Budowa włącznika świateł mk3

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

merkava
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz wrz 03, 2017 10:30

Budowa włącznika świateł mk3

Post autor: merkava » śr wrz 06, 2017 08:04

Opis dotyczy tego typu włączników stosowanych w starszych wersjach (sorki za jakość, fotka z neta)
Obrazek

- zerowa pozycja przełącznika
Obrazek

- pierwsza pozycja przełącznika
Obrazek

- druga pozycja przełącznika
Obrazek

- pierwsza pozycja p.mgielnych
Obrazek

- druga pozycja p.mgielnych
Obrazek

Całkowita kabelkologia oświetlenia
Obrazek
Przy R-9, J-3 i A2-3 są kółeczka, którymi zaznaczyłem że można się do nich podłączyć z kontrolką informującą o włączeniu świateł mijania - u siebie wyciągnąłem je do zegarów, i teraz mam wizualne info o włączeniu światełek.

Powyższe malunki powstały po przedzwonieniu kilku losowo wybranych różnych przełączników (Seat, Polo Kombi, Golf), i mimo różnej budowy "zewnętrznej" (włącznik Seata wygląda zupełnie inaczej) - wnętrze jest zbudowane z dokładnie tych samych elementów.
W samym włączniku - jak już się zna jego budowę - nie ma niczego zaskakującego ani magicznego (tak po prawdzie jest to zespół 3 przełączników działających zależnie od siebie), więc w razie czego - służę pomocą w wyjaśnieniach.

I już na wstępie to o czym wspominałem w którymś wcześniejszym poście - mostkując piny TFL i 56 uzyskamy światła dzienne z mijania, które spełniają warunki opisane w ustawie, ale możemy też pod pin TFL podłączyć dedykowane lampki z odpowiednią homologacją - i wtedy nie są potrzebne żadne elektroniczne moduły czy diody zenera..


Bóg stworzył Volkswageny by pokazać czym jest doskonałość.
A inne samochody? Bo ma poczucie humoru..

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości