście porady jaszczura , tarcze jeszcze niewentylowane.
Proszę o rozstrzygnięcie, jak to w końcu jest z tymi tarczami - za pomoc stawiam :kufel: :bigok:



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pt lis 07, 2008 10:45

jak to w końcu jest z tymi tarczami - za pomoc stawiam :kufel: :bigok:
_________________
pisałem nie raz już na forum,wymiana na wentyle nie wiaże sie z wymiana zacisków,ale są do spełnienia nast warunki
1,rozmiar tarcz musi byc taki sam
2,tarcza wentylowana jest grubsza,przez co ida na nia klocki 16 a nie 19 jak w przypadku tarcz pełnych to cała filozofia



Awatar użytkownika
PST
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 12:11
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: PST » sob kwie 04, 2009 10:54

trochę odświeżę temat... a konkretnie nie mam założonych tych blaszek Obrazek
i chce je założyć bo strasznie mi się trzaskają klocki. ale dokładnie nie wiem w którym miejscu one mają być bo jeszcze nie grzebałem przy hamulcach, zawsze robił to mechanik.
Mógł by ktoś wrzucić jakieś zdjęcie albo przejrzysty rysunek na którym będzie widać w którym miejscu muszę je założyć?



michal_zabrze
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn maja 26, 2008 20:21
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

problem z kołem

Post autor: michal_zabrze » sob lip 04, 2009 15:04

Witam, dziś zabierałem się do wymiany klocków no i wszystko ładnie pięknie. Poluzowałem ślicznie śruby na kole, podniosłem autko na lewarku i odkręciłem śruby, ale tu nagle zaczyna się mój porblem, najwidoczniej koło się zapiekło bo za chiny nie chce zejść, czy ktoś wie jak mogę ten problem rozwiązać??



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob lip 04, 2009 17:31

michal_zabrze wsadź koło na miejsce i zostaw min. poluzowane śruby, i zrób kilka razu autem w tył i przód, kręcąc kierownicą na lewo i prawo (na małej prędkości), powinna się felga poluzować
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 17:32 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

michal_zabrze
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn maja 26, 2008 20:21
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: michal_zabrze » ndz lip 05, 2009 00:07

misiek10111 Dzięki wielkie za pomoc:) Już wszystko zrobione :)
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 00:07 przez michal_zabrze, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz lip 05, 2009 08:40

PST pisze:Mógł by ktoś wrzucić jakieś zdjęcie albo przejrzysty rysunek na którym będzie widać w którym miejscu muszę je założyć?
Obrazek
druga w dolnej części zacisku - odwrotnie jak górna
michal_zabrze i co? spadło koło?


:-k ...

michal_zabrze
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn maja 26, 2008 20:21
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: michal_zabrze » ndz lip 05, 2009 22:51

Misiek Dało radę dzięki wielkie za pomoc, najpierw jeszcze popsikałem WD-40 :) ale okazało się że jeszcze nie musze wymieniac klockow bo sa jeszcze dobre :) tylko kasa poszła ale to bedzie juz na przyszłość.

przy okazji masz może jakieś zdjęcie gdzie widać miejsce spuszczenia płynu z chłodnicy. Wiem napewno że wchodzą do chłodnicy 2 węże, jeden z góry który porzeważnie jest cieplejszy a drugi na dole po prawej stronie. Jest to ten ?
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 22:52 przez michal_zabrze, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rafreality
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw sty 22, 2009 18:23
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: rafreality » pn wrz 21, 2009 18:39

Mam poważny problem w mk3, bo działa mi to bardzo na nerwy jak jeżdżę.

Nie mam tych blaszek przy klockach w całości, tzn. jednej nie mam w ogóle, bo się rozleciała przy wymianie klocków, inna jest z dwóch części włożona i tak to wygląda.

Problem taki, że klocki po przejechaniu kilkuset metrów STRASZNIE PISZCZĄ, jak nacisnę hamulec gwałtownie, to klocki nie piszczą lub piszczą tylko w ostatniej fazie puszczania hamulca, wydaje mi się że na wstecznym biegu również klocki nie piszczą.

Czy przyczyną może być brak tych blaszek lub ich nie komplet ?



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pn wrz 21, 2009 18:42

rafreality, ty masz hamulce starego typu?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn wrz 21, 2009 18:44



:-k ...

Awatar użytkownika
rafreality
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw sty 22, 2009 18:23
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: rafreality » pn wrz 21, 2009 19:39

jaszczur pisze:rafreality, ty masz hamulce starego typu?
Starego, tzn. tarcze nie są wentylowane, a klocki to są takie:
http://www.allegro.pl/item740067037_klo ... ntana.html

Czyli 1992 rok 1.4 silnik ABD.

Tarcze założone kilka miesięcy temu na nowe, klocki też, jakiej firmy to niestety nie pamiętam,
bo na początku nie piszczały, dopiero po jakimś czasie zaczęły.

Dzisiaj jak jechałem, to hamowałem na skrzyżowaniach i do 2 km nic nie piszczało, później już pisk przy hamowaniu, więc sądzę że to chyba nie drgania klocków i z blaszkami mam ok.
Przeszlifuje papierem, zobaczymy czy to faktycznie dobra recepta.
--------------------------
Rozwiązałem problem.
Klocki jakie zostały mi sprzedane nie były do mojego 92ABD, miały po jednym zębie na końcach klocków, moje powinny mieć po dwa zęby.
Teraz wszystko ładnie hamuje, nawet na zwykłych tarczach za 50 zł,
klocki do tego TRW i blaszki w komplecie. Polecam i dzięki !
Ostatnio zmieniony śr paź 14, 2009 17:29 przez rafreality, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Adek
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 300
Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:25
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Post autor: Adek » wt lis 03, 2009 09:25

chłopaki mam mały problem wziełem sie za wymiane tylnich klocków i zrobiłem wszytko tak jak jest opisane ale tkwi jeden problem za pomoca zwrotnicy niemoge docisnac tłoczka co sie dzieje ? morze ktos pomorze


MOJA IBIZA ZAPRASZAM :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=361005

MÓJ BYŁY GOLF ZAPRASZAM :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176190

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości