[All VW] Przekaźniki świateł

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Młodyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: sob paź 20, 2012 00:45

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Młodyy » śr mar 20, 2013 00:17

Moze i jestem tępy ale wole zapytac i dac wam troche smiechu niz spalic cos ;D...
chyba juz czaje, tylko jeszcze pytanko... kabel np od drogowych ... idzie od lewej i prawej lampy, w ktorym miejscu sa one zmostkowane? zebym mogl poprowadzic od nich przewod do przekaznika ? :)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Lipek81 » śr mar 20, 2013 11:25

Zmostkowane są wewnątrz skrzynki przekaźników. Już ze skrzynki wychodzą dwa oddzielne przewody do każdego reflektora, ponieważ każdy reflektor ma w skrzynce swój oddzielny bezpiecznik. Stąd też w tym wątku toczy się m.in. dyskusja, jakie rozwiązanie jest lepsze - czy 4 przekaźniki, czyli każdy przekaźnik oddzielny na każde włókno żarówki, czy też zastosować tylko 2 przekaźniki - jeden na światła drogowe, drugi na światła mijania, a za przekaźnikiem rozgałęzić przewód na dwa reflektory.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: miś fazi » czw mar 21, 2013 10:01

a ja zawsze uważałem że lepiej jest dać cztery przekaźniki , może koszt troszkę większy ale roboty jest mniej , bo te kable co do tej pory były kablami zasilającymi , teraz będą po prostu kablami które sterują cewkami przekaźników , a po drugie jak nawet padnie jakiś przekaźnik to nie znikną nam np. światła drogowe albo mijania na raz , co jest nieuniknione przy dwóch przekaźnikach , jeszcze jest sprawa robienia instalacji na przekaźnikach , tak aby można było szybko wrócić do stanu fabrycznego , pytam po co ? światła zrobione solidnie na przekaźnikach bije na głowę instalację fabryczną pod każdym względem , mam już to pięć lat i nawet żarówki jeszcze nie wymieniałem . Zastanawia mnie tylko jedno , dlaczego firma taka jak VW nie robi tego fabrycznie , nawet nasze fiaty miały oryginalnie przekaźniki świateł , więc czym się kierują ? czy tylko oszczędnościami .



michael.golf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 03:23

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: michael.golf » czw mar 28, 2013 18:16

koledzy elektronicy,
przeczytałem CAŁY !!! temat i z tego co zrozumiałem zrobiłem schemat podłączenia przekażników świateł do mojego golfa III.
-przekażniki mają byc założone tylko na światła mijania H1,a przewody z pinów 87 nie będę ciągnął do żarówek tylko do uciętych kabli koło złącza nad chłodnicą.

Obrazek

pyt.1 - chciał bym prosic żebyście spojrzeli na schemat czy wszystko dobrze zrozumiałem ???
pyt.2 - czy jeden bezpiecznik 20 amper starczy na dwa przekażniki,bo nie chcę żadnych bezpieczników na kablu tylko sam bezpiecznik który mam w takiej skrzynce z bezpiecznikami z golfa IV.
pyt.3 - czy można pin 30 z przekażnika podpiąc bezpośrednio (bez żadnych bezpieczników na kablu) do tego bezpiecznika jak zaznaczyłem na zdjęciu,
bezpiecznik ma 50A ale chyba można kupic taki bezpiecznik 20A,ewentualnie te trzy zwykłe bezpieczniki mają po 30A ale one mają cieńkie kable - czy takie rozwiązanie w niczym nie przeszkadza i jest bezpieczne ???

Obrazek



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Zico63b » czw mar 28, 2013 23:59

michael.golf pisze:przekażniki mają byc założone tylko na światła mijania
Tak, choć to wersja minimum: jak już w tym temacie chyba pisałem, ale i Koledzy również - najlepiej dać je na każdy rodzaj światła i każdą z żarówek. Czyli jednak cztery. A nieporozumienie może wzięło się stąd że na moim schemacie dałem rysunek tylko dla mijania by nie komplikować rysunku a schemat dla drogowych jest taki sam - tylko białe przewody są zamiast żółtych.
Polecam więc 4 szt. przekaźników.
Ad. 1 - dobrze zrozumiał Kolega, z zastrzeżeniem powyżej.
Ad. 2 - no, starczy - ale to to ryzykowne ze względów bezpieczeństwa jazdy - o czym tak wiele razy tu było :rozpacz: .
Ad. 3 - jak ad. 2.
Co tu znaczą te "groszowe" oszczędności czy wygodnictwo w wykonaniu instalacji - jeśli zamiarem naszym jest zrobienie instalacji porządniej niż VW (chyba?).
Ja mam zrobione jak opisałem i na żadne kompromisy nie poszedłem; najwyżej w ogóle bym się za robotę nie brał...



michael.golf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: sob wrz 05, 2009 03:23

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: michael.golf » pt mar 29, 2013 11:18

kolego Zico63b na twoją pomoc zawsze można liczyc za co dziękuję.
Zico63b pisze:Ad. 1 - dobrze zrozumiał Kolega, z zastrzeżeniem powyżej.
ad.1 - tak dobrze zrozumiałem a przekażniki (dwa) tylko na światła mijania chcę założyc dla tego ponieważ:
na światła długie mam założony moduł świateł dziennych który zmiejsza prąd na światła długie jak są włączone światła dzienne,
a przekażniki mają zwiększyc prąd - i nie wiem czy to w ogóle razem by sobie nie przeszkadzało ???
Zico63b pisze:Co tu znaczą te "groszowe" oszczędności czy wygodnictwo w wykonaniu instalacji
nie o to mi chodziło tylko chciałem miec jak naj mnie dodatkowych kabli pod maską i dlatego pomyślałem że SAM bezpiecznik który mam na akumulatorze wystarczy tym bardziej że przekażniki będą od akumulatora w odległości około 20-30 cm bo za zbiorniczkiem spryskiwaczy.
ale oczywiście posłucham osoby która wie odemnie lepiej i założę jeszcze dodatkowo dwa bezpieczniki - i tu mam jeszcze dwa pytanie:
1 - te dwa dodatkowe bezpieczniki mają byc na przewodzie idącym do pina 30 w przekażniku zaraz przy przekażniku czy może mają byc
na przewodzie idącym z przekażnik z pinu numer 87 zaraz przy przkkażniku ??
bo tu nie bardzo rozumiem czy te bezpieczniki mają byc między akumulatorem a przekażnikami czy między przekażnikami a kablami idącymi do świateł ??
ale jeżeli mają byc między akumulatorem a przekażnikami to czy mogę zrobic tak jak na zdjęciu poniżej ??
Obrazek



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Lipek81 » pt mar 29, 2013 17:47

Możesz i nawet jest to wskazane, skoro masz taką możliwość.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Zico63b » pn kwie 01, 2013 14:54

W całej tej toczącej się dyskusji - czy jeden, czy dwa przekaźniki; czy jeden, czy dwa bezpieczniki - umyka naczelny cel: bezpieczeństwo.
Ja dążę do tego, by każda z żarówek (H1 czy H7) lub każde włókno (H4) miało SWÓJ OSOBNY TOR ELEKTRYCZNY, ze wszystkimi urządzeniami (przekaźnik), zabezpieczeniami (bezpiecznik) itd.; by WYELIMINOWAĆ Istnienie w obwodzie JEDNEGO ELEMENTU, którego awaria zgasi nagle oświetlenie przed autem. U Kolegi byłby to bezpiecznik blaszkowy na akumulatorze. W wykonanych przeze mnie instalacjach takim pojedynczym elementem jest fabryczny włącznik i stacyjka - których wyeliminować już się nie da... :rozpacz:
W wypadku doskonałego pod względem bezpieczeństwa zastosowania dwóch oddzielnych bezpieczników na przewodzie - istnienie tego blaszkowego jest zbędne, jest zbędnym ryzykiem, jest zniwelowaniem idei bezpieczeństwa. Napięcie pobrałbym po niezabezpieczonej stronie bezpiecznika blaszkowego lub od razu z klemy.
Co do modułu zmniejszającego napięcie na drogowych, by zrobić z nich "dzienne" - po pierwsze, niezgodne z prawem ( z wyjątkiem FABRYCZNEGO modułu na Skandynawię) a po drugie - bez znajomości działania, na 100% nie odpowiem czy to zakłóci jego działanie; ale nie powinno: to przecież to samo napięcie, tak samo podane. No, chyba że ten "moduł" przełącza żarówki z równoległego w szeregowe połączenie?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Lipek81 » pn kwie 01, 2013 21:55

Zico63b pisze:W całej tej toczącej się dyskusji - czy jeden, czy dwa przekaźniki; czy jeden, czy dwa bezpieczniki - umyka naczelny cel: bezpieczeństwo.
- wcale nie umyka - prześledź temat, to zobaczysz, że wiele razy ten aspekt był poruszany, a już szczególnie przy rozmowach o ilości bezpieczników bezpieczeństwo było naczelnym argumentem.

Zico63b, zauważ, że michael.golf chce podłączyć się pod dwa bezpieczniki płytkowe, ze skrzynki na akumulatorze - co w tym złego?
Jeżeli chodzi o wcześniejszą wersję, z bezpiecznikiem blaszkowym - tak oryginalnie było to rozwiązane w golfie mk4, w innych pojazdach z resztą też. Bezpiecznik ten ma za zadanie zabezpieczać kable które wychodzą bezpośrednio z aku, aby choćby zmniejszyć ryzyko np. pożaru. Owszem, rozwiązanie mniej bezpieczne, ale bez przesady - ryzyko przepalenia się tego bezpiecznika jest znikome.



klemens84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn gru 07, 2009 14:18
Lokalizacja: Lubin

Re: [All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: klemens84 » sob paź 12, 2013 14:40

Witam,

Panowie, zamierzam założyć przekaźniki do mojego mk2 - grill na 4 lampy + przeciwmgielne na dole.
Użyję 4 przekaźników i 4 bezpieczników.
1 - mijania L
1 - mijania P
1 - do wszystkich drogowych
1- przeciwmgielne
Wszystko chcę upchnąć na podszybiu, tam gdzie benzyna ma komputer. Będzie ładnie bo wszystko zakryje plastik osłaniający.
Puszczę masę na lince 4,5mm2 prosto z aku do lamp (wszystkich 6). Natomiast do przekaźników też będzie szedł taki sam przewód zasilający.
Chcę jednak tak podłączyć aby przy włączonych długich zapalały się również przeciwmgielne - czyli wszystko co jest na stanie.
Oprócz tego przeciwmgielne powinny mieć możliwość załączanie tak jak ori - z przycisku.
Czy będę musiał wpiąć w obwód diody aby mi nie paliło przycisku przeciwmgielnych - prąd na niego będzie szedł zawsze, kiedy zapalę długie?
Oraz żeby przy zapalaniu przeciwmgielnych nie włączały mi się długie.
Diody sztuk 2? Jakie zastosować, gdzie i jak najlepiej je wpiąć?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
qniu89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr sie 24, 2011 17:13
Lokalizacja: Miasto Maczet ;)

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: qniu89 » pn paź 14, 2013 19:59

Witam :)

W końcu i na mnie padło - po stwierdzeniu że jeden ksenonowy reflektor w Audi B6 świeci lepiej niż oba moje, postanowiłem założyć przekaźniki świateł do swojego Golfa.

Wydaje mi się, że jest sens się w to bawić, gdyż napięcia jakie zmierzyłem wynoszą odpowiednio:
14,1V na aku
12,6V na mijania
11,9V na drogowych

Zaprojektowałem takie coś dla reflektora H1+H1 (na jedną stronę):
Obrazek

Piny 87a i 86 są połączone, gdyż w wypadku np przepalenia cewki przekaźnika, żarówka dalej będzie świecić, choć słabiej (prąd popłynie "fabryczną" trasą) - mniejsze ryzyko awarii - podpatrzyłem to w tym temacie kilka stron wcześniej :)

I teraz kilka moich pytań:
- Czy przekaźnik 541 faktycznie działa w ten sposób (pin 30 zwarty z 87a w stanie OFF i z 87 w stanie ON), gdyż spotkałem się z różnymi opiniami?
- Bezpiecznik 15A na lampę wystarczy (akurat 15-stek mam dużo w szufladzie), czy lepiej dać 20A?
- Przewód 2,5mm2 na +12V do bezpiecznika oraz masę do aku będzie wystarczający?
- Jak to w miarę sensownie zabezpieczyć i przymocować? Założenie jest takie, że układ ma się znajdować w okolicach lampy, żeby nie ciągnąć zbyt wiele kabli.


Fiesta 1.1/50KM CLX '91 -> Vectra 2.0/115KM CD '94 -> Golf 1.6/101KM GT '96

"nie zawsze kierowcą Golfa III jest bezmózgi, naćpany i pijany dres."

drewnom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr paź 16, 2013 11:59

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: drewnom » śr paź 16, 2013 12:44

Witam. Chciałbym zrobić światła mijania na przekaźnikach.
Ładowanie na aku mam 14,1V, a na światłach 12,3V. Reflektory mam h7/h7 te a`la golf IV.

Chciałbym zrobić tylko światła mijania.
Kable "kolor" przekrój 4mm ( z przekaźnika do reflektora, z aku do przekaźnika)
Kabel "czarny" przekrój 2,5/4mm ( od przekaźnika do punktu masowego, od reflektorów do punktu masowego)
Kabel "kolor 2" przekrój max 1mm ( od sterowania do przekaźnika)

Przekaźniki 30/40A

Bezpieczniki (nieuwzględnione na rysunku) tuż przed reflektorem ( przed refleltorami i przed przekaźnikiem na kablu od aku) - nie wiem 20A dobre będą ?

Mój pomysł na schemat:

Obrazek


Na innym forum pokazywali, że masa od przekaźnika doprowadzana jest z AKU ?? Gdy montowałem halogeny dalekosiężne (na praktycznie podobny schemat) kazali mi masę od przekaźnika poprowadzić do punktu masowego na karoserii - jak jest prawidłowo ?? ?



maniocek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Mrągowo

Re: [All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: maniocek » wt gru 17, 2013 21:29

Witam :)
Mam małe pytanko,gdzie w golfie II najlepiej podpiąć masę?
Masy ze styków nr 86 idące grubymi przewodami,można podpiąć w tym samym miejscu co masę z reflektorów (cienki przewód)?
Jeśli tak,to można je zmostkować (np. na skrętkę),tak by w dany punkt szedł jeden przewód zakończony oczkiem pod np. śrubę w karoserii?
http://imageshack.us/photo/my-images/86 ... t2hj2.gif/" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

[All VW] Przekaźniki świateł

Post autor: Lipek81 » śr gru 18, 2013 12:44

Koło aku masz śrubę masową, tam, gdzie jest podłączony oryginalny przewód masowy, ewentualnie klema masowa na aku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości