[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

akpic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 14, 2012 15:01
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: akpic » wt lis 26, 2013 00:41

Co sądzicie o tym?

http://tablica.pl/oferta/aluminiowa-pok ... d7d3edb4cb" onclick="window.open(this.href);return false;



domek33xp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw gru 20, 2012 12:12

[MK2] Odma 1.3NZ mk2 w gazie

Post autor: domek33xp » wt gru 10, 2013 14:58

U mnie problemy ustały.
Odmę mam tak zrobioną obecnie: od bloku silnika idzie wąż fi16 do trójnika. Z oryginalnego trójnika jeden cienki wężyk leci w dół, a kolejne wejście łączy się też wężem fi16 z grzybkiem (regulatorem ciśnienia oleju), dalej to wchodzi w rurę z powietrzem oryginalnym kolankiem. Z pokrywy silnika leci wąż, który jest na końcu zaślepiony (tędy wcześniej gubiłem olej)
Do tego wymieniłem kable wysokiego napięcia, co dało dużo. Teraz iskra jest mocniejsza na świecach i wg mnie lepiej spala mi gaz i nie ma tyle resztek (wody), które mogłyby łączyć się z olejem tworząc masło.
Dalej: samochód chowam teraz cały czas do stodoły, gdzie przykrywam przód maski starym kocem. Samochód wolniej się chłodzi przez to.

Czasem zdarza się tak, że samochód gdzieś stoi na powietrzu, ale i tak nie ma problemów.
Teraz jest koło -4stopni. Mam nadzieję, że jak będzie -20 to golfik da sobie radę.



Awatar użytkownika
Semi1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: sob sty 26, 2013 15:44
Lokalizacja: WarsawCity

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: Semi1 » wt gru 10, 2013 21:27

Ja zrobiłem to mniej więcej tak jak opisałem kilka postów wcześniej, od bloku silnika zostawiłem oryginalny ten kawałek rurki z trójnikiem, w tą rurkę wsadziłem złączkę żeby dalej przedłużyć odmę samym nowym wężykiem, omijając separator dalej do nowego osadnika( zdjęcie na poprzedniej stronie) a z osadnika do regulatora ciśnienia oleju i w powyższy sposób według mnie jest o niebo lepszy od 23-letniego oryginału.
Tylko że dałem za cienki przewód, który się pod wpływem temperatury zagiął i zablokował ujście gazów z silnika, po czym silnik wypluł cały świeżutki olej na ziemię (wał i panewki zapewne trochę dostały przez to) :banghead: :banghead: :banghead:
Co nie zmienia faktu że silnik wreszcie zaczął normalnie i równo pracować, jak by mu przybyło ze 20KW i oto chodziło, jeszcze tylko ponowna kalibracja ustawieni silnika i będzie bryka jak z fabryki :D :D :pub:


Było A6 jest Golf :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=508186" onclick="window.open(this.href);return false;
Spot- https://www.youtube.com/watch?v=8ZNr4WyM4rw" onclick="window.open(this.href);return false;

parjas_mkII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 08, 2013 23:08

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: parjas_mkII » wt sty 28, 2014 19:25

witam u mnie wygląda to tak :) znaczy się moja teoria którą na dniach wprowadzę w życie gdyż w ciągu dwóch dni wywaliło mi dwa razy olej :/
1-kopółka w bloku silnika-siatka została rozwiercona na wylot aby był swobodny przepływ
2- wąż olejowy fi18 zamiast oryginalnego trójnika który mi zamarzł
3-odma
4-separazor który również rozwierciłem
5-wylot z pokrywy zaworów połączyłem z filtrem powietrza

Obrazek

jest jeszcze drugie wyjście z sytuacji :hmm: trzeba kupić podgrzewacz odmy na szrocie który był montowany w silnikach 1.6 16V w golf IV, audi A2, VW lupo oraz VW polo.
trzeba go wstawić między odmę a trójnik i podłaczyć do instalacji stacyjki :) jeśli znajdę takie cudo to zamontuje i wrzuce fotki do wglądu :) a i te rozwiązania można zastosować w seacie ibizie silnik 1.4 8V :chytry:



parjas_mkII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 08, 2013 23:08

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: parjas_mkII » wt sty 28, 2014 20:41

poprawka podgrzewacz był montowany w 1.4 16V



Awatar użytkownika
Semi1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: sob sty 26, 2013 15:44
Lokalizacja: WarsawCity

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: Semi1 » wt sty 28, 2014 21:04

Z tym wylotem z pokrywy zaworów to może być dobry patent ponieważ jak by zamarzło odma pomimo powyższych zabiegów to nam nie wywali oleju :okej:

Mi również wywaliło drugi raz olej, chciałem zostawić regulator ciśnienia oleju i on właśnie zamarzł a ty kolego jak go rozwiercisz (podpunkt czwarty) to tak jak by prawie go nie było, w środku jest membrana a na dole zwężenie i to wszystko reguluję opary, bez tego jak damy na przelot do przepustnicy i jeżeli silnik ma już przedmuchy morze nam wdmuchiwać za dużo powietrza do przepustnicy.
Osobiście zrezygnuje z regulatora(zastanawiam się jeszcze czy podłączyć odmę przed przepustnicę czy ewentualnie przedłużyć do puszki filtra powietrza) mam jeszcze dodatkowo osadnik tak więc wszystko tam będzie ściekało a opary przed filtr powietrza.
Jeszcze jedna ważna informacja którą zaobserwowałem, z tego silnika zbiera(skrapla) się dużo wody, od momentu podłączenia osadnika wylałem z niego prawie połowę wody, tak zwykła woda jak to się zbierało w oryginalnej nie ogrzewanej odmie to nic dziwnego że zimą zamarzało plus ta żółtawa maź i korek jak się patrzy .


Było A6 jest Golf :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=508186" onclick="window.open(this.href);return false;
Spot- https://www.youtube.com/watch?v=8ZNr4WyM4rw" onclick="window.open(this.href);return false;

parjas_mkII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 08, 2013 23:08

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: parjas_mkII » czw sty 30, 2014 10:55

separator po prostu rozwierciłem z jednej strony bo daj że z strony wlotu (od odmy ) równie dobrze możesz go zastąpić jakimś kolankiem :jezor:
a ten wlot z pokrywy zaworów to faktycznie po to żeby oleju nie wywaliło o ile zamarznie odma...
zaciekawił mnie ten osadnik o którym napisałeś. gdzie go kupiłeś, jaki kosz? no i w której części go podłączyłeś ? jak byś mógł wstaw jakieś foty :chytry:

narazie to moje rozwiązanie się sprawdza, nigdzie nie ma oznak białej mazi :okej: także z czasem zobaczymy co z tego będzie :)
mam jeszcze zamiar wstawić jakiś filtr na tym przewodzie co idzie od pokrywy do filtra powietrza :bajer:



Awatar użytkownika
krystek21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: wt mar 05, 2013 22:59
Lokalizacja: Suwałki

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: krystek21 » pt sty 31, 2014 14:07

Panowie u mojej kobiety w II również się tak stało tj wywaliło przez miarkę oleju cały olej z silnika aż lampa ciśnienia się zapaliła. No ok. Diagnoza? Zatkana odma. I tutaj mały zonk. Przy odpaleniu samochodu i zatkanej odmie olej powolutku wędruję z dołu poprzez miarkę oleju do ujścia bagnetu tutaj UWAGA: podczas odkręcania korka wlewu oleju powietrze zostaje ZASYSANE przy zatkanej odmie. Rozebrałem i się okazało że trójnik w kształcie S był cały zamarznięty i troszkę bańka. Wszystko ładnie wyczyściłem, wysuszyłem i złożyłem. Odpalam i czekam. Oleju nie wywala przez miarkę oleju ale powietrze z korka zostaje wypychane. Jedna krótka trasa i znowu olej wywaliło. Już nie mam sił na niego (a kobieta zła i chyba każdy wie co to oznacza) :rozpacz:

Ktoś mi pomoże? Czy możliwe że ten plastikowy element na dole silnika jest zatkany?



Awatar użytkownika
Semi1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: sob sty 26, 2013 15:44
Lokalizacja: WarsawCity

Re: [MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: Semi1 » pt sty 31, 2014 20:24

Dziś odebrałem auto od mechanika więc mogłem zajrzeć do odmy, a to co zauważyłem podczas demontażu poszczególnych elementów przeraziło mnie, wszędzie lud nawet w tym kolanku co jest przymocowane do rury filtra powietrza a do niej regulator, przewody też pozamarzały z osadnikiem. Cud że nie popękało a wąż dałem gruby.
Obrazek

A tu kawałek lodu z kolanka :shock:
Obrazek


Było A6 jest Golf :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=508186" onclick="window.open(this.href);return false;
Spot- https://www.youtube.com/watch?v=8ZNr4WyM4rw" onclick="window.open(this.href);return false;

maniocek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Mrągowo

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: maniocek » pt kwie 11, 2014 19:07

Ja dziś odmę w swoim NZ'cie robiłem.
Zrobiłem jeszcze inaczej.
Wszystkie nowe węże,nowy trójnik,nowe opaski i wszystko złożone na silikon.
Wywalony ten grzybek z bańką.
Całość podłączona bezpośrednio do dolotu,w oryginalne miejsce. Nie trzeba wiercić filtru powietrza.



keciu95
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt wrz 16, 2014 21:43

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: keciu95 » śr gru 03, 2014 15:28

A z tego trójnika w kształcie S ten wąski wężyk gdzie idzie ? Bo ja go wlasnie nie posiadam



kamillo97
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr paź 15, 2014 21:31

Re: [MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: kamillo97 » pn sty 04, 2016 18:07

U mnie on idzie do pokrywy zaworów.



Awatar użytkownika
Semi1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 456
Rejestracja: sob sty 26, 2013 15:44
Lokalizacja: WarsawCity

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: Semi1 » wt sty 05, 2016 09:34

Z pokrywy zaworów w NZ.


Było A6 jest Golf :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=508186" onclick="window.open(this.href);return false;
Spot- https://www.youtube.com/watch?v=8ZNr4WyM4rw" onclick="window.open(this.href);return false;

majka72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob cze 04, 2016 19:33

[MK2] Odma 1.3NZ mk2

Post autor: majka72 » ndz sty 08, 2017 23:39

czy na taką zatkaną w zimę odme wystarczy wyjąć ten jeden przewód z pokrywy zaworów i puścić go pod auto? czy coś jeszcze przepinać w odmie trzeba?
swoją odme wyjąłem wyczyściłem i wsadziłem ale obawiam się że noc pod niebem i zamarznie znowu, więc taki chwilowy patent byłby jak znalazł.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości