Witam,
mam problem z mechanizmem wycieraczek golf iv 2000r, HB.
Mechanizm w zasadzie jest sprawny wycieraczki pracują i zbierają, ale ostatnio odkryłem luz na jednej z wycieraczek. Konkretnie na tej przed fotelem kierowcy, która zaczęła lekko "skakać" podczas swojej pracy. Odginając wycieraczkę "do pionu" pociągnąłem za nią kilka razy i występuje tam ewidentny luz.
Rozebrałem podszybie, ściągnąłem ramiona wycieraczek i odkryłem kilka rzeczy:
1.mechanizm jest mocno pordzewiały, gorzej wygląda trzpień wycieraczki kierowcy
2.na wycieraczce kierowcy brakowało plastikowej podkładki która powinna znajdować się pod gumową osłonką
3.trzepień wycieraczki kierowcy ma jakby luz ( załączam 2 filmy które udało mi się nagrać )
https://www.youtube.com/watch?v=J0srzE9 ... yACnKpqzuk
https://www.youtube.com/watch?v=2_Lslk4 ... GggLHdvpk4
Mam pytanie, jak najlepiej naprawić tę usterkę? Występuje tam jakaś podkładka której u mnie nie ma, lub coś innego?
Jazda z takimi wycieraczkami nie wchodzi w grę, bo za słabo zbierają jakby nie miały docisku + hałas i skakanie gumy po szybie.
Wiem, że jak wezmę się za rozbieranie tego, to czeka mnie operacja reanimacji całości tylko nie jestem pewny czy da się jakoś zgubić ten luz na trzpieniu.
Nie chcę się naszarpać, aby okazało się na końcu, że luz pozostał, a tylko nasmarowałem sobie mechanizm.
1. Mogę kupić nowy mechanizm + przekładka silniczka. ( od firmy z Krosna Skodimex za ok 90zł, który podobno działa ok)
2. Jakiś inny zamiennik z alle. ( + przekładka silniczka) natomiast czytałem, że tam trzeba robić jakieś podmianki ramion... ceny już od 38zl do 60zł.
3. poszukać używanego ori. Natomiast jestem od tego daleki, bo kupie podobny stan do tego co mam, lub taki który i tak będzie trzeba rozbierać i smarować itd.
Jeśli ktoś miał podobnie, proszę o informacje.
CASIO 322