Strona 1 z 3

Tulejka rozrusznika w kadłubie

: śr lut 23, 2005 23:30
autor: vorlog
W różnych modelach VW, rozrusznik posiada podparcie końca wałka w tulejce umieszczonej w kadłubie silnika. Wymiana tulejek w samym rozruszniku, bez wymiany tej ukrytej tulejki, prowadzi do częstych przypadków pęknięcia pierścienia przekładni planetarnej w nowszych typach rozruszników. Poza tym oczywiście wysiadają dopiero co zmienione tulejki w rozruszniku oraz zęby na kole zamachowym i sprzęgiełku Bendixa.
Do wymiany (poza nową tulejką) potrzebujemy gwintownik M12 i przedłużacz do gwintowników (lub stary gwintownik z dospawaną śrubą M12 o długości ok. 150 mm. Trudno będzie bez kanału, ale można sobie poradzić.
Odłączamy masę i plus akumulatora, wyjmujemy rozrusznik, patrzymy gdzie ta tulejka siedzi, wkręcamy w nią gwintownik aż się zaklinuje, co poznać po obracaniu się tulejki i ciągniemy (uwaga na łokieć!).
Nową tulejkę naprowadzamy do otworu nałożoną na kawałek pręta metalowego i wbijamy do lekkiego oporu, tak by jej nie zaklepać :).
Montujemy rozrusznik, przewody i to by było na tyle.

Vorlog.

: śr sty 09, 2008 12:43
autor: chudzik5
A co jesli tulejka jest dobra a rozrusznik sie przycina tzn jak przekrecam kluczyk to tak jak by sie dlawil i tak kilka razy sie zadlawi i kreci normalnie, czym to jest spowodowane?

: śr sty 09, 2008 13:11
autor: prusax
wyjmij rozrusznik, rozbierz, wyczyść go dobrze, nasmaruj, najlepiej jak bedzie sie kończył to wymień szczotkotrzymacz i bedziesz mial na nastepne pare lat spokój

: śr sty 09, 2008 20:44
autor: chudzik5
To co napisales bylo robione 2 albo 3 miesiace temu...

: pt sty 11, 2008 18:40
autor: mlody87
mam pytanie w zwiazku z wymiana tej tulejki umieszczonej w kadłubie... czy moze byc to wina tej ze tulejki ze jest juz wytarta jesli gdy odpalam auto odrazu po uruchomieniu słychac jeszcze przez chwile takie "trzeszczenie" cos w stylu jak by rozrusznik jeszcze nie skonczył krecic. Odrazu mówie ze jest załozony nowy bendiks tak ze to nie tego wina. Nigdy nic nie z nim innego nie działo ani nie stawał nie zawieszał sie tylko te dziwne odgłosy przez chwile po odpaleniu??

: wt sty 22, 2008 23:46
autor: ROZAUTO
do mlody87, tak to możliwe nowy bendiks a raczej zęby będą kręcić się po koronce po prostu się ślizga, zazwyczaj to jest to na tyle klientów co trafiam na co dzień w pracy, większość mechaników wogólę nie wymienia tej tulejki i tu popełniają błąd

: czw sty 24, 2008 18:48
autor: mlody87
ROZAUTO, dzieki wielkie !! ,w koncu ktos wzrócił uwage na jak dla mnie bardzo istotna sprawe w tym temacie :pub:

: śr paź 14, 2009 01:01
autor: Daniel P.
Witam. Problem, który poruszę był już wałkowany w innym poście, lecz znalazł dziwny finał, więc odzywam się tu. Otóż od miesięcy borykam się z problemem rozrusznika, który na rozgrzanym silniku kręci jak by akumulator był rozładowany czyli równomiernie ale baaardzo słabo jak by kogoś cofało po ,, alkoholu" :D Dzieje się tak jak np wyskoczę na miasto motor się zagrzeje, zgaszę i po chwili chcę odpalić. w tedy muszę odczekać jakiś czas i spróbować ponownie czasem zaskoczy a czasem dalej trzeba czekać.... ;/ Jak silniczek zimny to kręci pięknie!! zwłaszcza teraz po wymianie kabli, klem oczyszczeniu połączeń na bloku, alternatorze rozruszniku.. . W alternatorze były wymieniane: tulejka szczotki komultator?, lecz nie wymieniano tulejki w kadłubie. Sprawa z dziwnym finałem była Golfa II 1.8 16V i zakończyła się za słabym rozrusznikiem. ja natomiast posiadam motor 1,6 PN .. i jestem w kropce.. Proszę może ktoś spróbuje pomóc? dodam, ze mając roczny akumulator gdy zakręcę rozrusznikiem w feralnym momencie tester akumulatora spada do ok 9 volt? może 10... i jeszcze jedno. Czy przestawiony rozrząd np o 1 ząbek może mieć taki wpływ?? i czy mógł w tym motorze się przestawić od delikatnego odpalenia na popych? Mechanik twierdzi ze silnik pracuje dobrze i nie widzi przyczyny w przestawionym rozrządzie..czyli twierdzi , że rozrząd jest dobrze ustawiony czyżby się mylił..? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. Aha.. jaki jest orientacyjny koszt wymiany tulejki wraz z jej zakupem?? Pozdrawiam jeszcze raz.

: śr paź 14, 2009 11:11
autor: miś fazi
W alternatorze były wymieniane: tulejka szczotki komultator?, lecz nie wymieniano tulejki w kadłubie.


teraz napisz co było w czym wymienione w alternatorze mogłeś wymienić komutator , ale na pewno nie wymieniałeś komutatora w rozruszniku , co jest możliwe , ale mało kto to robi , jeśli nie wymieniłeś tulejki rozrusznika w kadłubie , to ją wymień , bo wyrobiona sprawia wiele problemu . Rozrusznik nagrzewa się od pozostałych elementów silnika , i jak masz wyrobioną tulejkę w kadłubie , to pracuje z jeszcze większym przekosem i hamuje go , jak wyjmiesz rozrusznik to sprawdź jeszcze czy nie ma zwarć między zwojami na tworniku i stojanie , może być tak że zwarcie wystąpi w czasie jak rozrusznik jest gorący , a na zimnym wszystko będzie ok , dla sprawdzenia proponuję wsadzić go do piekarnika i nagrzać

: śr paź 14, 2009 17:54
autor: Daniel P.
tzn chodziło mi o rozrusznik z rozpędu wspomniałem a alternatorze bo tez był robiony.

: śr paź 14, 2009 18:23
autor: Rafał 21
Daniel P. pisze:tzn chodziło mi o rozrusznik z rozpędu wspomniałem a alternatorze bo tez był robiony.
Daniel P., widzę i czytam ze wszystko wymieniasz oprócz czesci zamiennych w rozruszniku!!. Więc moja rada to dajesz do warsztatu wymienią Ci tulejki sczotkoczymacz i zaplacisz 100żl. U nas w Zabrzu to dwie godziny i masz go z powrotem! te sto żł. to juz na wyrost powiedziałem , ostatnio robili mi za 60żł. I zapomnij o przestawionym pasku itp. Napraw rozrusznik i smigasz! :grin:

: ndz paź 25, 2009 18:21
autor: Daniel P.
Witam. Jakoś dawno nie pisałem z moim problemem, który został rozwiązany. ;) Przede wszystkim sprawny aku to podstawa, a jeśli chodzi o sam rozrusznik to wymienione tulejki w rozruszniku i kadłubie (stara w kadłubie była wytarta na tyle, że wyglądała na zrulowaną żyletkę, do tego szczotki , szczotko trzymacz i nie wiem co tam jeszcze się wymienia, ponieważ robił to elektromechanik. Autko zaczęło palić pięknie. rozrusznik aż świszczy. Pozdrawiam.

: ndz lis 15, 2009 10:34
autor: weryfany
Wczoraj wymieniałem i tak na szybko kilka fot zapodałem aby każdy wiedział mniej więcej gdzie i co:

Silnik 1.6 RF (Golf II)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zamiast gwintownika użyto torxa dużego ale tulejka była tak zużyta że wkręcono zwykłą śrubę 12 i użyto zwykłego płaskiego śrubokręta. Tulejka się wysypała dosłownie.

Koszt tulejek 8 zł w komplecie są 4 sztuki.
Szczotki 16 zł w komplecie 4 sztuki
Szczotki okazały się być długie więc są w doskonałym stanie i każdą szczotkę sprawdzono czy nie jest zatarta-zablokowana lub w jakiś sposób niesprawna.
Jeśli nie ma chęci aby lutować szczotki to kupić szczotko-trzymacz kompletny koszt ok 38 zł
Jeśli diesel to warto kupić szczotko-trzymacz oryginalny ze względu na większe prądy przy rozruchu koszt około 65 zł.
Ceny podane ze sklepu w Zamościu (chyba najtaniej znalezione)

Pozdro

: śr maja 19, 2010 14:18
autor: smolka007
i co panowie mozliwe ze od tego mi sie dlawi bo wszyscy pisza zeby wymienic a nikt nie napisze z tych co miali ten problem co ja czy pomoglo