Prawidłowa Adaptacja sterownika w silnikach RP ABS z LPG

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3830
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Prawidłowa Adaptacja sterownika w silnikach RP ABS z LPG

Post autor: grandi » sob lip 29, 2017 01:00

Dość częstym problemem w silnikach RP I ABS AAM ABU (mono jetronic i monomotronic) jest rozjeżdżająca się mapa benzyny jeśli posiadamy LPG .

Zacznijmy od tego że motory te po każdym odcięciu zasilania (zdjęciu klemy, wyjęciu akumulatora) restartują sterownik.
W przypadku instalacji I generacji na tak zwaną śrubę trzeba zastosować restart komputera po każdym wyłączeniu silnika . Mamy dwa warianty do wyboru albo żałozyć przekaźnik odcinający napięcie na komputer - ECU lub poprowadzić zasilanie na sterownik po zapłonie.

Tutaj opisuje największy problem posiadaczy motorów 1.6 1.8 z instalacją LPGa mianowicie :
Po każdym odłączeniu zasilania lub wyjęciu wtyczki z komputera sterownik jest restartowany całkowicie . Po odpaleniu RP i ABS na gazie chodzą bardzo dobrze ale na benzynie auto ledwo odpala kuleje nie wkręca sie na obroty ma tak bogatą dawkę że kopci dosłownie jak diesel i zalewa mu świece, na ciepłym potrafi nie odpalić na bennzynie. Jeśli posiadamy instalacje gazowe II generacji z tak zwanym silniczkiem krokowym ( najpopularniejsze sterowniki to Bingo M Bingo s4 Stag 100) Odpalamy auto tylko i zaczynianie na benzynie ( wyłączamy LPG) Poruszamy się autem aż sterownik nie nauczy się na nowo parametrów (czyli zaadaptuje) - nastąpi to kiedy silnik osiągnie temperaturę roboczą, ja osobiście polecam pojeździć aż wentylator chłodnicy się nie załączy , mamy pewność że nasz sterownik nauczył się nowych ustawień i mapa benzyny będzie prawidłowa . Dość częstym błędem odpalanie auta na LPG wtedy sterownik głupieje i mapa benzyny się rozbiega.

Auta z mono jetronic i monomotronic czyli wtryskiem centralnym nie mają zaprogramowanych ustawień sterownika ale startują z ustawień startowych i muszą sie zadaptować i zczytują parametry z:

-przepustnicy (TPSu dopuki nie zacznie działać sonda lambda)
-nastawnika biegu jałowego ( błednie nazywany silniczkiem krokowym)
-czujnika halla
-czarnego czujnika temperatury płynu chłodzącego
-niebieskiego czujnika ssania

Typ emulacji ustawiamy w sterowniku na masę po czym włamywaczy wszystkie odbiorniki takie jak radio światła i czekamy aż włączy nam się wentylator i dopiero ustawiamy śrubą na parowniku dawkę biegu jałowego (musi być sinusoida)>Po takiej procedurze mamy prawidłowo ustawiony sterownik i nie będziemy mieć problemów podczas jazdy na benzynie


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 5 gości