wymiana klockow hamulcowych(przednich,tylnych)mk3

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pt lip 18, 2008 17:35

alirow pisze:Ehm, czy tylko ja mam klocki bez zadnych sprezynek i blaszek? Mam takie klocki http://tnij.org/bi14
nie tylko ty asz takie klocki ;P
alirow pisze:Czy klocki od tarcz powinny odejsc samodzielnie, czy tez pomagaja im w czyms te sprezynki/blaszki ?
Samodzielnie chyba ze zbyt mocno sie trzymaja na prowadzeniach
alirow pisze:Czy gumowe oslony i uszczelki tez wymienic - moze one tez trzymaja ten tlok ?
elementy gumowe mozesz wymieniec ale nie musisz chyba ze sa zniszczone i zacisk moze przez nie puszczac plyn badz to moze wlasnie nie chodzic ( co raczej skrajnym przypadkiem jest )
alirow pisze:Mam nadzieje ze wyczyszczenie tloczkow cos da.
mysle ze to powinno pomoz jesli nie to ... to pisz :P
Ostatnio zmieniony pt lip 18, 2008 17:36 przez abrams, łącznie zmieniany 1 raz.


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » sob lip 19, 2008 12:27

Panowie rozumiem ze prowadnice szczek (takie oski ktore trzmaja kopytao na jarzmie) obie powinny byc ruchome? bo ja dolnej nie moge wyciagnac.... jak to ruszyc? Wymieniam tarcze ale nie wiem czy znow sie to nie przyczyni do niepoprawnego zuzywania tarcz.
Ostatnio zmieniony sob lip 19, 2008 12:28 przez mattai, łącznie zmieniany 1 raz.


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » sob lip 19, 2008 17:56

jesli dobrze cie zrozumialem to tak.. powinny sie ruszac inaczej zacisk hamulcowy nie plywa tylko w miejscu stoi i nie rowno naciska na tarcze klockami ;)
Ostatnio zmieniony sob lip 19, 2008 17:59 przez abrams, łącznie zmieniany 1 raz.


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » sob lip 19, 2008 18:13

Zgadza sie. Pracuje lewo prawo żeby ładnie symetrycznie bez dodatkowych przeciażen chwytać tarcze podczas hamowania
Dzisiaj ruszyłem temat i przez cały dzień walczyłem ze skrajna forma kretynizmu.
Śruby trzymające tarcze - pourywane. Tarcze delikatnie mówiąc - zakatowane.
Trzpień dolny na jarzmie - wbity na stale ...niestety.
Aktualnie szukam lewego jarzma i trzpienia prowadzącego.
Ostatnio zmieniony ndz lip 20, 2008 00:37 przez mattai, łącznie zmieniany 2 razy.


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » sob lip 19, 2008 23:11

mattai pisze:Zgadza sie.
to ironia i tylko sprawdzasz wiedze forumowiczow ?? ;p
mattai pisze:Dzisiaj ruszylem temat i przez caly dzien walczylem ze skrajna forma kretynizmu.
Sruby trzymajace tarcze - pourywane.
mowa o srubach ktore trzymaja tarcze do piasty ??
mattai pisze:Trzpien dolny na jarzmie - wbity na stale ...niestety.
wbite ?? mam nadzieje ze rudy tak zrobil a nie ktos ( poprzedni walsciciel golfinki ), bo wczoraj mialem taki przypadek ze zacisk nie ruszal sie bo rudy zrobil swoje
mattai pisze: Aktualnie szukam lewego jarzma i trzpienia prowadzacego.
mowa o tyl tak ? to trzepien kupowalem po 35zl za komplet na 1 strone 1303X z QUICKBRAKE ;)
Ostatnio zmieniony sob lip 19, 2008 23:13 przez abrams, łącznie zmieniany 1 raz.


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » ndz lip 20, 2008 00:20

Życie jest zbyt skomplikowane aby je jeszcze dodatkowo owijać w ironie. Zdanie ma sens w kontekście nie wyrwane z niego.

Co to autka to robił to mój poprzednik ...zapewne jak go spotkam to coś urwę względnie mocno ponaciągam robiąc z czegoś "druty telegraficzne"

Mam na myśli cały czas przód zawieszenia.
I faktycznie chodzi o śruby trzymające tarcze na piaście - z dokumentacji wynika że jest to wstępne centrowanie tarczy. Dało sie odczuć jak przykręciłem solidnie to minęły drgania kół powyżej 90km/h i przy łagodnym hamowaniu
Ostatnio zmieniony ndz lip 20, 2008 00:40 przez mattai, łącznie zmieniany 7 razy.


Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.

Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V

gaceqq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 21:45
Lokalizacja: RZ
Kontakt:

Post autor: gaceqq » ndz lip 20, 2008 09:12

Witam

Wymieniłem z przodu tarcze i klicki - BREMBO+FERODO. Hamulce mi piszczą jak się rozgrzeją dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów i kilkukrotynym hamowaniu. Co mogę jeszcze z tym zrobić ? Bo mni już szlak trafia. Chyba jeszcze kupię inne klocki i zobaczę co się będzie działo.

Poprzednik pisał o śrubie mocującej tarczę do piasty. U mnie nie jest przykręcona tarcza do piasty ani na jednym ani na drygim kole tylko koło ją dociska i śruby od koła dociskają. Czy to może mieć jakieś znaczenie ?



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz lip 20, 2008 09:20

gaceqq pisze:Czy to może mieć jakieś znaczenie ?
nie,przetrzyj klocki papierkiem sciernym ja miałem to samo jak ate załozyłem,później po zrobieniu tego przestało
Ostatnio zmieniony ndz lip 20, 2008 09:20 przez jaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.



gaceqq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 21:45
Lokalizacja: RZ
Kontakt:

Post autor: gaceqq » ndz lip 20, 2008 09:40

jaszczur pisze:
gaceqq pisze:Czy to może mieć jakieś znaczenie ?
nie,przetrzyj klocki papierkiem sciernym ja miałem to samo jak ate załozyłem,później po zrobieniu tego przestało
miałem to zrobić po niedzieli :) zobacze jakie będą efekty.

Mam jeszcze jedno pytanko. Czy jeżeli tarcza nie jest przymocowana do piasty śrubami - pourywane - to może coś to powodować ?
Ostatnio zmieniony ndz lip 20, 2008 09:44 przez gaceqq, łącznie zmieniany 1 raz.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3207
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt sie 19, 2008 13:14

Elo co moze mi cykac po wymianie przednich klockow? Nie wiem czy to te blaszki na tloczkach, czy te sprezynki przy klockach? Systematyczne cykanie, szybsze im szybciej jade..


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » wt sie 19, 2008 14:53

gaceqq pisze:Mam jeszcze jedno pytanko. Czy jeżeli tarcza nie jest przymocowana do piasty śrubami - pourywane - to może coś to powodować ?
Jesli mowa o srubce na srubokret krzyzakowy to moim zdaniem nie.. bo tarcza i tak sie ulozy gdy zaczniemy dociskac ja felga...

pokombinuj to ja wyciagniesz a potem poprawisz gwint...gwintownikiem...

pozdro =]


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt sie 19, 2008 20:23

Gitner pisze:moze mi cykac po wymianie przednich klockow
tu raczej będzie nie to co piszesz,spróbuj jeszcze raz zdjąc klocki i delikatnie papierkiem przejechać,jesli były by to spręzynki lub blaszki to tylko ew było by to przy hamowaniu a nie podczas jazdy
abrams pisze:Jesli mowa o srubce na srubokret krzyzakowy to moim zdaniem nie.
dokładnie nic sie nie stanie ja nie mam bo niestety ukręcił mi sie łeb przy wymianie



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3207
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt sie 19, 2008 21:24

jaszczur pisze:to tylko ew było by to przy hamowaniu a nie podczas jazdy
Po nawet delikatnym nacisnieciu hamulca cykanie znika, sadze ze tloczek dociska ta blaszke i to chyba to


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt sie 19, 2008 21:27

Gitner pisze:Po nawet delikatnym nacisnieciu hamulca cykanie znika, sadze ze tloczek dociska ta blaszke i to chyba t
to jesli tak to niestety jesli ci to przeszkadza trza rozebrać :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości